میزبانی جام جهانی فوتبال برای آفریقا جنوبی براحتی بدست نیامد !
بازی‌های جهانی فوتبال در آفریقا جنوبی بخوبی در حال برگزاری است؟ 

عباس رحمتی

چه کسی فکر می کرد روزی برسد که  آفریقای جنوبی  بتواند  میزبان و برگزار کننده جام جهانی فوتبال باشد  ؟ چه کسی می توانست باور کند که آفریقا بتواند صلاحیت خود  را برای برگزاری این بزرگترین همایش جهانی  نشان دهد و چنین ثابت کند که آفریقا با  کشورهای دیگر تفاوتی ندارند ! و این رویداد تاریخی  در نتیجه تلاش های " نلسون ماندلا " و همکارانش  بود که تمامی موانع را از سر راه برداشتند .  آنها توانستند این   راه پر پیچ و خم را از میان سنگ اندازی های  بسیاری را طی کنند  این مقاله ماحصل  این تلاش هاست .   

 

از سال 1990 پس از آزادی " نلسون ماندلا " از زندان آفریقای جنوبی تمام تلاش خود را بکار گرفت تا به عنوان ثروتمند ترین کشور آفریقایی به نمایندگی  از این قاره ، میزبانی بازیهای  جام جهانی فوتبال را در دست گیرد  اما برای این بازی ها  راه طولانی را باید طی می کرد !آفریقا در هماوردی با آلمان برای برگزاری بازیهای 2006 تنها با یک امتیاز شکست خورد ولی باز از پای ننشست  و به تلاش های خود ادامه داد.

تلسون ماندلا  که می دانست فوتبال چه امتیاز هایی برای آفریقا خواهد داشت از فردای کناره گیری از پست  ریاست جمهوری اش با بهره گیری  از محبوبیت خود به تلاش ها یش  افزود و توانست مدیران " فیفا " ( فدراسیون  جهانی فوتبال ) را قانع کند که دیگر وقت آن فرا رسیده است که جام جهانی را در آفریقا جنوبی برگزار کنند . در کارزار برگزاری بازیهای جهانی ، بارها مخالفان ، چوب لای چرخ گذاشتند تا آفریقا را از سر راه بردارند ولی تلاش های   ماندلا و همکارانش  بود که امید به میزبانی  آفریقا به آنها توان چند برابر داد تا فیفا را برای برگزاری این رویداد ورزشی و بی نظیر  جهانی   در آفریقا راضی کنند .  

ماندلا در رابطه با برگزاری بازیها در کشورش گفته بود :  « میزبانی آفریقای جنوبی  نشان برابری  و حقوق قاره های در برگزاری بازیهای فوتبال است و آفریقا که بدلیل داشتن پیشینه تاریخی در رابطه با استعمار برخوردار از مسابقه ها در بازیهای فوتبال است .  »  پس از انتخابات  94  نلسون ماندلا برای ایجاد نهاد های کشورش  تلاش کرد ، در همان سال بازیها در ایلات متحده آمریکا  ادامه داشت که رهبران آفریقایی در دیدار با فیفا برای برگزاری  بازیهای 2006 وارد مذاکره شدند  ولی موفق نشدند  . پس از آن مسئولان این کشور گفتند « شکست سختی خوردیم  ولی از پا نمی نشینیم ! »

پس از پیروزی آفریقای جنوبی با رقیبان شایعات زیادی را انتشار دادند ، از جمله ناکافی بودن امکانات و عدم امنیت را مطرح کردند  ولی " سب بلادر " رئیس فیفا  این شایعات  را بی اثر دانست . سپ بلادر گفت «  شما آماده اید  من آماده ام  همه مدیران آماده برگزاری  بازیها هستیم »

با این حال  همه کشور از ناامنی و نا ملایمات رنج می برد ولی " دنی جردن " مدیر برگزاری بازیها  گفت که «  بازیها می تواند  به اتحاد دولت آفریقا کمک کند ،  مردم منتظر چنین موقعیتی هستند تا برای نهادها ی ملی و یگانه اشان انگیزه داشته باشند .»

