PEZHVAKEIRAN.COM موسی اسماعیلی، زندانی سیاسی کُرد زیر شکنجه کشته شد
 

موسی اسماعیلی، زندانی سیاسی کُرد زیر شکنجه کشته شد

 
سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز شنبه ۱۷ تیر از جان باختن موسی اسماعیلی، زندانی سیاسی کرد در ارومیه خبر داده و گزارش کرده که او زیر شکنجه ماموران اطلاعات کشته شده است.
بر اساس گزارش هه‌نگاو، ماموران اداره اطلاعات ارومیه، امروز با خانواده موسی اسماعیلی تماس گرفته و بدون هیچ توضیحی از آن‌ها خواسته‌اند که جهت تحویل پیکر فرزندشان به این نهاد امنیتی مراجعه کنند.
به نوشته هه‌نگاو، پس از مراجعه خانواده موسی اسماعیلی به اداره اطلاعات، از تحویل جنازه به آن‌ها خودداری شده و گفته شده است که آن‌ها حق برگزاری مراسم ختم برای فرزندشان را نیز ندارند.
موسی اسماعیلی، ۳۵ ساله  و اهل روستایی از توابع پیرانشهر، شامگاه یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و خودروی شخصی وی نیز توامان توقیف شده بود.
هه‌نگاو به نقل از یک منبع مطلع به خانواده این زندانی سیاسی کرد نوشته که خانواده او قویا معتقدند فرزندشان زیر شکنجه کشته شده است.
این منبع نزدیک به خانواده اسماعیلی همچنین گفته جسد موسوی اسماعیلی زمان زیادی در سردخانه نگهداری شده بود و در نهایت امروز خانواده از مرگ فرزندشان مطلع شدند.
به نوشته هه‌نگاو، نهادهای امنیتی منطقه خانواده اسماعیلی را تهدید کرده‌اند که هر گونه اطلاع رسانی و رسانه‌ای کردن موضوع عواقب جدی برای آنان خواهد داشت.
 
 

منبع:پژواک ایران