حکم چهار سال زندان برای چهار شهروند بهایی توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تائید شد

از راست: روح‌الله زیبای، روئین کهنسال، و ابوالفضل انصاری

از راست: روح‌الله زیبای، روئین کهنسال، و ابوالفضل انصاری

حکم زندان چهار شهروند بهایی به نام‌های محمدصادق رضائی، ابوالفضل انصاری، روئین کهنسال، و روح الله زیبای که پیش از این توسط دادگاه انقلاب البرز صادر شده بود، عینا توسط دادگاه تجدید نظر تائید شد.

به گزارش وبسایت حقوق بشر در ایران و بر اساس اطلاعات موجود، حکم یک سال زندان هر یک از این چهار شهروند بهایی که پیشتر از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به نفع بهائیت» توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب البرز صادر شده بود،‌ به تایید دادگاه تجدید نظر استان البرز رسید.

لازم به ذکر است که حکم صادره روز سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ماه با حضور این شهروندان بهایی در دادگاه تجدید نظر به آنها ابلاغ شده است.

پیش از این صدای آمریکا در گزارشی اعلام کرده بود که روح‌الله زیبایی و ابوالفضل انصاری دو شهروند بهایی ساکن کرج روز شنبه ۱۲ مرداد از سوی ماموران امنیتی این شهر در منازل شخصی خود بازداشت شده بودند.

ابوالفضل انصاری (سمت راست) و روح‌الله زیبایی دو شهروند بهایی
همچنین ببینید:

دو شهروند بهایی توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شدند

از سوی دیگر روئین کهنسال نیز در اواسط مرداد ماه در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان رجائی شهر کرج منتقل و در تاریخ ۱۲ شهریور با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بود.

برخورد با شهروندان بهایی از سوی جمهوری اسلامی سابقه‌ای طولانی دارد و این اولین بار نیست که شهروندان بهایی تنها به دلیل اعتقاداتشان بازداشت و یا به احکام قضایی محکوم می‌شود. با این حال این احکام زندان در حالی برای این شهروندان صادر و تائید می‌شود که ویروس کرونا در زندان‌های ایران گسترش پیدا کرده و مقامات حکومت ایران مانع آزادی و یا اعطای مرخصی به برخی از زندانیان سیاسی و مدنی شده‌اند.

پیش از این جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در ایران، از تهران خواسته بود همه زندانیان را موقتا آزاد کند. او پیشتر گفته بود ادامه نگه داشتن زندانیان سیاسی در بحبوحه شیوع کرونا «تاسف‌بار و نگران کننده است.»

منبع:صدای آمریکا