PEZHVAKEIRAN.COM تحملِ تجاوز در راه آزادی
 

تحملِ تجاوز در راه آزادی
محمد هادی

خلاصه کلام و حرف اوّل و آخر این نوشته:

بخش بسیار بزرگی از درد و رنج عزیزان مبارزی که در زندانهای رژیم مورد ستم و تجاوز جنسی قرار میگیرند ناشی از  فرهنگ و سنن عقب مانده و ارتجاعی آخوند-لمپن در جامعه است که ناخودآگاه و تحت تاثیر آن، تمامی مردانگی و زنانگی، اخلاق، ارزش، شرافت و بود و نبود انسانها را-با عرض معذرت-در وسط پا ها می بیند و متجاوزان پس فطرت آخوندها با ارتکاب چنین عملی بخیال خود میخواهند تمامی ارزشهایی را که شخصیت و فردیت قربانی بر آنها تکیه دارد را مورد تجاوز و خرد کنند! در این پندار غلط و غیرانسانی متاسفانه گاهاً خود قربانی نیز در دام برداشتهای متجاوزین میافتد و به اشتباه و  بصورت غیر اقعی  خیال میکند که دیگر هیچ تکیه گاه ارزشی و اخلاقی واصلاً دلیلی برای ادامه زندگی ندارد! وجود این تصور و تلقی نادرست، حربه ای است که باید از دستان ناپاک رژیم گرفت و اذهان قربانیان تجاوز و خانوانده ها و جامعه را نسبت به آنها سَم زدایی و واکسینه نمود تا در استقبال از این عزیزان، از آنان مانند قهرمانانی که در راه آزادی بالاترین فداکاری ها را متحمل شده اند خوش آمد گویند  و لعن و نفرین ابدی را نثار رژیم سراپا فاسد و ضداخلاق آخوندها نمایند!  

***********************************************

نکاتی در خنثی نمودن حربه تجاوز از دست متجاوزان جنایتکار!

بعد از افشاگری های شجاعانه و قابل تقدیرمهدی کروبی-رئیس پیشین مجلس و کاندیدای ریاست جمهوری- در انجام گسترده و سیستماتیک تجاوز به دختران و پسران مبارز در زندانهای مخوف آخوندها، مسئله تجاوز و عوارض و ابعاد مختلف آن در صدر اخبار مربوط به ایران قرار گرفت.

تجاوز به زندانیان سیاسی از زمان بقدرت خزیدن آخوندها از جمله شیوه های رایج و مرسوم بود.  تازه گی قضیه اینبار فقط در مطرح شدن اجتماعی و داخلی و خارجی-آنهم از جانب  مهره های مهم رژیم-میباشد.  تجاوزات جنسی با توجه به عوارض روانی و اجتماعی دیرپای آن، بدرستی بایستی خارج از کادر شکنجه های فیزیکی و روانی معمول در زندانها مورد توجه قرار گیرد!

بیشک بودند شیرمردان و زنانی که بعد از تحمل شدیدترین شکنجه های فیزیکی و روحی-بدلایل خاص نهفته در مقوله تجاوز-درهم شکسته و فرو ریخته اند تجاوز جنسی جدا از عوارض مشابه فردی و اجتماعی برای زنان و مردان بنا بدلایلی به نظر میرسد که برای مردان سنگین تر و دردناکتر باشد از جمله شاید بدین دلیل که تجاوز به زنان توسط جنس مخالف و مرد صورت میگیرد در حالیکه مرد بر خلاف زن از جانب مردان و جنس موافق مورد تجاوز قرار میگیرد و . . !   

گرگهای درنده رژیم با آگاهی از تاثیرات و عوارض  تجاوز جنسی و تابوها و فشارهای فرهنگی و اجتماعی ضمیمه آن است که به خصوصی ترین و محرمانه ترین حریم شخصی و عاطفی زندانی بیدفاع تجاوز میکنند و او را ناجوانمردانه زیر آواری از فشارهای روحی-روانی قرار میدهند بطوریکه قهرمان مقاومت در برابر انواع و اقسام شکنجه ها در برابر تجاوز گاهاً فرو میشکند تا حدی که حتی بعد از آزادی از زندان لب از لب نگشوده و راز های نهفته در سینه درد آلود و زخمی خود را به هیچ محرم یا نامحرمی بازگو نمیکند و با درد و رنجهای جانکاه خود میسوزد و میسازد!

