PEZHVAKEIRAN.COM نیویورک تایمز: بایدن، نتانیاهو را از پاسخ فوری به ایران منصرف کرد
 

نیویورک تایمز: بایدن، نتانیاهو را از پاسخ فوری به ایران منصرف کرد

net1.jpgایران وایر - روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشته جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو را از دادن یک پاسخ فوری به حملات پهپادی و موشکی ایران منصرف کرد.
به نوشته نیویورک‌تایمز، نتانیاهو در اولین ساعات روز یکشنبه ۲۶ فروردین و به دنبال مکالمه ۲۵ دقیقه‌ای با بایدن از چراغ سبز نشان دادن برای یک حمله فوری به ایران منصرف شد.
بر اساس این گزارش، چند تن از اعضای کابینه جنگ اسرائیل طرفدار حمله فوری به ایران بودند، اما فقدان آسیب جدی از سوی ایران و همین‌طور گفتگوی نتانیاهو با بایدن، منجر به لغو این حمله شد.
با این حال، یک مقام اسرائیلی به شبکه سی‌ان‌ان گفته اسرائیل به حمله نظامی جمهوری اسلامی ایران پاسخ خواهد داد، اما دامنه این واکنش هنوز تعیین نشده است.
این مقام اسرائیلی افزود کشورش هنوز مشخص نکرده که آیا همه قواعد را زیر پا بگذارد (به مفهوم دست زدن به کاری غیرقابل پیش‎‌بینی) یا ‌آن‌که پاسخی دقیق را عملی کند.
به گفته او، قرار است این گزینه‌ها در جلسه کابینه جنگ اسرائیل در روز یکشنبه به تفصیل مورد بحث قرار گیرد.
وزارت خارجه اسرائیل هم اعلام کرد که حمله جمهوری اسلامی به این کشور بار دیگر این را که ایران پشت حملات تروریستی منطقه است، ثابت می‌کند.
این وزارتخانه افزود به همین دلیل است که ایران نباید هرگز سلاح اتمی داشته باشد و جمهوری اسلامی باید هزینه تجاوزگری خود را بپردازد.
جمهوری اسلامی پس از روزهای متوالی تهدید اسراییل برای تلافی حمله این کشور به کنسولگری ایران در دمشق، سرانجام در اولین ساعات روز یکشنبه ۲۶ فرودین با صدها موشک و پهپاد به اسراییل حمله کرد.
دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل نیز در بروزرسانی از این حمله از انهدام ۹۹ درصد از حدود ۳۰۰ «تهدید» شلیک شده توسط حکومت ایران به اسرائیل توسط پدافند هوایی این کشور خبر داد.
هاگاری گفته است که از ۱۷۰ پهپاد پرتاب شده، هیچ یک وارد حریم هوایی اسرائیل نشد و همه آنها خارج از مرزهای کشور توسط اسرائیل و متحدانش سرنگون شدند.

منبع:ایران وایر