وظایف نیروهای سیاسی در شرایط مرگ خامنه ای؟!
محمود خادمی

روز دوشنبه 12 اکتبر خبرگزاریهای مختلف با استناد به خبری از سایت شخصی مایکل لدین، خبر  مریضی خامنه ای را بطور گسترده ای بازتاب دادند. لدین که تحلیلگر ارشد موسسه نومحافظه کار انستیتو انترپرایز می باشد، مدعی شده بود خامنه ای به خاطر ابتلا به سرطان پروستات بیهوش شده و اکنون در حالت کما به سر می برد . متعاقب آن  در روز پنجشنبه 15 اکتبر خبر مرگ خامنه ای را اعلام نمود که در همان روز، این خبر بوسیله خبرگزاری حکومتی بازتاب تکذیب گردید . لدین البته 3 سال پیش نیز یکبار خبری دروغ دال بر مرگ خامنه ای منتشر کرد. بنابراین قاعدتا" می بایست با این خبر با احتیاط برخورد می شد. ولی بدلیل اهمیت مرگ خامنه ای و تأثیر آن در حل و فصل بحران های منطقه و معمای هسته ای رژیم و مسائل ایران مورد استقبال خبرگزاریها واقع شد و بازتاب بسیار گسترده ای یافت ولی بهرحال اگر چه خامنه ای به خاطر جنایات اش از جمله در وقایع فردای انتخابات 22 خرداد در روح و روان مردم ایران مرده است با این حال در مورد مرگ فیزیکی او، شخصا" تمایل دارم این جلاد پلید بر خلاف سلف پلیدترش خمینی تا در این دنیا و بدست مردم مکافات نشده چهره منحوس اش بر خاک سائیده نشود .

در زمان مرگ خمینی در سال 68 علیرغم تحلیل درست مجاهدین از شرایط رژیم در زمان مرگ دجال که در سال 61 ارائه شد ( تحلیل این بود که استبداد دینی ملایان در شرایط حداکثر آمادگی برای سرنگون شدن و درشرایط ماکزیمم ضربه پذیری است ) و هم چنین علیرغم اعلام آماده باش حداکثری آنان به نیروهای مقاومت برای ورود به عمل در این شرایط، متأسفانه بدلیل عدم آمادگی مجاهدین و یا شرایط نا مساعد دیگرنتوانستند دست به اقدامی در این رابطه بزنند و طبعا انتظار از سایر نیروهای سیاسی فاقد موضوعیت است! هر چه بود، این فرصت تاریخی و با ارزش بدون هیچ استفاده ای در راستای سرنگونی رژیم از دست رفت . اکنون درست 20 سال از آن تاریخ می گذرد که مرگ خامنه ای فعلا" به صورت شایعه و چند صباحی بعد به صورت واقعیتی مسلم اتفاق خواهد افتاد . سوال این است که آیا با مرگ خامنه ای چیزی عوض خواهد شد ؟ به سرنگونی این رژیم قرون وسطائی کمکی خواهد کرد ؟ آیا نیروهای سیاسی به این روز فکر کرده اند ؟ برنامه عمل نیروها برای چنین شرایطی مشخص شده است ؟ یا این بار هم مانند مرگ خمینی باید فرصت را از دست بدهیم "

   برای اینکه روشن شود چه فرصت تاریخی در آن ایام از دست داده شد به گوشه ائ از خاطرات رفسنجانی از سران رژیم توجه کنید . رفسنجانی در مراسمی که از سوی برخی زندانیان سیاسی پیش از انقلاب در حسینیه جماران برگزار شد برای توصیف آن شرایط به خاطره ای از شب مرگ خمینی اشاره میکند و می گوید " امام در حالی تمام کرد که کشور در حال جنگ با عراق بود و خطر حمله عراق هم وجود داشت و واقعا" هیچ کس نمی دانست که چه اتفاقی قرار است بیافتد ؛ برای اعضای بیت امام که شیون و زاری میکردند توضیح دادم که مصلحت ایجاب می کند که خبر رحلت امام از اینجا به بیرون درز نکند و وقتی بیرون می آمدم دیگر صدای گریه و زاری نیامد و اینگونه بود که خطری که می توانست ما را در این شرایط دچار مشکل کند با سرعت عمل بر طرف شد " این گفته رفسنجانی در واقع وصف حال اکثر سردمداران رژیم در آن موقع بود

