PEZHVAKEIRAN.COM گزارش شماره ۲۹- تاریخچه انتخابات در ایالت ویرجینای غربی آمریکا
 

گزارش شماره ۲۹- تاریخچه انتخابات در ایالت ویرجینای غربی آمریکا
کیوان شکوری

ایالت ویرجینیای غربی به مرکزیت شهر چارلستون در جنوب آمریکا قرار دارد. این ایالت جزو ایالت ویرجینیا بود که در سال ۱۸۶۱ و در آغاز جنگ های داخلی آمریکا از ویرچینیا جدا شد و نهایتا در ۲۰ ژوئن ۱۸۶۳ در حالی که آمریکا درگیر جنگ داخلی بود، بعنوان سی و پنجمین ایالت به ایالات متحده آمریکا پیوست. مسئله بسیار مهم تاریخی در این بخش این می باشد که در حالی که تقریبا نیمی از ساکنان این ایالت برده بودند، مجلس قانون گذاری ایالتی، در سال ۱۸۵۶ قانون لغو برده داری را تصویب کرد.

طبق آخرین سرشماری آماری جمعیت این ایالت ۱.۷۹۲.۱۴۷ تن می باشد که ترکیب جمعیتی آن ۹۲ درصد سفید پوست، ۳.۶ درصد سیاه پوست، ۱.۷ درصد اسپانیولی زبان یا لاتین تبار، ۰.۸ درصد (Asian) آسیای شرقی، ۰.۳ درصد سرخ پوست و بومیان آلاسکا و ۱.۸ درصد بقیه نژادها می باشد.

ایالت ویرجینیای غربی تولیدات دامی و کشاورزی از قبیل: گاو، گوساله، مرغ، سویا، تنباکو، سیب، یونجه و ذرت دارد. نکته مهمی که وجود دارد این است که ۹۵ درصد مزارع این ایالت بصورت خانوادگی اداره می شوند که بالاترین آمار در کل آمریکا می باشد.

زغال سنگ و گاز طبیعی از مهمترین معادن این ایالت می باشد بطوریکه این ایالت بعد از وایومینگ بزرگترین تولید کننده زغال سنگ در آمریکا می باشد.

ویرجینیای غربی دارای تولیدات متنوعی از قبیل: مواد شیمیایی، دارو، صنایع فلزی و چوبی، تجهیزات حمل و نقل می باشد. ضمنا این ایالت در زمینه بیوتکنولوژی نیز پیشرفته و پیشگام است. همچنین با داشتن جنگل های زیبا، طبیعت خیره کننده و جاذبه های گردشگری دیگری مانند: پل مشهور نیو ریور گرج (New River Gorge Bridge) دارای صنعت توریسم خوبی می باشد.

رادیو تلسکوپ گرین بنک (Green Bank Telescope) بزرگ‌ترین رادیو تلسکوپ قابل هدایت از نظر جهت زاویه دید در جهان می باشد که در این ایالت قرار دارد.

از سال ۱۸۶۴ تاکنون (سبتامبر ۲۰۲۰) تعداد ۳۹ دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت برگزار شده است که ۲۰ دوره دموکرات ها، ۱۸ دوره جمهوری خواه هان برنده و یک دوره نیز آرای الکترال بین دو حزب تقسیم شد.

برای درک بهتر این انتخابات، را به دو بخش تقسیم می کنیم. بخش اول از سال ۱۸۶۴ الی ۱۹۲۸ می باشد که ۱۸ دوره این انتخابات برگزار شده که ۱۰ دوره جمهوری خواهان، هفت دوره دموکرات ها و یک دوره نیز آرای الکترال بین دو حزب با تعداد بیشتر بنفع جمهوری خواهان تقسیم شد. در بخش دوم ۲۱ دوره انتخابات برگزار شد که ۱۳ دوره دموکرات ها و هشت دوره جمهوری خواهان برنده شدند و جمهوری خواهان برنده هر پنج دوره اخیر این انتخابات بودند. با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که دموکرات ها در طول تاریخ انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده در ایالت ویرجینیای غربی برتر هستند اما پیروزی جمهوری خواهان در پنج دوره اخیر نشان از گرایش مردم این ایالت به جمهوری خواهان در حال حاضر می باشد.

