میلیاردرهای اجاره‌نشین؛ گران‌ترین فایل‌های رهن و اجاره تهران

میلیارد ۹ تا صفر دارد. حتی الان که دلار حدود ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است، یک میلیارد تومان معادل ۳۸ هزار و ۵۰۰ دلار تا ۴۰ هزار دلار می‌شود. یعنی در خیلی از کشورهای دنیا می‌توان با این رقم خانه خرید اما در تهران خانه‌های وجود دارند که برای اجاره کردنشان باید رقم‌هایی مثل ۲۵ میلیارد تومان و بیشتر داشته باشید. مثل خانه‌ای در منطقه فرمانیه با مساحت ۹۰۰ متر که رهن مورد تقاضا برای آن ۳۰ میلیارد تومان است
 
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹
فرارو- اعداد و ارقام ترسناک را برای خرید و فروش خانه می‌توان باور کرد اما وقتی عدد میلیارد به بحث اجاره‌خانه می‌رسد، ناخودآگاه چشم‌ها گرد می‌شود و لب‌ها از هم فاصله می‌گیرند. شاید باور نکنید اما در همین تهران خانه‌هایی وجود دارند که برای امضای قرارداد یک‌ساله‌شان باید پول پیش میلیاردی و قدرت پرداخت اجاره ماهیانه چند میلیونی داشته باشید. در مواردی می‌توان با پول رهن کردن آنها سه، چهار تا خانه خرید. باورنمی‌کنید؟
ان، انباری، آسانسور، آنتن مرکزی و درب ریموت به ۲۵۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه مبلغ ۱۵ میلیون تومان بابت اجاره نیاز دارد. در همین محله یک آپارتمان ۱۶۰ متری که سه‌خواب دارد و هشت سال از عمرش می‌گذرد هم برای اجاره معرفی شده است. واحدی که باید یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در دست داشته باشید تا بتوانید وارد آن شوید. این واحد امکاناتی از جمله بالکن، انباری، نگهبان و آسانسور دارد.

یک آپارتمان ۱۰۵ متری که در سال ۱۳۹۳ بنا شده هم در محله داراباد واقع در منطقه یک پایتخت آماده اجاره دادن است. واحدی که دارای دو اتاق خواب است و برای رهن کامل آن باید یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول نقد پرداخت شود.

در شهرک غرب آپارتمانی ۳۰۰متری با سه خواب وجود دارد که مستاجر می‌تواند درخواست چهار خوابه شدنش را بدهد، چون این واحد چنین قابلیتی دارد و در کنار این مزیت، دو پارکینگ اختصاصی دارد و تا پنج ماشین به عنوان پارکینگ مزاحم می‌توانند با خیال راحت جلوی در ملک پارک کنند. بالکن آن قابل استفاده نشیمن و بزرگ و بدون دید از بیرون، ویو سرسبز و درختان سربه فلک کشیده و برج میلاد قابل رویت است. حیاط خلوت اختصاصی، پاسیو، اتاق لباس و لاندری دارد. برای گرمایش پکیج مورد استفاده است و سرمایشش با کولر آبی و گازی تامین می‌شود. قیمت رهن کامل این آپارتمان سه میلیارد تومان است.

برای رهن یک آپارتمان ۲۱۴ متری دو خوابه در محله مرزداران غربی که آن هم جزو منطقه دو پایتخت به‌شمار می‌آید و دارای امکاناتی از جمله استخر، آسانسور، سونا، انباری، جکوزی، روف گاردن، سالن اجتماعات، لابی و بالکن است یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان اجاره لازم است.

در منطقه دو تهران و محله سعادت‌آباد نیز آپارتمان ۱۶۵متری سه خوابه نوسازی وجود دارد که می‌توان کلید آن را با پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه دریافت کرد. این واحد علاوه بر انباری، تهویه مطبوع، آسانسور، بالکن، نگهبان، آنتن مرکزی، لابی و در ریموت، دارای سالن اجتماعات و روف گاردن است. در همین محله یک آپارتمان ۱۶۰ متری سه خوابه آگهی شده است که دو سال از عمرش می‌گذرد و تمام امکانات قبلی را دارد، فقط ودیعه‌اش به یک میلیارد تومان پول نیاز دارد؛ همچنین باید در کنار این مبلغ، ماهانه ۱۳ میلیون تومان اجاره پرداخت شود. در این منطقه قیمت‌ها حول و حوش همین اعداد می‌چرخند. یعنی از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا دو میلیارد تومان برای ودیعه، به شرطی که ماهانه از ۱۲میلیون تا ۱۸میلیون تومان نیز برای اجاره کنار بگذارید.

در محله کامرانیه برای اجاره یک آپارتمان ۳۹۰ متری که پنج سال از عمرش می‌گذرد، آگهی با رقم دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به‌عنوان ودیعه و اجاره ماهیانه هشت میلیون تومان درخواست منتشر شده است. این واحد پنج‌خوابه که در یک ساختمان پنج طبقه دو واحدی قرار دارد، دارای دو خواب مستر، پلان و نورگیر بی‌نظیر، دولاین آسانسور، لابی مجلل، روف گاردن، استخر، لابی‌من ۲۴ ساعته و سونای فعال و سرایدار مقیم است.

منبع:فرارو