آیا با مرگ خامنه ای با شرایطی مشابه زمان مرگ خمینی مواجه خواهیم بود ؟

البته روشن است که وقتی از تأثیر مرگ خامنه ائ در سرنگونی رژیم صحبت می شود نباید آن را به مثابه پایان کار رژیم تلقی کرد بلکه صحبت ازدستیابی به فرصتی مهم و قابل توجه است که می تواند موتور سرنگونی رژیم را با سرعتی مضاعف شتاب دهد و ما راسریعتر به مقصد سرنگونی برساند. یعنی با آمادگی مردم و نیروهای سیاسی در آن شرایط مساعد، بهتر می توان به نتیجه رسید . اما به دلایلی که ذیلا" اشاره می شود معتقدم مرگ خامنه ای تأثیر بسیار بیشتری از مرگ خمینی در سرنگونی رژیم دارد :

یکم ــ خمینی هم بخاطر برخورداری کامل ازمقبولیت و مشروعیت و هم بخاطر اینکه رهبری کاریزماتیک بود توانست قدرتی بی چون و چرا در میان کارگزاران و سردمداران رژیم اعمال نماید. این امر باعث شده بود که تمام دست اندرکاران و مسئولان نظام تبعیت و اطاعت مطلق از  سیاست ها ودیدگاه های وی داشته باشند. بهمین خاطربعد از مرگش اگر چه نظام به جامانده از وی به  نسبتی با تضادهای درونی مواجه بود، اما در مجموع از خود رژیمی نسبتا یکدست و بدون شکاف جدی به جای گذاشت.  در حالیکه برعکس ازهمان ابتدای معرفی خامنه ای برای جانشینی خمینی به خاطر دارا نبودن شرط ضروری مرجعیت از طرف مسئولان و مقامات رژیم مورد جدل و انکارقرار داشت و درصلاحیت وی برای این منظورشک و تردید وجود داشت . بعدا" نیز هیچوقت وی نتوانست در قد و قواره خمینی ظاهر شود و از کاریزمای او نیز به هیچوجه برخوردار نبود. بنابراین هیچ وقت در طول این 20 سال نتوانست به قدرتی بلامنازع در میان سایر کارگزاران رژیم تبدیل شود و نتوانست مانع سر برآوردن جناحها در درون نظام تحت امر خود گردد. در سراسر دوران رهبری اش نیز مدام با چالش های گوناگونی از طرف جناح های درون رژیم  دراین زمینه مواجه بوده است . بنابراین در صورت مرگ وی با رژیمی هزار پاره که بسیار ضعیف تر از دوران مرگ خمینی است مواجه خواهیم بود ، که در صورت آماده بودن نیروهای سیاسی مخالف رژیم، بسیار آسانتر و در پروسه ای کوتاه تراز گذشته می توان بساط اش را برچید.

دوم ــ جانشینان خمینی میراث بر رژیمی یک پایه و بی شکاف بودند که  :

1 ) خمینی با فتوای قتل عام 67 زندانیان سیاسی خطر اپوزیسیون داخلی را برای جانشینان خود به حداقل رساند و تا مدتها برای بازماندگان خمینی تهدید سرنگونی از جانب مردم و گروههای سیاسی مخالف رژیم بطور جدی وجود نداشت .

2 ) با پذیرش آتش بس از طرف رژیم در جنگ با عراق توسط خمینی بحران جنگ که تنها بوسیله خود وی می توانست حل وفصل شود نیز حل گردید و معضل تصمیم گیری در مورد سرنوشت جنگ که می توانست برای وارثین خمینی دردسر ساز باشد برطرف می گردد.

3 ــ بلحاظ بین المللی هم جانشینان خمینی تا این اندازه با مشکلات عدیده و مرگبار تحریم ؛ انزوا و عدم مقبولیت مواجه نبودند ؛ نه امریکا عراق را اشغال کرده بود تا بستر لازم برای مداخله جوئی و صدور تروریسم رژیم فراهم شود و نه آنروزها دستیابی به انرژی اتمی (بخوانید ساخت بمب اتمی!) بصورت شعار استراتژیک دار و دسته رژیم در آمده بود تا به این دلایل رژیم مورد تحریم و انزوا واقع شود. 

