PEZHVAKEIRAN.COM عضو کابینه جنگ اسرائیل: ایران در زمان مناسب بهای حمله به اسرائیل را خواهد پرداخت
 

عضو کابینه جنگ اسرائیل: ایران در زمان مناسب بهای حمله به اسرائیل را خواهد پرداخت

    1. نایب رئیس پارلمان اسرائیل: در دولت اسرائیل برای پاسخ به حمله ایران اتفاق نظر وجود دارد
    1. هانوچ میلویدسکی، نایب رئیس پارلمان اسرائیل و یکی از اعضای کنست از حزب لیکود نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، به بی‌بی‌سی گفته است که در دولت اسرائیل اتفاق نظر وجود دارد که باید به حمله ایران پاسخ داده شود.

      او با اشاره به شمار زیاد پهپادها و موشک‌هایی که رهگیری شده، به برنامه نیوزنایت بی‌بی‌سی گفت: «ما می‌دانستیم که این پهپادها و موشک‌ها در راه هستند. انتظارات زیادی وجود داشت، بسیار خوشحالیم که به این روش پایان یافت.»

      آقای میلویدسکی افزود: «من فکرنمی‌کنم که در دولت واقعا کسی باشد که خواستار اقدام تلافی جویانه نباشد.»

      او در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است چنین اتفاق نظری در کابینه جنگ همانند آن چیزی است که پس از شروع جنگ اسرائیل و حماس در غزه صورت گرفت، گفت: «قطعا همین طور است. من فکر نمی‌کنم که کسی انتظار نداشته باشد که پس از شلیک صدها موشک و پهپاد، انتقامجویی صورت نگیرد.»

      او با اذعان به تمایل آمریکا برای اجتناب از تشدید تنش نظامی و تمرکز بر دیپلماسی گفت: «این زمان بسیار مهمی در تاریخ اسرائیل است. البته ما با همه دوستانمان در دنیا مشورت می‌کنیم، اما در نهایت حرف آخر باید با ما باشد.»


    2. وزیر خارجه بریتانیا از ایران خواست تنش را کاهش دهد

      دیوید کمرون، وزیر خارجه بریتانیا در تماس با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود خواستار تنش‌زدایی شده است.

      او در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت که «رسما حمله ایران به اسرائیل را به شدیدترین لحن محکوم کرده است.»

      پیش از این حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفته بود که حمله ایران به اسرائیل به منزله «استفاده از حق دفاع مشروع» خود بوده است و گفته بود که ایران در آینده هم در دفاع از منافع خود تردید نخواهد کرد.

  1. رهبران گروه هفت خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها شدند

    جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا میزبان نشست مجازی کشورهای عضو گروه هفت برای هماهنگی پاسخ دیپلماتیک به اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل بوده است.

    رهبران گروه هفت با محکوم کردن این حمله خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها شدند.

    شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفت که پایان دادن به بحران غزه در اسرع وقت به ویژه از طریق آتش‌بس فوری، تغییری ایجاد خواهد کرد.

    پیش از این، کاخ سفید اعلام کرده بود که نمی‌خواهد شاهد تشدید بحران در خاورمیانه باشد. یک سخنگوی امنیتی ایالات متحده گفت که این به اسرائیل بستگی دارد که آیا به حمله ایران پاسخ دهد یا نه.


  2. سخنگوی امنیت ملی آمریکا: نتانیاهو به خوبی از خواسته آمریکا آگاه است

    گزارش برند دبوسمن از کاخ سفید

    جان کربی، سخنگوی امنیت ملی آمریکا در چند ساعت گذشته در برنامه‌های گفتگوی صبح یکشنبه یک پیام را تکرار کرده است و آن اینکه آمریکا خواهان جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه نیست.

    آقای کربی درگفتگو با شبکه سی‌بی‌اس گفت که آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد «مسلماً بر ما تأثیر می‌گذارد»، به‌ویژه با توجه به اینکه هزاران نیروی آمریکایی در عراق، سوریه و اردن مستقر هستند.

    او افزود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل «به خوبی می داند که رئیس جمهور [بایدن] به دنبال درگیری با ایران نیست.» او گفت: «ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم. ما به دنبال درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر نیستیم.» اما برای کمک به اسرائیل برای دفاع از خود، آنچه را که لازم است، انجام خواهیم داد.»

    جان کربی همچنین گفت که ایالات متحده به ایران در مورد حملات احتمالی به پرسنل آمریکایی در منطقه هشدار داده است. او افزود: «ما برای محافظت از نیروهایمان، تأسیسات و کشتی‌هایمان در منطقه هر گامی را که نیاز باشد، در آینده برخواهیم داشت.»


  3. مهم ترین تحولات تا این لحظه:

    بورل خواستار نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا شد

    جوزپ بورلEPACopyright: EPA

    جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه این اتحادیه در روز سه‌شنبه (۱۶ آوریل/ ۲۸ فروردین) برای بررسی حملات ایران علیه اسرائیل شده است.

    آقای بورل گفته است: «هدف ما کمک به کاهش تنش در منطقه است.»

    • اسرائیل می‌گوید اکثریت بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک پرتاب شده توسط ایران را شب گذشته رهگیری کرده است.
    • حداقل ۹ کشور در حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل و مقابله با آن‌ها شرکت داشتند. پرتابه‌هایی از ایران، عراق، سوریه و یمن به سمت اسرائیل شلیک شد. آمریکا، بریتانیا، فرانسه و همچنین اردن در رهگیری و سرنگونی این پهپادها و موشک‌ها به اسرائیل کمک کردند.
    • ایران می‌گوید به هدف خود رسیده و قصدی برای ادامه عملیات ندارد.
    • یکی از وزرای کابینه جنگ اسرائیل گفته است که ایران در زمان مناسب بهای حمله به اسرائیل را خواهد پرداخت.
    • رهبران جهان خواستار خویشتنداری دو طرف شدند و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته است که اعتقاد ندارد حمله ایران به یک جنگ گسترده تر تبدیل شود.
    • حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران گفته است که این کشور ۷۲ ساعت قبل همسایگان خود را از حملات تلافی جویانه به اسرائیل مطلع کرده بود.
    • قرار است سران گروه هفت برای بحث و بررسی این حمله در جلسه اضطراری مجازی شرکت کنند.
    • ارتش اسرائیل گفته است که در مجموع ۱۲ نفر در اسرائیل مجروح شده‌اند از جمله یک دختر ۷ ساله که همچنان تحت مراقبت‌های ویژه است.


  4. «خاورمیانه وارد فاز جدیدی شده است»

    گزارش بخش مانیتورینگ بی‌بی‌سی

     


  5. عضو کابینه جنگ اسرائیل: ایران در زمان مناسب بهای حمله به اسرائیل را خواهد پرداخت

    بنی گانتسEPACopyright: EPA

    بنی گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل گفته است که ایران «بهای» حمله به اسرائیل را در زمان مناسب پرداخت خواهد کرد.

    آقای گانتس در بیانیه‌ای که قبل از تشکیل جلسه کابینه جنگ اسرائیل منتشر کرد، گفت: «ما یک ائتلاف منطقه‌ای ایجاد می‌کنیم و ایران بهای حمله به اسرائیل را در زمان و به روش مناسب خواهد پرداخت.»

    در این بیانیه همچنین گفته شده است: «مهم‌تر از همه این که در مواجهه با دشمنانی که قصد آسیب رساندن به ما را دارند، ما متحد خواهیم بود و قوی‌تر خواهیم شد.»

منبع:بی بی سی