PEZHVAKEIRAN.COM دلیل خودداری نتانیاهو از پاسخ به تماس تلفنی سران کشورهای غربی + تحلیل مهم روزنامه‌نگار لبنانی
 

دلیل خودداری نتانیاهو از پاسخ به تماس تلفنی سران کشورهای غربی + تحلیل مهم روزنامه‌نگار لبنانی

isr.jpgایران اینترنشنال - شبکه خبری کان گزارش داد دفتر نخست‌وزیری اسرائیل تقاضاهای رهبران شمار زیادی از کشورهای غربی متحد اسرائیل را برای گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور رد کرده است.
این اقدام به این دلیل انجام گرفت تا نتانیاهو زیر فشار کشورهای غربی برای خودداری از پاسخ به حمله ایران قرار نگیرد.
روزنامه‌نگار لبنانی: تحولات اخیر می‌تواند اقدام احتمالی اسرائیل علیه حزب‌الله را تسهیل کند
یوسف دیاب، روزنامه‌نگار لبنانی در گفت‌وگو با ایران‌اینترنشنال، حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل را بی‌نتیجه خواند و تاکید کرد این اقدام پشتیبانی مجدد جامعه بین‌المللی از اسرائیل را برانگیخت.
دیاب گفت: «آنچه در روزهای گذشته اتفاق افتاد، باعث حمایت بیشتر کشورهای غربی از اسرائیل شد و به این کشور اختیارات تازه‌ای را هدیه کرد که با تمام تهدیدها از جمله حزب‌الله، حوثی‌ها و شبه‌نظامیان عراقی مبارزه کند.»
او افزود اسرائیل از حمایت‌های بین‌المللی به نفع خود استفاده خواهد کرد و این موضوع به ضرر حزب‌الله تمام خواهد شد زیرا «اسرائیل به دنبال اهدافی در جنوب لبنان است و می‌خواهد به تنش ها در مرزهای شمالی پایان دهد».
به گفته این روزنامه نگار، «اسرائیل مطمئن شده اگر جنگی علیه لبنان شکل بگیرد، جمهوری اسلامی توانی برای مقابله با آن نخواهد داشت. همین‌طور جمهوری اسلامی این پیام را از سوی اسراییل دریافت کرده که اگر با آن‌ها درگیر شود، عواقب سختی در انتظارش خواهد بود».
 

منبع:ایران اینترنشنال