بنابراین جانشینان خمینی با چالش های جدی و مسائل حل ناشده ای بعد از مرگ خمینی مواجه نبودند؛ در حالیکه جانشینان خامنه ای بعد از مرگ وی بدلیل وقایع بعد از انتخابات  با بحران جدی مشروعیت وگسترش روز افزون اعتراضات مردم مواجه خواهند بود . جنگ اوج گیرنده بین مردم ایران وحکومت - که سرانجام دودمان نظام را برباد خواهد داد- هم چنان جریان دارد. آنها در شرایطی سکاندار اداره کشور می شوند که کشور در گیرودار یک رستاخیز سیاسی و اجتماعی است ؛ همه آرایش های سی ساله و تقسیم بندیهای سیاسی، لرزان و در حال فروپاشی اند و آرایش های نوینی در حال شکل گیری و زایش اند. مضافا" اینکه این رستاخیز درون جامعه ایران برگرایشات سیاسی ایرانیان خارج کشور نیز تأثیر گذاشته و بشکلی آنها را نیز متحول کرده است. یعنی برخلاف زمان مرگ خمینی که ایرانیان مخالف رژیم در خارج دوران کما و بی عملی را می گذراندند اکنون ایرانیان آزاده و غیورهمسو با قیام مردم در عرصه های مختلف وارد میدان شده وعرصه را بر رژیم تنگ کرده اند .

اگر به ژرفای جنبش با شکوه کنونی و جوانب مختلف آن به دقت بنگریم می بینیم نسل جوانی بپا خاسته است که دیگر هیچ نوع خط قرمز گذاشتن و هیچ رقم مقدس بازی در آوردن در این رژیم را تاب نمی آورد و مصمم است طرحی نو در آسمان کشورمان دراندازد. با این نگاه، بهتر می توان به مشکلات مضاعفی پی برد که رژیم در صورت مرگ خامنه ای با آن روبرو خواهد.

بحران انقلابی که هم اکنون در جامعه ایران در مراحل آغازین خود می باشد با مرگ خامنه ای به نقطه اوج خود میرسد. در شرایط یک بحران انقلابی، اتخاذ مشی سیاسی و تاکتیک های به موقع و کارآمد به اولین تکلیف نیروهای سیاسی تبدیل می شود . برای آمادگی ورود به چنین شرایطی ازهم اکنون می بایست با همفکری و همکاری نیروهای سیاسی خارج کشورآمادگی های لازم و اقدامات مقدماتی از جمله موارد زیر صورت گیرد .

1 ــ اپوزیسیون خارج از کشور و خارج از رژیم باید به حرکت های عکس العملی خود پایان دهد و با طرح و برنامه عملی مشخص و قابل اجرا خارج از چارچوب بخشی از حاکمیت رژیم،  کمبودها و مشکلات خود را بر طرف نماید. این امر برای مواجه شدن با شرایط مرگ خامنه ای اهمیت به سزایی دارد

2 ــ تشکیل شورای رهبری از گروههای سیاسی مخالف رژیم به صورتی که ظرفیت و پتانسیل آلترناتیوسراسری شدن را دارا باشد . این آلترناتیو باید قادر باشد با حفظ استقلال خود با حرکت های اعتراضی داخل کشور همسو شود و در شرایط مختلف با اتخاذ مشی سیاسی مناسب و تاکتیک های ضروری، جنبش گسترده داخل کشور را یاری رساند ؛ باید با سرعت عمل بتواند در برابر وقایع و رویدادهای داخل کشور، راه کارهای مناسب ارائه دهد .

3 ــ راه های ارتباط با بدنه اجتماعی جنبش داخل کشور پی جوئی و تقویت شود . خشم نهفته در جوانان و مردم ایران آنچنان پر قدرت است که اگر در صفوف مستقل کانالیزه شود پایه های قدرت رژیم را در هم خواهد ریخت . بنابراین، بدون این که درحرکت های اعتراضی مردم اخلال ایجاد شود باید به عنوان مکمل و تقویت کننده جنبش جاری در کشور به سازماندهی حرکت های اعتراضی دیگر پرداخته شود .