در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶  در این ایالت از حزب دموکرات برنی سندرز با ۵۱.۴ درصد آرا موفق به شکست هیلاری کلینتون با ۳۵.۸ درصد آرا شد.

از حزب جمهوری خواه نیز دونالد ترامپ با ۷۷ درصد آرا موفق به شکست تد کروز با ۹ درصد آرا شد.

در انتخابات نهایی ریاست جمهوری آمریکا سال ۲۰۱۶ در حوزه انتخابیه ویرجینیای غربی دونالد ترامپ با ۶۷.۹ درصد آرا موفق به شکست هیلاری کلینتون با ۲۶.۲ درصد آرا شد و پنج رای الکترال این ایالت را به نام خود کرد.

در انتخابات نهایی ریاست جمهوری برگزار شده در سال ۲۰۱۲ در حوزه انتخابیه همین ایالت، میت رامنی با ۶۲.۳ درصد آرا موفق به شکست باراک اوباما با ۳۵.۵ درصد آرا شد و یا در سال ۲۰۰۸ جان مک کین با ۵۵.۷ درصد آرا موفق به شکست باراک اوباما با ۴۲.۶ درصد آرا شد. وقتی این آمار را کنار هم می گذاریم مشاهده می کنیم که رفته رفته پایگاه جمهوری خواهان در این ایالت قوی تر شده و فاصله تعداد آرای دو حزب بنفع جمهوری خواهان بیشتر شده است.

از سال ۱۸۶۳ تاکنون تعداد ۳۸ سناتور از ایالت ویرجینیای غربی برای مجلس سنای آمریکا انتخاب شده اند که از این تعداد ۲۲ تن دموکرات، ۱۴ تن جمهوری خواه و دو تن نیز سناتورهایی بودند که در دوران کاری، حزب خود را عوض کردند که هر دو عضو احزاب جمهوری خواه و اتحادیه یدون قید و شرط (Republicans and Unconditional Union Party)  بودند.

در طول تاریخ انتخابات سنا در ایالت ویرجینیای غربی دموکرات ها با ۲۲ سناتور برتر از جمهوری خواهان هستند و یکی از دو کرسی سنا در این ایالت از سال ۱۹۵۹ تاکنون در دست دموکرات ها می باشد و دیگری نیز از سال ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۵ میلادی در اختیارشان بود و در سال ۲۰۱۵ به جمهوری خواهان واگذار کردند. همانگونه که آمار نشان می دهد دموکرات ها در طول تاریخ این انتخابات برتر هستند اما هم اکنون هر کدام از دو حزب با داشتن یک سناتور با هم برابر هستند.

Robert C. Byrd (۱۹۵۹-۲۰۱۰) از حزب دموکرات با ۵۱ سال حضور در سنا و John D. Rockefeller IV (۱۹۸۵-۲۰۱۵) با ۳۰ سال حضور در مجلس سنا با سابقه ترین سناتورهای تاریخ ایالت ویرجینیای غربی هستند.

Joe Manchin, III از حزب دموکرات و Shelley Moore Capito از حزب جمهوری خواه دو سناتور حال حاضر این ایالت در مجلس سنا آمریکا می باشند.

از سال ۱۸۶۳ تاکنون که سبتامبر ۲۰۲۰ میلادی می باشد مجموعا ۱۰۳ نماینده از ایالت ویرجینیای غربی راهی مجلس نمایندگان آمریکا شده اند که ۵۰ تن جمهوری خواه، ۴۸ تن دموکرات، چهار تن از حزب اتحادیه بی قید و شرط (Unconditional Unionist) و یک تن با عضویت در احزاب جمهوری خواه و اتحادیه یدون قید و شرط (Republicans and Unconditional Union Party)  بودند.

