گزارش‌های غیر رسمی از کشته شدن فرهاد وثوقی، زندانی ۲۷ ساله، در زندان مرکزی خرم‌آباد

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از کشته شدن فرهاد وثوقی، زندانی ۲۷ ساله، بر اثر شکنجه نیروهای امنیتی زندان مرکزی خرم‌آباد خبر داد.

برادر فرهاد وثوقی[وثوقی‌نژاد] با تایید کشته شدن او در زندان مرکزی خرم‌آباد به این سازمان حقوق بشری گفت که «جسد برادرش، فرهاد وثوقی، را در پزشکی قانونی خرم‌آباد مشاهده کرده که مورد شکنجه غیرانسانی قرار گرفته است».

 بنابر این گزارش، فرهاد وثوقی ۲۷ ساله، متاهل و پدر یک کودک سه ماهه، اهل هرسین و ساکن روستای تنگ پری شهرستان نورآباد در استان لرستان بود که از مدتی قبل به همراه برادرش مصطفی وثوقی و به اتهام مشارکت در قتل حسین جوزی بازداشت و زندانی شده بود.

سازمان هه‌نگاو عنوان کرده است که «حسین جوزی از فعالان اعتراضات آبان‌۹۸ در نورآباد بود و چندی پیش توسط نیروهای اطلاعات سپاه ربوده و به قتل رسید» و پس از آن «برای رد گم کردن» ابتدا مصطفی وثوقی و از سه هفته قبل فرهاد وثوقی به اتهام مشارکت در قتل حسین جوزی بازداشت شدند.

یک منبع مطلع گفته است که «فرهاد وثوقی از روز دوم بازداشت تا زمانی که به قتل رسیده در سلول انفرادی زندان مرکزی خرم‌آباد محبوس بوده است.»

برخی منابع محلی نیز از قول برادر فرهاد وثوقی‌نژاد، نوشتند که «فرهاد برادرم مورد ضرب و شتم و شکنجه شدید مسئولان زندان مرکزی خرم‌آباد قرار گرفته و جان خود را از دست داده است».

برادر فرهاد وثوقی‌نژاد به این منابع گفت که «مسئولین زندان مرکزی خرم‌آباد پس از شکنجه شدید برادرم از اعزام او به بیمارستان خارج از زندان خودداری کردند.»

در گواهی فوت صادره برای این زندانی تازخ مرگ او ۲۰ آبان ماه اعلام شده است و به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو «خانواده وثوقی روز جمعه ۲۳ آبان جسد فرزندشان را از پزشک قانونی خرم‌آباد تحویل گرفته‌اند.»

مقام‌های قضایی و همچنین مدیران زندان مرکزی خرم‌آباد تاکنون درباره چگونگی کشته شدن فرهاد وثوقی در زمان بازداشت، توضیحی ارائه نکرده‌اند همزمان بنابر گزارش منابع محلی مقام‌های دادستانی خرم‌آباد خانواده فرهاد وثوقی را تهدید کرده‌اند که از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کنند.

منبع:ایران اینترنشنال