آنچه که در بالا نوشته شد در واقع طرح اولیه ای از صورت مسئله  سرنگونی رژیم قرون وسطائی آخوندها در شرایط مرگ خامنه ای است. در حاشیه این موضوع مهم، اشاره مختصری نیز به وظایف نیروها شده است. ولی بررسی بیشتر موضوعی به این جدیت و اهمیت، می بایست هر چه سریعتردر دستور کارنیروهای سیاسی قرار گیرد   
 

  

                                                                                       محمود خادمی ــ 24.10.2009 

منبع:پژواک ایران


محمود خادمی

فهرست مطالب محمود خادمی  در سایت پژواک ایران 

*تاج زاده و سوء استفاده از حمایت و همدردی مردم با زندانیان  [2013 Apr] 
*انتخابات ؛ تناقضِ نظام و شروع یک سر فصل « بخش دوم و پایانی »  [2013 Apr] 
*انتخابات ؛ تناقضِ نظامو شروع یک سر فصل « بخش اول »   [2013 Apr] 
*اسلام فقاهتی ؛ نابرابری طلبی و استثمار اقتصادی « بخش دوم و پایانی »  [2013 Apr] 
*اسلام فقاهتی ؛ توجیه گر نابرابری و استثمار « بخش اول »  [2013 Mar] 
*زنان میهن ؛ نه به " تمکین " * از نظام مرد سالارِ دینی   به بهانه هشت مارس [2013 Mar] 
*دیه ؛ قصاص ؛ سنگسار و ..... احکامی الهی یا تاریخی ؟!  [2013 Feb] 
*امام زاده سازی و ترویج خرافات  [2013 Feb] 
*احمدی نژاد ؛ رئیس جمهوری که عادت دارد سکته بدهد ( بخش سوم ) هاشمی رفسنجانی به صحنه می آید [2013 Jan] 
*احمدی نزاد ؛ رئیس جمهوری که عادت دارد سکته بدهد ( بخش دوم )   [2013 Jan] 
*احمدی نژاد ؛ رئیس جمهوری که عادت دارد سکته بدهد* ( بخش اول )  [2013 Jan] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش ششم )  [2012 Dec] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش پنجم ) امامت قدسی ؛ تقیّه و حکم حکومتی [2012 Dec] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش چهارم )  [2012 Dec] 
*روحانیت شیعه ؛ معضلِ اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش سوم ) حکومت دینی ؛ رمز تداوم پایداری ولی فقیه  [2012 Nov] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش دوم ) نهاد روحانیت ؛ ولایت فقیه ؛ فتوا و اسلام سیاسی  [2012 Nov] 
*روحانیتِ شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی  [2012 Nov] 
*احمدی نژاد ؛ سپر بلا یا اپوزیسیون ؟!  [2012 Oct] 
*«انتخابات آزاد» یا اجتناب ناپذیریِ سرنگونیِ رژیم ؟!  [2012 Oct] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... بخش سیزدهم ( آخر ) جنبش اعتراضی 22 خرداد ؛ نیزه ملت برای سرنگونی جنبشی شکست نا پذیر است [2012 Sep] 
*اجلاس غیر متعهدها ؛ تَرتیزکی1 که قاتل جان شد  [2012 Sep] 
*شکنجه ؛ موضوع و مقوله ای تاریخی  [2012 Sep] 
*راه حلی واقعی برای مقابله با زلزله معنویات آخوندی ؛ صدقه و دعا !!!! [2012 Aug] 
*نظام ولایت فقیهی ؛ کِشتگاهِ اصلیِ فاجعه و ویرانی اخلاق در جامعه  [2012 Aug] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش دوازدهم ) جنبش سبز ؛ نیزه ملت برای سرنگونی [2012 Jul] 
*مذاکره و جنگ ؛ نه حمایت از مبارزه مردم برای سرنگونی رژیم ؛ آری  [2012 Jul] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش یازدهم )  [2012 Jun] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش دهم )  [2012 Jun] 
