PEZHVAKEIRAN.COM سعیده شفیعی، روزنامه‌نگار، برای تحمل سه‌ سال و نیم حبس به زندان اوین رفت
 

سعیده شفیعی، روزنامه‌نگار، برای تحمل سه‌ سال و نیم حبس به زندان اوین رفت

سعیده شفیعی، روزنامه‌نگار اقتصادی در برابر زندان اوین

سعیده شفیعی، روزنامه‌نگار اقتصادی در برابر زندان اوین
 

سعیده شفیعی، روزنامه‌نگار اقتصادی، صبح روز یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه برای اجرای حکم سه‌ سال‌ و نیم حبس خود را به زندان اوین معرفی کرد.

حسن همایون،‌ همسر خانم شفیعی با انتشار این خبر نامه‌ای از این روزنامه‌نگار را در اینستاگرام منتشر کرد، در این نامه خانم شفیعی خطاب به دو خواهرزاده خود نوشت که تلاش او و ۵۵ دیگر زندانیان سیاسی بند زنان اوین آن است که آن‌ها و هم‌نسلانشان بتوانند «آسوده‌تر و آزادتر» زندگی کنند و «خیلی چیزها برایشان حسرت نشود».

خانم شفیعی در ادامه این نامه گفت که می‌داند خواهرزاده‌هایش راهی متفاوت از آنچه او در آن گام گذاشته‌ام را انتخاب نخواهند کرد.

این روزنامه‌نگار اقتصادی روز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که برای تحمل حبس به شعبه یک اجرای احکام اوین فراخوانده شده است.

 

هم‌زمان نسیم سلطان‌بیگی، روزنامه‌نگار دیگر نیز با دریافت ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم سه سال و شش ماه حبس به شعبه یک اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده بود.

سعیده شفیعی و نسیم سلطان بیگی دوشنبه ۹ مرداد توسط شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، هر یک به ‌اتهام «اجتماع و تبانی» به سه سال و هفت ماه حبس و به‌اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۸ ماه زندان محکوم شده بودند.

روزنامه‌نگاران اگرچه همواره در جمهوری اسلامی تحت فشار قرار داشته‌اند، اما از زمان اعتراضات گسترده پس از جان‌باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، تحت فشارهای مضاعفی قرار گرفته‌اند.

منبع:رادیو فردا