PEZHVAKEIRAN.COM الهام صمیمی، دانشجوی انسان‌شناسی دانشگاه تهران، بازداشت شد
 

الهام صمیمی، دانشجوی انسان‌شناسی دانشگاه تهران، بازداشت شد

الهام صمیمی، دانشجوی انسان‌شناسی دانشگاه تهران، که پیشتر نیروهای امنیتی منزل او را مورد تفتیش قرار داده بودند، روز دوشنبه سوم آذر ماه بازداشت شد.

این دانشجوی دانشگاه تهران، پس از تفتیش منزلش در  نیمه شب ۲۵ مهر ماه، چندبار در یکی از خانه‌های مخفی نیروهای امنیتی در خیابان لبافی‌نژاد تهران مورد بازجویی قرار گرفته بود اما پس از احضار مجدد و امتناع او از حضور در این خانه مخفی،از سوی نیروهای امنیتی با تهدید خود و خانواده‌اش به زندان اوین احضار و پس از مراجعه، بازداشت شد.

شورای صنفی دانشجویان کشور در گزارشی از بازداشت این دانشجو، یادآوری کرد که پیشتر و در «نیمه شب ۲۵ مهر ماه ماموران امنیتی به خانه الهام صمیمی، یورش برده بودند و کتاب‌ها، لوازم شخصی و وسایل الکترونیکی از جمله موبایل و لپ‌تاپ او و دیگر افراد ساکن در منزل از جمله وسایل بستگان و مهمان‌های او را ربوده و خود او را به برخورد امنیتی و قضایی» تهدید کرده بودند.

بنابر این گزارش، نیروهای امنیتی پس از یورش نیمه شب ۲۵ مهر ماه به منزل الهام صمیمی، او را با تهدید خود و خانواده‌اش، چندین بار احضار کرده و مورد بازجویی قرار دادند. این بازجویی‌ها علاوه بر زندان در اوین، چندین جلسه نیز در یکی از خانه‌های مخفی نهادهای امنیتی واقع در خیابان لبافی‌نژاد تهران انجام شده بود.

شورای صنفی دانشجویان کشور با اشاره به اینکه «در پی مقاومت الهام صمیمی برای مراجعه به مکان مورد نظر برای ادامه بازجویی»، نیروهای امنیتی طی تماسی او و خانواده‌اش را مورد تهدید و آزار قرار دادند و این‌ فعال دانشجویی تحت فشار قرار گرفت که به زندان اوین مراجعه کند اما پس از مراجعه در روز دوشنبه، نیروهای امنیتی، او را بازداشت کردند.

منبع:ایران اینترنشنال