*حاکمیت فتوا ؛ ناقض قانونیت و کشورداری  [2012 Jun] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمين و .....( بخش نهم )  جنبش سبز ؛ نيزه ملت برای سرنگونی پايه گذاران ؛ جوانان و دانشجويان و ....  [2012 Jun] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و ... ( بخش هشتم ) جنبش سبز ؛ نیزه ملت برای سرنگونی [2012 May] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش هفتم )  [2012 May] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش ششم ) اصلاح طلبان و خامنه ای  [2012 May] 
*اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و ..... ( بخش پنجم )  اصلاح طلبی حکومتی ( دینی ) و ولایت فقیهی خامنه ای [2012 May] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و ...« بخش چهارم » اصلاح طلبی حکومتی ( دینی ) ولایت فقیه ؛ منشاء و مشروعیت  [2012 Apr] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و مزاحمی جدی در مسیر سرنگونی  [2012 Apr] 
*اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و مزاحمی جدی در مسیر سرنگونی- « بخش دوم »  [2012 Apr] 
*اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و مزاحمیِ جدی برای مسیر سرنگونی  [2012 Apr] 
*بَختَک اصلاح طلبیِ دینی ؛ مانع رشد و ارتقاء جنبشِ مردم  [2012 Mar] 
*زنان ؛ زیانکاران اصلی انقلاب 57  به مناسبت " 8 مارس " روز جهانی زن [2012 Mar] 
*تحريم انتخابات مجلس ؛ پردهِ آخرِ سرنگونی   [2012 Feb] 
*منتقدان نو ظهور ؛ نشانه های فروپاشی و سقوط   [2012 Feb] 
*انتخابات مجلس ؛ غَزوِه1 سرنگونی یا شرایط " بدر " و " خیبر "   [2012 Jan] 
*سرنگونی رژیم ؛ گزینه اصلی برای جلوگیری از جنگ   [2011 Dec] 
*حکومت دینی ؛ استبداد قانونی مبتنی بر احکام و قوانین شریعت  [2011 Dec] 
*« نوسازی نظام» و پایان پروژهِ اصلاح طلبیِ دینی  [2011 Nov] 
*موسوی و کروبی سکوت چرا ؟!  مصلحت مردم و انقلاب یا مصلحت نظام ؟  [2011 Oct] 
*افشایِ اختلاس یا آتش تهیه باند ولی فقیه برای زمینه سازی جراحی احمدی نژاد از نظام   [2011 Oct] 
*نه به انتخابات نمایشی ؛ سر فصل یک «اجماع ملی» برای سرنگونی  [2011 Sep] 
*انقلاب لیبی ؛ فریب یا پیروزی ملت ؟! بخش دوم   [2011 Sep] 
*انقلاب لیبی؛ فریب یا پیروزی ملت ؟! «بخش اول»   [2011 Sep] 
*گذر از خيال، دولت ملی بختيار پادزهر استبداد دينی بود!   [2011 Aug] 
*تشدید منازعات باند های اصولگرا ؛ زمینه ساز سرنگونی استبداد دینی  [2011 Aug] 
* «نه» به انتخابات نمایشی رژیم ؛ آزمونی فرا روی اصلاح طلبان  [2011 Jul] 
*حاکمیت دینی مروّج بحران و هرج و مرج اخلاقی در جامعه   [2011 Jun] 
*فقر و بی عدالتی ؛ انکار واقعی حقوق بشر   [2011 Jun] 
*جن گیری ؛ رمّالی و ..... بهانه است و قدرت نشانه   [2011 May] 
*اختلاف سید خراسانی و شعیب بن صالح ؛ بلا تکلیفی ظهور   [2011 May] 
*مقصد نهائی تحولات دنیای عرب در متن جهان یک قطبی!؟  [2011 Apr] 
*احمدی نژاد ؛ پیش به سوی یک دیکتاتوری غیر دینی  [2011 Apr] 
