PEZHVAKEIRAN.COM دینا قالیباف پس از انتشار روایت شخصی خود از «تعرض جنسی» توسط «گشت کشتار» بازداشت شد
 

دینا قالیباف پس از انتشار روایت شخصی خود از «تعرض جنسی» توسط «گشت کشتار» بازداشت شد

دینا قالیباف، خبرنگار بازداشت‌شده

دینا قالیباف، خبرنگار بازداشت‌شده

منابع خبری روز سه‌شنبه گزارش دادند که دینا قالیباف، خبرنگار، یک روز پس انتشار روایت شخصی خود از بازداشت توسط مأموران حکومتی به دلیل استفاده از پوشش اختیاری، بازداشت شد.

این زن جوان که دینا قالیباف نام دارد و خبرنگار و دانشجو است، روز دوشنبه از بازداشت توسط مأموران نیروی انتظامی به دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری و «تعرض جنسی» حین بازداشت خود خبر داده بود و امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شد و به مکان نامعلومی انتقال یافت.

 

بنا بر گزارش‌ها دینا قالیباف در خانه‌اش بازداشت شده و «تاکنون اطلاعی از نهاد بازداشت‌کننده و سرنوشت» او در دست نیست.

با بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها تحت عنوان «طرح نور»، روایت‌های متعددی از خشونت مأموران حکومتی با زنان به دلیل نافرمانی مدنی در مقابل حجاب اجباری و استفاده از حق انتخاب پوشش منتشر شده است؛ یکی از این موارد، روایت دینا قالیباف، خبرنگار بود که اعلام کرد روز یک‌شنبه توسط مأموران نیروی انتظامی بازداشت شده و او را «از اتاق پلیس مترو با خشونت» به اتاقی دیگر برده و به او «شوکر» زده‌اند.

به گفته دینا قالیباف، «تمام مدت» دست او را «با دستبند بسته بودند و یکی از مأموران به او تعرض جنسی» کرده است.

او همچنین با استفاده از هشتگ «گشت کشتار»، تأکید کرد: «مأمور پلیس آمد و دستش را کشید روی صورتم که دست‌هایم بسته بود و شروع کرد صورتم را ناز کرد.»

 

بر اساس گزارش‌های پیشین، دینا قالیباف، دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه بهشتی که با رسانه‌هایی از جمله ایسنا و اقتصادآنلاین نیز همکاری داشته، سال گذشته بعد از شرکت در تجمع دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به اعدام متهمان خانه اصفهان، به کمیته انضباطی احضار شده بود.

هم‌زمان با حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل، فشارها بر زنان در داخل کشور و نقض آزادی‌های فردی و اجتماعی نیمی از جمعیت ایران با بازگشت گشت ارشاد به عنوان «طرح نور» شدت یافته و ادامه دارد.

صف تشخیص هویت دانشجویان دانشگاه الزهرا برای کنترل پوشش آنها و اعمال حجاب اجباری

همچنین ببینید:

نقض آزادی پوشش زنان با بازگشت «گشت کشتار»؛ روایت یک خبرنگار از «تعرض جنسی» در بازداشت

گزارش‌های شهروندی و تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دخالت مأموران حکومتی در سبک زندگی شهروندان موجب ایجاد درگیری در شهرهای مختلف می‌شود.

سرکوب زنان و بازداشت همراه با خشونت به دلیل پوشش اختیاری در رشت

 

به تازگی دو فعال مدنی از اراک و رشت به صدای آمریکا گفتند که نیروهای حکومتی با لباس فرم و لباس شخصی به طور گسترده در خیابان‌ها مستقر شده‌اند و برای شهروندان و به‌ویژه زنان «ایجاد مزاحمت» می‌کنند.

منبع:صدای آمریکا