PEZHVAKEIRAN.COM ایرنا: شلیک موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به سوی اسرائیل
 

ایرنا: شلیک موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به سوی اسرائیل

عکس از آرشیو
یک مقام اگاه به خبرگزاری دولتی ایرنا بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین شلیک فوج نخست موشک‌های بالستیک ایران به سمت اسرائیل خبر داد.
این خبرگزاری به نقل از یک «منبع آگاه» نوشته است که این موشک‌ها به «اهدافی در عمق سرزمین‌های اشغالی» شلیک شده است.
پیش‌تر اسرائیل تأیید کرده بود که ایران حملات پهپادی به اسرائیل را آغاز کرده و بر اساس ارزیابی مقام‌های اسرائیلی نخستین پهپادها ممکن است ساعت ۲ بامداد به وقت اسرائیل وارد حریم هوایی این کشور شود.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشتر نیز با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت اسرائیل خبر داد.
سپاه پاسداران در بیانیه خود تصریح کرده است که حملات در پاسخ حملات متعدد اسرائیل از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و کشته شدن شماری «از فرماندهان و مستشاران نظامی» انجام شده است.
ای‌بی‌سی: بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ فروند پهپاد و موشک به سوی اسرائیل روان شده است
نیویورک تایمز به نقل از منابع اسرائیلی نوشت پهپادها و موشک‌هایی نیز از سوی گروه‌های هم‌سو با ایران از عراق به سوی اسرائیل شلیک شده و ارزیابی می‌شود که اهداف مورد نظر آن‌ها احتمالا ارتفاعات جولان و پایگاه نیروی هوایی اسرائیل در منطقه نگب در جنوب اسرائیل باشد.
یک مقام ارشد آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی گفت تخمین‌ آمریکا حاکی است که بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ فروند پهپاد و موشک به سوی اسرائیل روان شده است.
آمادگی اردن برای مقابله هر پهپادی که وارد حریم هوایی این کشور شود
نیروی هوایی اردن شامگاه شنبه اعلام کرد که آماده مقابله و رهگیری هر پهپاد یا شیئی پروازی است که وارد حریم هوایی این کشور شود.

همزمان، سه مقام امنیتی در عراق به خبرگزاری رویترز گفتند که پهپادهای شلیک شده از سمت ایران در آسمان منطقه سلیمانیه مشاهده شده است.
نخست‌وزیر بریتانیا شامگاه شنبه گفت که «حمله غیرمسئولانه ایران به اسرائیل را به‌شدت محکوم می‌کند».
ریشی سوناک افزود: تهران بار دیگر ثابت کرد که در پی ایجاد هرج و مرج است.
او افزود: بریتانیا به دفاع از امنیت اسرائیل و همه شرکای منطقه‌ای خود از جمله اردن و عراق ادامه خواهد داد.
آقای سوناک گفت «ما در کنار متحدان خود، فورا برای برای تثبیت اوضاع و جلوگیری از تشدید بیشتر آن، تلاش می‌کنیم. هیچ کس نمی‌خواهد شاهد خونریزی بیشتر باشد».
«نخستین پهپادهای ایران» ساعت ۲ بامداد وارد حریم هوایی اسرائیل می‌شود
به نوشته روزنامه هاآرتص، مقامات امنیتی اسرائیل ارزیابی می‌کنند که نخستین پهپادهای ارسالی از ایران در ساعت ۲ بامداد به وقت اسرائیل (دو و نیم بامداد ایران) ممکن است وارد حریم هوایی اسرائیل شود.
وزارت راه و ترابری اسرائیل اعلام کرد حریم هوایی اسرائیل از نیم ساعت بعد از بامداد یکشنبه بر اساس تصمیمات نهادهای امنیتی کشور به روی پروازهای داخلی و بین‌المللی بسته می‌شود.
 

تصاویر منتشرشده در فضای مجازی صدا و نور منتشرشده از «پهپادهای ایرانی» را به نمایش می‌گذارند که گمان می‌رود به سوی اسرائیل در حرکت باشند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت اسرائیل خبر داده است.
 
 
ارتش اسرائیل اهداف حزب‌الله در جنوب لبنان را هدف حمله قرار داد
ارتش اسرائیل همزمان با آمادگی برای رهگیری پهپادها و موشک‌های شلیک شده از سوی ایران به آسمان اسرائیل، اعلام کرد که اهداف حزب‌الله در جنوب لبنان را با هواپیماهای جنگی و آتش توپخانه خود هدف حمله قرار داده است.
ساعاتی پیش از آن اصابت یک پهپاد شلیک شده از لبنان به یک مزرعه در شمال اسرائیل، خساراتی وارد کرده بود.
سخنگوی ارتش اسرائیل گفت اهداف مورد حمله اسرائیل در جنوب لبنان، «زیرساخت‌های تروریستی و مواضع نظامی» حزب‌الله لبنان است.
تاکید جو بایدن بر حمایت از امنیت اسرائیل پس از حمله ایران
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای با اشاره به آغاز «حمله هوایی ایران علیه اسرائیل» اعلام کرد که جو بایدن به شکل مداوم آخرین اخبار درباره این وضعیت را از تیم امنیت ملی خود دریافت می‌کند و بعدازظهر به وقت آمریکا با آنها دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش مشاوران رئیس جمهور آمریکا در تماس دائمی با مقام‌های اسرائیلی و شرکا و متحدان هستند.

در این بیانیه همچنین بار دیگر بر حمایت «آهنین» از امنیت اسرائیل به نقل از جو بایدن تأکید شده و آمده است: «ایالات متحده کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از دفاع آنها علیه این تهدیدات ایران حمایت خواهد کرد.»
سپاه از حملات موشکی و پهپادی به اسرائیل خبر داد
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت اسرائیل خبر داد.
سپاه پاسداران در بیانیه خود تصریح کرده است که حملات در پاسخ حملات متعدد اسرائیل از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و کشته شدن شماری «از فرماندهان و مستشاران نظامی» انجام شده است.
این بیانیه تصریح کرده است :«نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.»
در حمله «اسرائیل» به کنسولگری ایران در دمشق، محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران همراه با شش عضو دیگر این نیرو کشته شدند.
نتانیاهو: هر کس به ما لطمه بزند، ما به او لطمه می‌زنیم
I
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، شامگاه شنبه پیش از تأیید گزارش‌های آغاز حملات پهپادی ایران به اسرائیل، در یک ویدیوی کوتاه برای مردم اسرائیل گفت «یک اصل اساسی ساده داریم: هر کس به ما لطمه بزند، ما به او لطمه می‎‌زنیم».

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل این گفته آقای نتانیاهو را به منزله حملات احتمالی متقابل اسرائیل به ایران تعبیر کرد.

منبع:رادیو فردا