PEZHVAKEIRAN.COM «احضار» هانیه دائمی به پلیس امنیت یک هفته پس از تهدید تلفنی مادر او
 

«احضار» هانیه دائمی به پلیس امنیت یک هفته پس از تهدید تلفنی مادر او

 
در ادامه تشدید فشارها بر خانواده جان باختگان و فعالان سیاسی در ایران،‌ آتنا دائمی، فعال مدنی و زندانی سابق سیاسی از احضار تلفنی خواهرش،‌ هانیه دائمی به پلیس امنیت خبر داد.
به گزارش بی بی سی، او در توییتی نوشتکه وقتی خواهرش «احضاریه رسمی و قانونی خواسته» مامور به او گفته که «دستور از دادسرای اوین» دارند و اگر او خودش مراجعه نکند،‌ «همچون ۳۰ شهریور پارسال در خانه اش او را بازداشت می‌کنند.»این فعال مدنی در ادامه نوشته که هفته گذشته هم از وزارت اطلاعات با مادرش تماس گرفتند و او و خانواده اش را تهدید کردند. 
آتنا دائمی فشار بر خانواده خود را در راستای نزدیک شدن به سالگرد کشته شدن مهسا امینی زمان بازداشت به دست گشت ارشاد و افزایش فشار حکومت برای جلوگیری از حضور مردم در خیابان ارزیابی می‌کند.
او نوشته: «دیدن حقارت و دست و پا زدن عُمال ج.ا برای جلوگیری از شروع اعتراضات در سالگرد کشته شدن ژینا امینی و سایر عزیزانمان نشان دهنده قدرت مردم است.»
انسیه دائمی،‌ خواهر دیگر آتنا هم پیشتر در توییتی نوشته بود که هفته گذشته به مادرش زنگ زدند و او را به بازداشت و کشتن بچه هایش تهدید کردند.
طی روزهای اخیر تعدادی از دیگر فعالان مدنی و خانواده جان باختگان اعتراضات پارسال از فشار نیروهای حکومت خبر دادند. تعدادی هم به طور ناگهانی در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که برای عزیزانشان سالگرد نمی‌گیرند و در شبکه‌های اجتماعی هم دیگر نمیتوانند فعالیت کنند. خواهر حدیث نجفی و برادر حمیدرضا روحی از جمله این افراد هستند.
رضا ببرنژاد برادر مهدی ببرنژاد از کشته شدگان اعتراضات قوچان هم در آستانه تولد مهدی بازداشت شده است. شیشه‌های خانه آنها را شکستند و او را با خشونت بازداشت کردند.

منبع:پژواک ایران