*دشمنی ژنتیک کدیور با مجاهدین ؛ چرا ؟  [2011 Apr] 
*ولی فقیهِ اتمی مرگ می شود ؛ نابود کننده دنیا   [2011 Mar] 
*اشک ها و لبخندها ؛ بهاران خجسته آزادی در راه است  [2011 Mar] 
*25 بهمن ؛ پایانی و آغازی نو برای جنبش مردم ایران  [2011 Mar] 
*سرنگونی رژیمِ زن ستیز شرطِ ضروری رهائی و برابری زن ایرانی  [2011 Mar] 
*شورشی نافرجام ؛ یا طلیعهِ انفجارِ آزادی در قاره سیاهان  [2011 Jan] 
*«جمهوری ایرانی» ؛ جمهوری مدرن برای مشتاقان آزادی (در ایران فردا)  [2011 Jan] 
*نگاهی نو به قیام مردم در 22 خرداد  [2010 Dec] 
*راستی ؛ ایران ما را فردائی هست !؟ افق کدام است ؟ [2010 Nov] 
*«آلترناتیو» واقعی یا آلترناتیوی که اجنه ها رهبری می کند   [2010 Nov] 
*میهن پرستی واقعی یا ناسیونالیسم رضا خانی ؟   [2010 Oct] 
*آیا احمدی نژاد و باند او ,, دجالان (1) ؛؛ قبل از ظهور هستند ؟!  [2010 Sep] 
* آیا حجتیه ؛ پیروز نهائی جنگ و دعوای 30 ساله باندهای نظام است ؟!   [2010 Sep] 
*اصلاحات ساختار شکن در هدف: انقلابی ؛ در روش : مسالمت آمیز   [2010 Aug] 
* اصلاح طلبان ؛ اجرای بی تنازل قانون اساسی  هم استراتژی هم تاکتیک [2010 Aug] 
*هجمه خطی به خامنه ای ؛ زمینه چینی برای نفی اصل ولایت فقیه   [2010 Jul] 
*قانون اساسی و آینده جنبش سبز   [2010 Jul] 
*نفی خمینی و ولایت فقیه ؛ واجب عینی اصلاح طلبان   [2010 Jul] 
* اعتراف به خطاهای گذشته بدون تبری جستن از خمینی اعتماد برانگیز نیست   [2010 Jun] 
*تأثیر اعدام های 19 اردیبهشت بر روند جنبش سراسری مردم  [2010 May] 
*جنبش سبز و تفاوت بارز دو نسل  [2010 Apr] 
*بهار پایدار آزادی مردم فرا میرسد!   [2010 Mar] 
* آیا واقعا" اصلاح طلبان، جنبش سبز را رهبری می کنند؟!   [2010 Feb] 
*آیا انقلاب دیگری در راه است ؟!   [2010 Jan] 
*تظاهرات اعتراضی عاشورا ؛ پایان و مرگ « اصل ولایت فقیه »  [2010 Jan] 
*منتظری آزاده ای که از نو باید شناخت   [2009 Dec] 
* برای اولین بار ؛ ترس از ماه محرم ؟!  [2009 Dec] 
*جنبش دانشجوئی و رهبری قیام مردم ایران  [2009 Dec] 
* شانزده آذر و شعار اتحاد ؛ مبارزه ؛ پیروزی   [2009 Nov] 
*جنبش سبز، نیزه ملت!  [2009 Nov] 
* وظایف نیروهای سیاسی در شرایط مرگ خامنه ای؟!   [2009 Oct] 
*جایگاه نهاد دین در نظام سکولار  [2009 Oct] 
*جنبش سبز و راه طولانی تا رسیدن به سکولاریسم   [2009 Sep] 
* کجا بایستیم بهتر است ؟!   [2009 Sep] 
* چرا این رژیم آمد و چه خوب شد که آمد   [2009 Aug] 
* لزوم همراهی اصلاح طلبان با خواسته های اصلی جنبش!  [2009 Aug] 
*با افتخار قهرمانان جنبش با شکوه ایران را معرفی کنیم   [2009 Aug] 
*توضیح ضروری   [2009 Aug] 
*کودتای 28 مرداد و تجاربی برای جنبش مردم ایران  هر گز در مسیر پیموده شده گام بر ندارید ؛ زیرا این راه تنها به همان جائی میرسد که دیگران رسیده اند ( گراهام بل ) [2009 Aug] 
*حمله به ساکنین قرارگاه اشرف محکوم است  [2009 Jul] 
*آزادی، حق مردم ایران است!  [2009 Jul] 
*جنبش با شکوه مردم را تقویت کنیم، نه تضعیف!   [2009 Jul] 
*جنبش اعتراضی مردم ادامه خواهد یافت!  [2009 Jul] 
*به جنبش حق طلبانه مردم بپیوندیم!  [2009 Jun]