همانطور که آمار نشان می دهد جمهوری خواهان با ۵۰ نماینده برتر از دموکرات ها هستند. اما نکته بسیار مهم این است که مجموع سال های حضور این ۴۸ نماینده در مجلس که نشان از تعداد دوره های حضور آنها است بسیار بیشتر از جمهوری خواهان می باشد و برای مثال می توان Nick Rahall (۱۹۷۷-۲۰۱۵) را نام برد که ۳۸ سال در مجلس نمایندگان حضور داشت و زمانی که مجموع کل سال های حضور نمایندگان در مجلس را حساب می کنیم، جمهوری خواهان با ۵۰ نماینده مجموعا ۲۴۳ سال و دموکرات ها با ۴۸ نماینده مجموعا ۳۹۷ سال سابقه حضور دارند. با آمار ارائه شده مشخص است که دموکرات ها در طول تاریخ این انتخابات برتر هستند اما در حال حاضر هر سه نماینده این ایالت در مجلس نمایندگان جمهوری خواه می باشند.

از سال ۱۸۶۳ تاکنون ۳۴ تن به مقام فرمانداری در ایالت ویرجینیای غربی رسیدند که بعضی یک دوره و بعضی دو دوره در این مقام بودند که ۱۹ تن دموکرات، ۱۳ تن جمهوری خواه، یک تن  Arthur Ingraham Boreman بعنوان اولین فرماندار از حزب اتحاد ملی (National Union Party) این حزب در واقع حزب جمهوری خواه بود که در دوران جنگ داخلی تغییر نام داد و یک تن بنام John Jeremiah Jacob یک دوره با حزب دموکرات و یک دوره بطور مستقل به این مقام رسید. همانطور که می بینید دموکرات ها در طول تاریخ این انتخابات برتر هستند و در سال های اخیر نیز بهتر عمل کردند بطوریکه از سال ۲۰۰۱ الی ۲۰۱۷ هر سه فرماندار از حزب دموکرات بودند ولی در این سال Jim Justice میلیاردر جمهوری خواه به مقام فرمانداری این ایالت رسید.

 

 

نتیجه: با توجه به اینکه دموکرات ها در طول تاریخ انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت با ۲۰ دوره برتر هستند اما جمهوری خواهان برنده هر پنج دوره اخیر این انتخابات هستند و دموکرات ها با ۲۲ سناتور در طول تاریخ انتخابات سنا برتر هستند اما در حال حاضر دموکرات ها و جمهوری خواهان هر کدام یک سناتور در مجلس سنا دارند و در طول تاریخ انتخابات مجلس نمایندگان، درست است که جمهوری خواهان با ۵۰ نماینده ظاهرا برتر هستند اما تعداد دوره هایی که ۴۸ نماینده دموکرات رای آوردند خیلی بیشتر از جمهوری خواهان می باشد و هر سه نماینده حال حاضر این ایالت در مجلس نمایندگان جمهوری خواه می باشد و دموکرات ها با ۱۹ فرماندار در طول تاریخ انتخابات فرمانداری این ایالت برتر هستند اما فرماندار حال حاضر این ایالت از حزب جمهوری خواه می باشد، می توان نتیجه گرفت این ایالت در طول تاریخ گرایش بیشتر به دموکرات ها داشته است اما در حال حاضر گرایش بیشتری به جمهوری خواهان دارد.

 

 

 

