PEZHVAKEIRAN.COM حجاب اجباری در ایران: صدور حکم محرومیت یک وکیل زن از دو سال وکالت
 

حجاب اجباری در ایران: صدور حکم محرومیت یک وکیل زن از دو سال وکالت

تصویری که علی خالقی از حکم صادره منتشر کرده است

علی خالقی، وکیل دادگستری در ایران از صدور حکم دو سال محرومیت از وکالت برای یک وکیل دادگستری زن در ایران به عنوان یک مجازات تبعی و به جرم کشف حجاب انتقاد کرده است.

آقای خالقی در اینستاگرام خود نوشته که «گاه روش‌هاى ابداعى برخى قضات در مقابله با بی‌حجابى، بر خلاف قانون و ناقض حق مالكيت شهروندان است.»

این حقوقدان و استاد دانشگاه نوشته که به عنوان نمونه اخيراً «خودرویی را که راننده آن حجاب شرعی را رعایت نکرده به عنوان «ابزار تسهیل کننده جرم» معرفی و علاوه بر تعیین مجازات جایگزین حبس براى متهم و به عنوان مجازات تکمیلی، او را به مدت دو سال از رانندگی با وسایل نقلیه موتوری محروم و توقیف یک‌ساله خودروی او به عنوان وسیله ارتکاب جرم را مقرر کرده است.»

آقای خالقی نوشته که یک وکیل زن هم علاوه بر مجازات‌های تکمیلی در یک مجازات تبعی «به مدت دو سال از اشتغال به عنوان وکیل دادگستری» محروم شده است.

او این رای را «ناصحیح» خواند و نوشته است: «در تعزیرات، مجازاتهای تبعی به حکم قانون مترتب بر محکومیت‌های درجه پنج به بالاست و برای محکومیت‌های درجه ٨ قابل تعیین نیست. با توجه به قطعى بودن اين محکومیت‌ها لازم است با آموزش لازم به قضات، از صدور آرائى چنين ناصحیح جلوگیری شود.»

منبع:پژواک ایران