گزارش شماره ۴۵- تاریخچه انتخابات در ایالت اوهایو آمریکا
کیوان شکوری

ایالت اوهایو به مرکزیت کلمبوس (Columbus) در غرب میانه آمریکا زادگاه برادران رایت، مخترعین اولین هواپیمای قابل پرواز است و به همین دلیل به خاستگاه هوانواردی مشهور می باشد. اوهایو در ۱ مارچ ۱۸۰۳ میلادی بعنوان هفدهمین ایالت به ایالات متحده آمریکا پیوست.

طبق آخرین سرشماری آماری جمعیت این ایالت ۱۱.۶۸۹.۱۰۰ تن می باشد، که ترکیب جمعیتی آن از ۷۸.۴ درصد سفید پوست، ۱۳.۱ درصد سیاه پوست، ۴ درصد اسپانیولی زبان یا لاتین تبار، ۲.۵ درصد (Asian) آسیای شرقی، ۰.۳ درصد سرخ پوست و بومیان آلاسکا، ۰.۱ درصد بومیان هاوایی و دیگر جزایر اقیانوس آرام، ۲.۴ درصد دیگر نژادها تشکیل شده است.

اوهایو دارای کشاورزی بسیار متنوع و خوبی می باشد. از سویا، ذرت و لوبیا سبز گرفته تا توت فرنگی، آفتابگردان، بلوبری، زنبور عسل، گاو و گوساله همه در سبد محصولات تولیدی این ایالت می باشد. علاوه بر فولاد و صفحات خورشیدی برای تولید انرژی که مرکز تولیدشان اوهایو است، بیمه، مونتاژ وسایل نقلیه موتوری، علوم زیستی، بهداشت و بیوتکنولوژی از دیگر صنایع فعال این ایالت می باشد.

تالار مشاهیر راک اند رول (Rock & Roll Hall of Fame)، موزه ملی نیروی هوایی ایالات متحده (National Museum of the US Air Force)، شهربازی Cedar Point، پارک ایالتی تپه های هاکینگ (Hocking Hills State Park)، شهرستان آمیش (Amish Country)، مرکز موزه سین سیناتی (Cincinnati Museum Center)، آکواریوم و باغ وحش کلمبوس (Columbus Zoo and Aquarium)، موزه هنر تولیدو (Toledo Museum of Art)، سالن استن های وت و باغ های آکرون (Stan Hywet Hall & Gardens, Akron) از جاذبه های های گردشگری این ایالت می باشد.  

دفاتر مرکزی شرکت های گودیر تایر (Goodyear Tire)، وندیز (Wendy's)، کروگر (Kroger)، خودروسازی جیپ (Jeep)، بیمه کاردینال (Cardinal Health) و تعداد دیگری در این ایالت قرار دارد.     

 برادران رایت (Wright brothers) مختره اولین هواپیمای قابل پرواز، استیون اسپیلبرگ (Steven Allan Spielberg) برنده سه جایزه اسکار و یکی از موفق ترین کارگردانان تاریخ سینما، نیل آرمسترانگ (Neil Alden Armstrong) فضانورد آمریکایی و نخستین انسانی که بر روی کره ماه قدم نهاد، آرتور هالی کامپتون (Arthur Holly Compton) فیزیکدان آمریکایی و برنده جایزه نوبل فیزیک، پل لئونارد نیومن بازیگر برنده جایزه اسکار و کارگردان و لبران ریمون جیمز (LeBron Raymone James Sr) یکی از بزرگ ‌ترین بازیکنان بسکتبال در تاریخ NBA همه متولد این ایالت هستند.

از سال ۱۸۰۴ تاکنون که اکتبر ۲۰۲۰ میلادی می باشد، ایالت اوهایو در ۵۴ دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرده است، که ۲۹ دوره جمهوری خواهان، ۱۶ دوره دموکرات ها، شش دوره جمهوری خواهان دموکرات (Democratic-Republican Party) و سه دوره حزب ویگ (Whig Party) برنده آرای الکترال این ایالت شدند که البته در انتخابات سال ۱۸۹۲ از مجموع کل آرای الکترال فقط یک رای به دموکرات ها و مابقی همه به کاندیدای جمهوری خواه رسید.