منبع:پژواک ایران


کیوان شکوری

فهرست مطالب کیوان شکوری در سایت پژواک ایران 

*تناقض در افکار و گفتار عبدالملکی  [2023 Aug] 
*گزارش شماره ۵۰- تاریخچه انتخابات در ایالت هاوایی آمریکا   [2020 Nov] 
*گزارش شماره ۴۹- تاریخچه انتخابات در ایالت آلاسکا آمریکا  [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۸- تاریخچه انتخابات در ایالت نیومکزیکو آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۷- تاریخچه انتخابات در ایالت مونتانا آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۶- تاریخچه انتخابات در ایالت نیوجرسی آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۵- تاریخچه انتخابات در ایالت اوهایو آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۴- تاریخچه انتخابات در ایالت مریلند آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۳- تاریخچه انتخابات در ایالت کنتاکی آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۲- تاریخچه انتخابات در ایالت ویرجینیا آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۱- تاریخچه انتخابات در ایالت تگزاس آمریکا  [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۰- تاریخچه انتخابات در ایالت کالیفرنیا آمریکا  [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۳۹- تاریخچه انتخابات در ایالت تنسی آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۳۸- تاریخچه انتخابات در ایالت رود آیلند آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۳۷- تاریخچه انتخابات در ایالت ویسکانسین آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۳۶- تاریخچه انتخابات در ایالت نبراسکا آمریکا  [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۳۵- تاریخچه انتخابات در ایالت لوئیزیانا آمریکا   [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۳۴- تاریخچه انتخابات در ایالت نیویورک آمریکا   [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۳۳- تاریخچه انتخابات در ایالت داکوتای جنوبی آمریکا   [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۳۲- تاریخچه انتخابات در ایالت وایومینگ آمریکا   [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۳۱- تاریخچه انتخابات در ایالت مِین آمریکا  [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۳۰- تاریخچه انتخابات در ایالت پنسیلوانیا آمریکا   [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۲۹- تاریخچه انتخابات در ایالت ویرجینای غربی آمریکا   [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۲۸- تاریخچه انتخابات در ایالت اورِگِن آمریکا   [2020 Sep] 
* گزارش شماره ۲۶- تاریخچه انتخابات در ایالت کنتیکت آمریکا  [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۲۵- تاریخچه انتخابات در ایالت کارولینای شمالی آمریکا  [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۲۴- تاریخچه انتخابات در ایالت دِلاوِر آمریکا  [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۲۳- تاریخچه انتخابات در ایالت جورجیا آمریکا   [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۲۲- تاریخچه انتخابات در ایالت ایندیانا آمریکا  [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۲۱- تاریخچه انتخابات در ایالت ایلینوی آمریکا   [2020 Aug] 
* تاریخچه انتخابات در آمریکا، گزارش شماره ۲۰: انتخابات در ایالت ماساچوست  [2020 Aug] 
*گزارش شماره ۱۹- تاریخچه انتخابات در ایالت آلاباما آمریکا   [2020 Aug] 
*گزارش شماره ۱۸- تاریخچه انتخابات در ایالت کانزاس آمریکا   [2020 Aug] 
*گزارش شماره ۱۷ - تاریخچه انتخابات در ایالت آیداهو آمریکا  [2020 Aug] 
*گزارش شماره ۱۶- تاریخچه انتخابات در ایالت داکوتای شمالی آمریکا  [2020 Aug] 
*گزارش شماره ۱۵- تاریخچه انتخابات در ایالت فلوریدا آمریکا   [2020 Aug] 
*گزارش شماره ۱۳- تاریخچه انتخابات در ایالت یوتا آمریکا   [2020 Aug] 
*گزارش شماره ۱۲- تاریخچه انتخابات در ایالت مینه سوتا آمریکا   [2020 Jul] 
*گزارش شماره ۱۱- تاریخچه انتخابات در ایالت میشیگان آمریکا   [2020 Jul] 
*گزارش شماره ۱۰- تاریخچه انتخابات در ایالت آیووا آمریکا   [2020 Jul] 
*گزارش شماره ۹- تاریخچه انتخابات در ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا  [2020 Jul] 
*گزارش شماره ۸- تاریخچه انتخابات در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا   [2020 Jul] 
*انتخابات در آمریکا، بخش ۷: تاریخچه انتخابات در ایالت میزوری آمریکا  [2020 Jul] 
*گزارش شماره ۶- تاریخچه انتخابات در ایالت کلرادو آمریکا   [2020 Jul] 
* انتخابات در آمریکا: گزارش پنجم، تاریخچه انتخابات در ایالت آریزونا  [2020 Jul] 
*گزارش شماره ۴- تاریخچه انتخابات در ایالت نیوهمپشایر آمریکا  [2020 Jun] 
*انتخابات در آمریکا، گزارش سوم: تاریخچه انتخابات در ایالت نوادا آمریکا  [2020 Jun] 
*گزارش شماره ۲- تاریخچه انتخابات در ایالت اکلاهاما آمریکا   [2020 Jun] 
*گزارش شماره ۱- تاریخچه انتخابات در ایالت آرکانزاس آمریکا   [2020 Jun]