در مسیر تلاش برای کُند و خنثی نمودن آثار تجاوز بمثابه برنده ترین حربه گرازهای رژیم و بررسی میزان رنج و درد ناشی از تجاوز بایستی توجه داشت که در اینجا-گاهاً و غالباً ناخودآگاه-ظالم و مظلوم متاسفانه از آبشخورهای فرهنگی مشترکی به قضیه نگاه و قضاوت میکنند متجاوز با این عمل قصد خرد کردن غرور و زنانگی و مردانگی اسیر در چنگال خود را دارد و متاسفانه اگر قهرمان اسیر نیز، زنانگی و مردانگی و شرف و غرور را همانگونه که جلادان لمپن می پندارند-خدای ناکرده-ببیند ناخواسته در میدان و مقیاس های مورد استناد دشمن غلطیده و تجاوز را بمثابه از دست دادن همه چیز در زندگی خواهد دید در حالیکه مطابق معیارهای والا و واقعی زندگی، این فرد متجاوز است که بایستی تا ابد سرافکنده تجاوز به اسیر و زندانی آزادیخواه-بدون کوچکترین امکان دفاع از خود-باشد و براستی کدام ابرمرد و شیر زنی است که در سیاهچالهای رژیم و در محاصره جمعی نیمه آدم-نیمه حیوان دست بسته و شکنجه شده بتواند در مقابل تجاوز از خود دفاع کند و کدام وجدان و اخلاق و انسانیتی است که بتواند بدون احساس عمیق ترین همدردی و تحسین به قهرمان قربانی تجاوز در راه آزادی مردم از کنار قضایا آسان بگذرد!

بخش بزرگی از درد و رنج نهفته در درون پرغوغا و ذهنیت زندانی تجاوز شده بشکل پنهان و پیچیده  ناشی از فرهنگ آخوند زده و لمپن پروری است که اخلاق و شرافت انسان را-با عرض معذرت-فقط در وسط پا ها می بیند و بهمین علت است که در کم آوردن انواع و اقسام شکنجه در شکست قهرمانان در زنجیر، متوسل به تجاوز میشوند در اینجاست که نبایستی ناخودآگاه و ناخواسته در لجنزار برداشت بغایت ضد انسانی آخوندها از عفت و شرافت زنانه و مردی و مردانگی غلطید و باید کوشید تا  فشار بخش فرهنگی و سنتی قضیه را که بطور مظاعف بر درد و رنج این عزیزان اضافه میکند را خنثی نمود و نهایتاً تلاش نمد تا زندانی تجاوز شده در ذهنیت خود و جامعه ای که در انتظار اوست او را واقعاً یک قهرمان ببیند  نه یک انسان خرد و شکسته شده!

شاید نمونه نزدیک به موضوع مورد نظر، زندانیانی باشند که تحت شدیدترین شکنجه های گاهاً فوق طاقت عادی انسان مجبور به اعترافات دیکته شده توسط جلادان رژیم میشوند اگر فرد مجبور به اعتراف و جامعه به این درک رسیده باشند که بطور غیر واقعی از زندانی سیاسی در سیاهچالهای رژیم انتظار فوق قهرمان نداشته باشند و میزان درستی نظر و اندیشه انسانها را  تحمل شکنجه تا سرحد مرگ ندانند و با توجه نسبی بودن طاقت و تحمل درد و رنج در نزد انسانها برای زمان قبل و بعد از دستگیری و شکنجه، بعنوان دو مرحله کاملاً متفاوت در ارزیابی و قضاوت مد نظر داشته باشند و اگر رژیم بداند که در ذهنیّات جامعه مرز قبل و بعد از زندان امری روشن و قابل تفکیک است و زندانی نادم و مردم برعکس تصورات قبلی رژیم به زندانی شکسته شده در زیر شکنجه و مجبور به اعتراف-نه به عنوان سرشکسته و خائن و . . .-بلکه بصورت قهرمان قربانی قساوت و سنگدلی رژیم نگاه میکنند و در اعماق قلبهای خود بر رژیمی که اینچنین انسانها را بر خلاف میل و خواست خود مجبور به اعتراف میکند  ننگ و نفرین ابدی نثار میکنند در نتیجه حربه رژیم در اعتراف گیری-با توجه عبث بودن نتایج مورد نظر رژیم-احتمالاً کارایی قبلی خود را از دست میدهد نباید با عوضی گرفتن ظالم و مظلوم و ندیدن نقش ظالمانه شکنجه گران در اعتراف گیری، مبارزان راه آزادی را از گام زدن و شرکت در مبارزه برای آزادی ایران پشیمان و خسرالدنیا و الآخرت خواند.