برای بررسی بهتر این انتخابات را به سه بخش تقسیم می کنیم. بخش اول از سال ۱۸۰۴ الی ۱۸۵۲ می باشد که ۱۳ دوره از این انتخابات برگزار و جمهوری خواهان دموکراتیک شش دوره، حزب دموکرات چهار دوره و حزب ویگ سه دوره برنده آرای الکترال این ایالت شدند. بخش دوم از سال ۱۸۵۶ الی ۱۹۰۸ می باشد که ۱۴ دوره این انتخابات برگزار و جمهوری خواهان اوهایو برنده همه ۱۴ دوره بودند. فقط در انتخابات سال ۱۸۹۲ همانطور که بالاتر ذکر شد، یک رای از مجموع آرای الکترال ایالت به دموکرات ها ولی مابقی به جمهوری خواهان رسید. در بخش سوم از سال ۱۹۱۲ الی اکتبر ۲۰۲۰ میلادی، تعداد ۲۷ دوره از این انتخابات برگزار شد که هر دو یا سه دوره برنده بین دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در حال چرخش بوده است. بطور مثال انتخابات سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ جمهوری خواهان برنده و ۲۰۰۸ و۲۰۱۲ دموکرات ها و مجددا جمهوری خواهان در سال ۲۰۱۶ برنده و بطور کل در این بخش جمهوری خواهان ۱۵ دوره و دموکرات ها ۱۲ دوره برنده آرای الکترال شدند.

در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ برگزار شده در ایالت اوهایو از حزب دموکرات هیلاری کلینتون با ۵۶.۵ درصد آرا موفق به شکست برنی سندرز با ۴۲.۷ درصد آرا شد. از حزب جمهوری خواه نیز جان کی سیچ با ۴۶.۸ درصد آرا موفق به شکست دونالد ترامپ و تد کروز به ترتیب با ۳۵.۶ درصد و ۱۳.۱ درصد آرا شد.

در انتخابات نهایی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ برگزار شده در حوزه انتخابیه اوهایو، دونالد ترامپ با ۵۱.۳ درصد آرا موفق به شکست هیلاری کلینتون با ۴۳.۲ درصد آرا شد و ۱۸ رای الکترال این ایالت را به سبد جمهوری خواهان ریخت.

از سال ۱۸۰۳ که اوهایو به ایالات متحده آمریکا پیوست تا به امروز ۵۶ تن بعنوان سناتور از این ایالت راهی مجلس سنا آمریکا شدند که بعضا بیش از یک دوره و حتی بعضا ۳۲ سال در این مقام بودند. ۲۰ تن از این سناتور ها از حزب جمهوری خواه، ۱۸ تن حزب دموکرات، ۹ تن جمهوری خواهان دموکراتیک، یک تن حزب ویگ (Whig Party)، یک تن مردان آدامز (Adams's Men) و هفت تن سناتورهایی که در دوران کاری خود تغییر حزب دادند که یک تن عضو احزاب ضد جکسونی ها و ویگ (Anti-Jacksonians and Whig Party)، یک تن عضو احزاب خاک آزاد و جمهوری خواه (Free Soil and Republican)، یک تن مردان آدامز و ضد جکسونی ها (Adams's Men and Anti-Jacksonians) که در واقع این دو اسامی یک حزب در دوره های مختلف می باشد و اینجانب فقط برای امانتداری در تاریخ و نشان دادن روند کاری احزاب در دوره های مختلف عینا ذکر کردم، یک تن دموکرات و جکسونیان (Democratic and Jacksonian)، یک تن عضو جمهوری خواهان دموکراتیک و جمهوری خواهان آدامز کلای (Democratic-Republican and Adams-Clay Republicans)، یک تن عضو احزاب ویگ و اپوزیسیون و جمهوری خواه (Whig and Opposition and Republican)، یک تن عضو احزاب جمهوری خواهان دموکراتیک و کرافورد و مردان آدامز و ضد جکسونی ها (Democratic-Republican and CRR and Adams's Men and Anti-Jacksonians) بودند.

