PEZHVAKEIRAN.COM واکنش شولتس به تظاهرات بی‌سابقه اسلام‌گرایان افراطی در آلمان: این اقدامات بدون عواقب نخواهد بود
 

واکنش شولتس به تظاهرات بی‌سابقه اسلام‌گرایان افراطی در آلمان: این اقدامات بدون عواقب نخواهد بود

اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در واکنش به حضور هزار نفر از مسلمانان در تظاهراتی بی‌سابقه که خواستار اجرای شریعت اسلامی در این کشور در قلب اروپا شده بودند، تهدید کرد که چنین اقداماتی بدون عواقب بخواهد بود.

بیش از هزار نفر روز شنبه ۲۸ آوریل از اسلام‌گرایان در تظاهراتی کم‌سابقه روز شنبه در هامبورگ به خیابان‌ها آمدند و برخی از آنها خواستار ایجاد خلافت شدند. 

اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان در واکنش به این تجمع گفته است که چنین اقداماتی عواقبی با خود به همراه خواهد داشت. 

در این تظاهرات که بیش از هزار نفر در این شهر شمالی آلمان به خیابان‌ها آمده بودند، برخی از حاضرین پوسترهایی در دست داشتند که خواستار اجرای قوانین شریعت و همچنین ایجاد خلافت اسلامی بودند. 

این تظاهرات از سوی گروه «مسلم اینتراکتیو» راه‌اندازی شده که مجموعه‌ای اسلام‌گرای تندرو است که  که سرویس‌های اطلاعاتی داخلی آلمان آن را به عنوان یک سازمان افراطی می‌شناسند.  رهبر این گروه که جو آده بواتنگ نام دارد فردی ۲۵ ساله است که خود را رحیم بواتنگ نامیده است. تظاهرکنندگان در اعتراضات خیابانی خود شعارهایی نظیر الله اکبر سر می‌دادند. 

شولتس در نشست خبری در کنار نخست‌وزیر مونته‌نگرو در این خصوص گفت: «کاملا واضح است که باید با استفاده از امکانات و گزینه‌های موجود در قانون اساسی با تمام فعالیت‌های اسلام‌گرایانه مقابله کرد.» او همچنین اضافه کرد که هرگونه اقدام مجرمانه پیگرد قانونی خواهد داشت. 

همچنین نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان، در توییتر در این خصوص نوشت: «هر کسی که خواهان خلافت باشد، جای اشتباهی آمده است و آلمان جای این چیزها نیست.» 

این اعتراض در حالی صورت می‌گیرد که گروه‌های دست‌راستی در ماه‌های اخیر به شدت با تمرکز بر خطرات موجود از سوی اسلام‌گرایان افراطی و همچنین مهاجران تلاش دارند قدرت را در این کشور به دست بگیرند و رخ دادن چنین تظاهراتی بیش از همه راست افراطی آلمان را خوشحال خواهد کرد و این گروه می‌تواند از این اتفاقات برای پیشبرد اهداف سیاسی خود در کشور سود ببرد. 

در عین حال برخی هم معتقدند دولت آلمان به اندازه کافی از مسلمانان در برابر تبعیض حفاظت نمی‌کند و دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید این کشور فاقد یک تعریف کاربردی مورد نژادپرستی ضد مسلمانان است.

منبع:یورو نیوز