در برخورد با پدیده تجاوزات جنسی نیز اگر کم و بیش ذهنیات جامعه و بعضاً خود قربانیان-که بشدت متاثر از فرهنگ عقب مانده و ارتجاعی آخوندها و لمپن هاست-تصحیح گردد با آغوش باز قهرمانان قربانی خود را استقبال خواهد نمود و شک نیست که اگر زندانی تجاوز شده واقعاً بداند که خانواده و جامعه او را با چنین دیدی انسانی مینگرند خود را نه شرمنده بلکه هنوز انسان مبارز و شریفی می بیند که در راه آزادی مردم و میهن خود دچار شدیدترین دردها و رنجها شده است و در این میان مردم را یار و یاور خود خواهد یافت و خشم و نفرت درونی خود را بجای نشانه رفتن بخود بسوی دشمنان مردم نشانه رفته و از معصومیت و هتک حرمت بخود با سری بلند و صدایی رساء در محافل داخلی و خارجی سخن ها خواهد گفت و کُوس رسوایی آخوندها را طنین انداز هر کوی و برزنی خواهد کرد نه اینکه متاثر از فرهنگ آخوند-لمپن خدای ناکرده شرمسار و خجالت زده و به خود چیزی کمتر از زن و مردی قهرمان و سربلند نگاه کند شرمنده باید جلادانی باشند که به زندانی بیدفاع تجاوز میکنند! ملّت نجیب و نمک شناس ایران هیچگاه فداکاریهای فوق تصور این زنان و مردان جوان و قهرمان را فراموش نخواهد کرد!

اگر دستمان در قطع و کوتاه نمودن دستان متجاوزان علی الحساب کوتاه است در عوض در زمینه تلاش برای تغییر ذهنیات مردم و جامعه باز است تا به سهم خود از بار جانکاه قهرمانان تجاوز شده و برگشته از سیاهچالهای رژیم کم کنیم و بدینگونه شاید بتوانیم با به آغوش و با بدوش گرفتن فرزندان قهرمان خود مرهمی صمیمانه باشیم بر جان های خسته و کوفته آنان! دختران و پسران نوجوانی که بر شانه های خسته و خونین خود بار گران و کمرشکن آزادی هفتاد میلیون ایرانی را در سیاهترین دوره های تاریخ معاصر ایران بدوش گرفتند و موجی از سرور و غرور ایران و ایرانی بودن را در سراسر ایران و جهان پراکندند تا جائیکه  برخلاف سه دهه حکومت آخوندها  فردایرانی از این ببعد در برابر دیگران با افتخار میگوید بله! من ایرانی ام! و این غرور و افتخار را بیش از هرچیز و قبل از هرکس مدیون همان قهرمانان مغرور و سربلندی است که باید در رکاب آنان زنانگی و مردانگی واقعی آموخت! با تعظیم و احترام به دختران و پسران تجاوز شده در زندانهای رژیم! این زیباترین و  پاکترین و شریف ترین فرزندان ایران زمین!   

                                                                       آمریکا-محمّد هادی           

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب محمد هادی  در سایت پژواک ایران 