چه از نظر تعداد سناتور و چه از نظر مجموع تعداد سال های حضور این سناتورها در مجلس سنا، جمهوری خواهان با اختلاف کمی برتر هستند و همچنان این رقابت بین دو حزب وجود دارد و شرود براون (Sherrod Brown) از حزب دموکرات و راب پورتمن (Rob Portman) از حزب جمهوری خواه دو سناتور حال حاضر ایالت اوهایو در مجلس سنا آمریکا می باشند.

جان شرمان (John Sherman) ۱۸۶۱ الی ۱۸۷۷ و ۱۸۸۱ الی ۱۸۹۷ از حزب جمهوری خواه با ۳۲ سال حضور در مجلس سنا و جان گلن (John Glenn) ۱۹۷۴ الی ۱۹۹۹ از حزب دموکرات با ۲۵ سال حضور در مجلس سنا با سابقه ترین سناتورهای ایالت اوهایو در تاریخ این ایالت می باشند.

از سال ۱۸۰۳ تاکنون ۶۵۷ تن بعنوان نماینده از ایالت اوهایو راهی مجلس نمایندگان آمریکا شده اند، که ۲۷۶ تن از حزب جمهوری خواه، ۲۶۰ تن از حزب دموکرات، ۳۷ تن عضو حزب ویگ (Whig)، ۱۲ تن جکسونیان (Jacksonian)، ۱۲ تن جمهوری خواهان دموکراتیک (Democratic-Republican)، پنج تن حزب اپوزیسیون یا مخالف (Opposition Party)، چهار تن مردان آدامز (Adams's Men) و سه تن ضد جکسونی ها (Anti-Jacksonian) و یک تن جمهوری خواهان  آدامز کلای (Adams-Clay Republicans) همانطور که بالاتر ذکر شد این سه اسامی حزب جمهوری خواهان ملی (National Republican Party) در دوره های مختلف می باشد، یک تن دموکرات مستقل (Independent Democrat)، یک تن جمهوری خواه مستقل (Independent Republican)، یک تن حزب اتحادیه (Unionist Party)، یک تن حزب ضد ماسون یا فراماسون (Anti-Masonic)، یک تن جمهوری خواهان جکسون (Jackson-Republican)، یک تن مستقل (Independent) بودند و ۳۸ تن نمایندگانی که در دوران کاری خود تغییر حزب دادند که شش تن عضو أحزاب اپوزیسیون و جمهوری خواه (Opposition and Republican Party)، چهار تن دموکرات و جکسونیان (Democratic and Jacksonian)، سه تن ویگ و جمهوری خواه، سه تن حزب ویگ و اپوزیسیون، سه تن جمهوری خواهان دموکراتیک و جمهوری خواهان آدامز کلای و مردان آدامز (Democratic-Republican and Adams-Clay Republicans and Adams's Men)، دو تن عضو احزاب ویگ و خاک آزاد (Whig and Free Soil)، دو تن عضو احزاب ویگ و جمهوری خواه و اپوزیسیون، دو تن جمهوری خواهان آدامز کلای و مردان آدامز و ضد جکسونی ها و ویگ (Adams-Clay Republicans and Adams's Men and Anti-Jacksonians and Whig)، یک تن جمهوری خواهان آدامز کلای و مردان آدامز (Adams-Clay Republicans and Adams's Men)، یک تن دموکرات و جمهوری خواه، یک تن جمهوری خواهان دموکراتیک و جمهوری خواهان کرافورد (Democratic-Republican and CRR)، یک تن عضو جمهوری خواهان دموکراتیک و ویگ، یک تن جکسونیان و ویگ، یک تن جمهوری خواهان دموکراتیک و جمهوری خواهان آدامز کلای، یک تن جمهوری خواهان دموکراتیک و مردان آدامز و ضد جکسونی ها، یک تن جکسونیان و ضد جکسونی ها ( Jacksonian and Anti-Jacksonians)، یک تن احزاب دموکرات و جمهوری خواه و اپوزیسیون، یک تن احزاب اپوزیسیون و خاک آزاد و جمهوری خواه (Opposition and Free Soil and Republican)، یک تن جمهوری خواهان آدامز کلای و مردان آدامز و ضد جکسونی ها، یک تن عضو احزاب ویگ و دموکرات و جمهوری خواه و اپوزیسیون بودند و سه تن نیز طبق منابع مورد استناد ما نام احزابشان مشخص نیست.

