PEZHVAKEIRAN.COM هستی امیری، ضیا نبوی و جمال عاملی در اوین زندانی شدند
 

هستی امیری، ضیا نبوی و جمال عاملی در اوین زندانی شدند

حکم یک سال حبس ضیا نبوی و هستی امیری، پس از احضار به شعبه اجرای احکام زندان اوین، امروز شنبه ۱۸ فرودین ماه، اجرا شد.
روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ و در پی تشکیل پرونده قضایی بابت تجمع دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در اعتراض به  مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، این ۲ دانشجو را به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم کرد که این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد. 
آبان ماه ۱۴۰۲ زمانی که این دو دانشجو برای اجرای حکم به اوین رفتند، به آن‌ها گفته شد که به دلیل ابهامات در پرونده و تا بررسی و اعلام نظر آتی، فعلا آزاد هستند. با این حال در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، مجددا برای اجرای حکم، به زندان فراخوانده شدند.
ضیا نبوی، پیش از این نیز در پی حوادث سال ۸۸ و بابت فعالیت در زمینه حق تحصیل دانشجویان، ۸ سال و ۸ ماه را در زندان سپری کرده بود. این درحالی است که به گفته مقامات قضایی، ۳ سال و ۸ ماه از این مدت را به صورت اضافه در زندان بوده‌است. هستی امیری، فعال دانشجویی نیز در سال ۱۴۰۱، بابت دفاع از حق حیات و حقوق زنان، با اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم و ۶ ماه از این محکومیت را در زندان اوین سپری کرد.
اجرای حکم این دو دانشجوی معترض درحالی است که با گذشت بیش از یک سال از مسمومیت سریالی دختران دانش‌آموز، هنوز از معرفی و تعقیب و مجازات عاملان و آمران آن حوادث، خبری در دست نیست.
جمال عاملی روانه زندان اوین شد
جمال عاملی فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق پس از دریافت احضاریه‌ی اجرای حکم ۱ سال حبس تعزیری خود، صبح امروز به شعبه یک اجرای احکام اوین مراجعه کرد و پس از بازداشت  به زندان اوین منتقل شد.
این زندانی  سیاسی  سابق  که در سال ۸۸ نیز با محکومیت زندان مواجه شده بود ، در بهمن‌ماه ۱۴۰۲  به اتهام «اجتماع و تبانی بر ضد امنیت داخلی/خارجی» و «تبلیغ علیه نظام»،  در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
پس از دریافت احضاریه‌ی اجرای حکم ۱ سال حبس تعذیری خود، صبح امروز ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ به شعبه یک اجرای احکام اوین مراجعه کرد و پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شد.

منبع:پژواک ایران