*مصداقی و یغمایی در آینۀ نامه ها! نکاتی پیرامون افشاگری های مصداقی و یغمایی علیه مجاهدین و شورا! [2013 Jul] 
*بچه هایِ اعماق! عمدتاً مردم آزار!   [2013 May] 
*مصداقی، مُبصر کلاس اپوزیسیون! نگاهی به نامۀ سرگشادۀ مصداقی به رجوی! [2013 May] 
*قایم موشک بازی در سایتها! نگاهی به سوء استفاده از اسامی مستعار در سایتها! [2013 Apr] 
* انتخابات، واقعیت ها و شک ها و تردید ها!  [2013 Apr] 
*زن در قفسِ نامرئی مرد!  [2013 Mar] 
*اصلاح طلبانِ اصلاحِ ناپذیر!  [2012 Dec] 
* انتقاد تنها بخشی از مبارزه است نه تمامی آن!  [2012 Dec] 
*مردم و رژیم، هر دو در تبِ انتظار!  [2012 Jul] 
*اطاقِ انتظارِ عزرائیل!  [2012 May] 
*کلمات رکیک در نوشتجات! تاملی در باب ضرورت استفاده از کلمات رکیک ! [2011 Dec] 
*سکولاریسم در جنوب شهر! جدایی کاملِ لات و لوت ها از سیاست! [2011 Nov] 
*بن بست یا پیچِ خطرناکِ مبارزه! وضعیت امروزِ مجاهدین در شهر اشرف لزوماً نتیجۀ اشتباهات دیروز آنها نیست! [2011 Nov] 
*آزادیِ آسان، عدالتِ سخت! اگر آزادی کاری به عدالت نداشته باشد از هفت دولت آزاد است! [2011 Oct] 
*هر مسافر به "ایران خودش" سفر میکند!  نگاهی به دیده ها و شنیده های مسافران ایرانیان مقیم خارج به ایران!  [2011 Sep] 
*چارۀِ پُر چانهِ گی در جلسات!   [2011 Jun] 
*مبارزه بمثابۀ مهمترین مسئلۀ زندگی! نگاهی به تفاوت مبارزه در نزد مجاهدین و سایرین! [2011 May] 
*سانسور زندگی سخایی در مراسم خاکسپاری!  [2011 May] 
* آخرین مجهول معادلۀ سرنگونی!  [2010 Dec] 
*ارتباط آلترناتیو و رهبری با نحوه سرنگونی!  [2010 Oct] 
*دردهای بی درمان رژیم و اتمام داروهای مُسکن!  [2010 Jun] 
*خورشت قیمه و خداشناسی آخوندی! نمونه هایی از نگاه شکم پرستانه و شهوت آلود آخوندها به جهان هستی و اجتماعی! [2010 May] 
*توقع واقعبیانه از جنبش سبز و سرخ و سپید!  [2010 May] 
*جنازه جهان قشقایی و لاشخورهای رژیم!  [2010 Apr] 
*جنبش داخل و ایرانیان خارج از کشور  [2010 Mar] 
*ماراتُن مبارزه و مفسّران عجول!  [2010 Feb] 
*معمّای رهبری در جنبش! نقطه ضعفی که بطور مقطعی نوعی نقطه قوت است! [2010 Jan] 
*خطر چپ روی بیشتر از راست روی است!  [2010 Jan] 
*توصیه به مبارزه مسالمت آمیز بمنظور حفظ رژیم!  [2010 Jan] 
*حساسیّت برخورد با موقعیت و مواضع موسوی موسوی را بایستی در متن منافع کل جنبش ارزیابی نمود! [2010 Jan] 
*هنگامیکه اسماعیل ابراهیم را به قربانگاه میبرد! نگاهی به مقالات و مواضع اخیر اسماعیل وفا یغمایی [2009 Nov] 
*بدلیل بی آبرویی آخوندها، در تظاهرات نیویورک از هیئت سینه زنان رژیم خبری نبود!  [2009 Sep] 
*رژیم در رفع مسئولیت از مجاهدین  در شروع مبارزه مسلحانه! [2009 Sep] 
*تحملِ تجاوز در راه آزادی  [2009 Aug] 
*«جمهوری ایرانی« پادزهر «جمهوری اسلامی» سبز فقط بهانه است! کل نظام نشانه است! [2009 Aug] 
*تحریم انتخابات، حفظِ حرمتِ نفس و اخلاق انسانی است!  [2009 Jun] 
*سوگنامۀ تسلیم طلبی! نگاهی به مصاحبۀ مرتضی مردیها، تئوریسین اصلاح طلبان! [2009 Mar] 
*خاتمی تُفِ سر بالای رژیم!  [2009 Feb] 
*کشفِ حقایق در شکنجه گاه اوین!  [2008 Dec] 
*برقِ پیروزی اوباما عبای آخوندها را خواهد گرفت!  [2008 Nov] 
*از نگرانی تا نصحیت و سرزنش مجاهدین!  نگاهی به برخی موضعگیری ها در رابطه با موقعیت قرارگاهِ مجاهدین در عراق!  [2008 Oct] 
*اکبر«گنجی» برای خودیها و«رنجی» برای بقیه!  [2008 Oct] 
*نگاهی طنزآلود به لابلای بحث ها و جلسات!  [2008 Oct] 
*مبارزۀ خوب! ايدئولوژی بد!  [2008 Jun]