همانطور که آمار نشان می دهد، جمهوری خواهان اوهایو در طول تاریخ انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا برتر و در حال حاضر نیز با داشتن ۱۲ کرسی از مجموع ۱۶ کرسی این ایالت در مجلس نمایندگان همچنان برتری خود را حفظ کرده اند. 

از سال ۱۸۰۳ تاکنون ۶۵ تن به مقام فرمانداری ایالت اوهایو رسیدند، که ۲۶ تن جمهوری خواه، ۲۰ تن دموکرات، ۱۰ تن جمهوری خواهان دموکراتیک، پنج تن حزب ویگ (Whig Party)، سه تن حزب اتحادیه (Unionist Party) و یک تن عضو حزب جمهوری خواه ملی (National Republican Party) بودند که بعضا چند ماه و بعضا مثل جیمز آلن رودز (James Allen Rhodes) چهار دوره، یعنی ۱۶ سال در این مقام بود. جمهوری خواهان علاوه بر اینکه در طول تاریخ این انتخابات برتر هستند، از سال ۲۰۱۱ تاکنون نیز دفتر فرمانداری را در بدست گرفته و ریچارد مایکل دی واین (Richard Michael DeWine) فرماندار حال حاضر این ایالت نیز از حزب جمهوری خواه می باشد.

 

نتیجه: با توجه به اینکه جمهوری خواهان در طول تاریخ انتخابات ریاست جمهوری با ۲۹ دوره برتر و آخرین دوره این انتخابات را نیز برنده شدند و جمهوری خواهان در طول تاریخ انتخابات مجلس سنا، نمایندگان و فرمانداری برتر و یکی از دو سناتور  و ۱۲ نماینده از کل ۱۶ نماینده حال حاضر این ایالت بهمراه فرماندار فعلی جمهوری خواه می باشند، می توان نتیجه گرفت که اوهایو در طول تاریخ گرایش بیشتری به جمهوری خواهان داشته و اکنون نیز یک ایالت با گرایش جمهوری خواهی می باشد.

 

منبع:پژواک ایران


کیوان شکوری

فهرست مطالب کیوان شکوری در سایت پژواک ایران 

*تناقض در افکار و گفتار عبدالملکی  [2023 Aug] 
*گزارش شماره ۵۰- تاریخچه انتخابات در ایالت هاوایی آمریکا   [2020 Nov] 
*گزارش شماره ۴۹- تاریخچه انتخابات در ایالت آلاسکا آمریکا  [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۸- تاریخچه انتخابات در ایالت نیومکزیکو آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۷- تاریخچه انتخابات در ایالت مونتانا آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۶- تاریخچه انتخابات در ایالت نیوجرسی آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۵- تاریخچه انتخابات در ایالت اوهایو آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۴- تاریخچه انتخابات در ایالت مریلند آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۳- تاریخچه انتخابات در ایالت کنتاکی آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۲- تاریخچه انتخابات در ایالت ویرجینیا آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۱- تاریخچه انتخابات در ایالت تگزاس آمریکا  [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۴۰- تاریخچه انتخابات در ایالت کالیفرنیا آمریکا  [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۳۹- تاریخچه انتخابات در ایالت تنسی آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۳۸- تاریخچه انتخابات در ایالت رود آیلند آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۳۷- تاریخچه انتخابات در ایالت ویسکانسین آمریکا   [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۳۶- تاریخچه انتخابات در ایالت نبراسکا آمریکا  [2020 Oct] 
*گزارش شماره ۳۵- تاریخچه انتخابات در ایالت لوئیزیانا آمریکا   [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۳۴- تاریخچه انتخابات در ایالت نیویورک آمریکا   [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۳۳- تاریخچه انتخابات در ایالت داکوتای جنوبی آمریکا   [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۳۲- تاریخچه انتخابات در ایالت وایومینگ آمریکا   [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۳۱- تاریخچه انتخابات در ایالت مِین آمریکا  [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۳۰- تاریخچه انتخابات در ایالت پنسیلوانیا آمریکا   [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۲۹- تاریخچه انتخابات در ایالت ویرجینای غربی آمریکا   [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۲۸- تاریخچه انتخابات در ایالت اورِگِن آمریکا   [2020 Sep] 
* گزارش شماره ۲۶- تاریخچه انتخابات در ایالت کنتیکت آمریکا  [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۲۵- تاریخچه انتخابات در ایالت کارولینای شمالی آمریکا  [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۲۴- تاریخچه انتخابات در ایالت دِلاوِر آمریکا  [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۲۳- تاریخچه انتخابات در ایالت جورجیا آمریکا   [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۲۲- تاریخچه انتخابات در ایالت ایندیانا آمریکا  [2020 Sep] 
*گزارش شماره ۲۱- تاریخچه انتخابات در ایالت ایلینوی آمریکا   [2020 Aug] 
* تاریخچه انتخابات در آمریکا، گزارش شماره ۲۰: انتخابات در ایالت ماساچوست  [2020 Aug] 
*گزارش شماره ۱۹- تاریخچه انتخابات در ایالت آلاباما آمریکا   [2020 Aug] 
*گزارش شماره ۱۸- تاریخچه انتخابات در ایالت کانزاس آمریکا   [2020 Aug] 
*گزارش شماره ۱۷ - تاریخچه انتخابات در ایالت آیداهو آمریکا  [2020 Aug] 
*گزارش شماره ۱۶- تاریخچه انتخابات در ایالت داکوتای شمالی آمریکا  [2020 Aug] 
*گزارش شماره ۱۵- تاریخچه انتخابات در ایالت فلوریدا آمریکا   [2020 Aug] 
*گزارش شماره ۱۳- تاریخچه انتخابات در ایالت یوتا آمریکا   [2020 Aug] 
*گزارش شماره ۱۲- تاریخچه انتخابات در ایالت مینه سوتا آمریکا   [2020 Jul] 
*گزارش شماره ۱۱- تاریخچه انتخابات در ایالت میشیگان آمریکا   [2020 Jul] 
*گزارش شماره ۱۰- تاریخچه انتخابات در ایالت آیووا آمریکا   [2020 Jul] 
*گزارش شماره ۹- تاریخچه انتخابات در ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا  [2020 Jul] 
*گزارش شماره ۸- تاریخچه انتخابات در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا   [2020 Jul] 
*انتخابات در آمریکا، بخش ۷: تاریخچه انتخابات در ایالت میزوری آمریکا  [2020 Jul] 
*گزارش شماره ۶- تاریخچه انتخابات در ایالت کلرادو آمریکا   [2020 Jul] 
* انتخابات در آمریکا: گزارش پنجم، تاریخچه انتخابات در ایالت آریزونا  [2020 Jul] 
*گزارش شماره ۴- تاریخچه انتخابات در ایالت نیوهمپشایر آمریکا  [2020 Jun] 
*انتخابات در آمریکا، گزارش سوم: تاریخچه انتخابات در ایالت نوادا آمریکا  [2020 Jun] 
*گزارش شماره ۲- تاریخچه انتخابات در ایالت اکلاهاما آمریکا   [2020 Jun] 
*گزارش شماره ۱- تاریخچه انتخابات در ایالت آرکانزاس آمریکا   [2020 Jun]