" دنی جردن  زمانی گفته بود : «  وقتی که ماندلا در سال 90 از زندان آزاد شد ما خود را برای برگزاری این بازیها آماده کرده بودیم ، پس از بازیها ی 94 برای نهادهای دموکراتیک تلاش می کردیم و در همان سال ما بدنبال برگزاری این بازیها رفتیم  ولی می دانستیم که موفق خواهیم شد.» آفریقای ها خوبی  می دانستند  چکار می کنند ، آنها  می دانستند  برگزاری این بازیها ی جهانی  شروعی خواهد بود   برای رشد اقتصادی – سیاسی و اجتماعی و مسلما  آفریقا را  از وضعیت موجود یک گام به پیش خواهد برد . آنها می دانستند که فوتبال ندای یک ملت است .، فوتبال  صدای آفریقا خواهد شد که از طریق بوق ها و شیپور ها به سراسر جهان صادر  خواهد شد  تا مردم جهان را بسوی آفریقا بکشاند  تا هم با سرزمین نژاد سیاه آشنا خواهند شد  و هم فرهنگ ما و هم مردم ما را بهتر بشناسند . آفریقایی ها می دانستند  که فوتبال و برگزاری این بازی های  جهانی می تواند از نظر اقتصادی و روابط سیاسی تحولات بزرگی را برایشان به ارمغان آورد.

این بازی ها می تواند صدای آفریقا  را و آنچه بر آفریقا رفته  را به گوش جهانیان برساند ، همانطوری که  برای اولین بار صدای مردم یونان را ،  فوتبال بود که به گوش  جهان و اروپای خاموش رساند (زمان و دوران زمامداری سرهنگ های یونانی )

بازی های جهانی فوتبال دو جنبه مهم سیاسی و اقتصادی را در دل خود دارد سرازیر شدن " اسپانسر " ها و سرمایه گذاران سرمایه دار  اروپایی و آمریکایی  بطرف آفریقا و گشودن بازار های جدید به این قاره زر خیز یکی از اهداف ماندلا و همکارانش بوده است  یکی دیگر از اهداف  مهم  آنها شاید خط بطلان کشیدن به تبعیض نژادی در این قاره محروم باشد .

از نظر فنی  :

 در طی  این دوره ها  بازی ها و آرایش بازی تغییراتی داشته است که نگاهی گذرا به آن دارم .   بعد از جام جهانی فوتبال آمریکا  از نظر فنی و تخصصی  فوتبال تغییراتی در آرایش بازی ها بوجود آمد که نسبت به ارنج های گذشته آرایشی جدیدی بود پیش بنی می شود در بازی ها آفریقا ممکن است  آرایش های جدیدی پیشنهاد شود همانطوری که قبلا توسط انگلیس  و اسپانیا شیوهای رایج  3.3.4 و4.4.2.1/ 4.3.4/  شد  .  همانطور که گفتم  این بار ممکن است  سیستم دیگری جایگزین شود ، علاوه بر آنها فضای جدیدی برای شادی مردم خواهد آفرید . از آنجائیکه مردم آفریقا با همه فقری که در این سرزمین وجود دارد ولی با  ذوق و شاد و زنده و سرزنده  هستند جام جهانی فوتبال و بکارگیری  رنگ های شاد با آن ذوق و سلیقه هماهنگی خاص خود را بیشتر نشان خواهند داد و کارناول های شادی خود باعث  تخلیه خواست های سرکوب شده خواهد شد همانطور یکه در ایران ،  مردم برای نشان دادن روحیات خود  بعد از  پیروز ی بر استرالیا  به خیابانها می آیند به شادی و پایکوبی می پردازند .

فوتبال  ایران/ جام جهانی  و نظام سرکوب گر :

 با حاکم شدن نظام سرکوب گر جمهوری اسلامی در خاک زر خیز ایران زمین  در واقع فاتحه  ورزش   خصوصا  ورزش  فوتبال  خوانده شد . ایرانی  که همیشه   یک  سر و  گردن از سایر کشورها ی آسیایی بالاتر بود امروزه از تیم عربستان سعودی در تهران شکست می خورد . موضوع بدین شکل بود که تیم ملی فوتبال  ایران در بازی های مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقا جنوبی به سر مربی گری علی دایی و باند احمدی نژاد  و علی آبادی و کفاشیان  شکست سنگینی  در برابر عربستان سعودی  می خورد ، ایران که تا آن زمان در تهران همیشه پیروز میدان بود با این شکست ننگین ، نتوانست مستقیما به بازیهای  جهانی  آفریقا جنوبی راه یابد و این ننگ بر پیشانی  ج ا . و علی دایی  نقش بست . علی دایی با غرض ورزی های شخصی  و درگیری با ستاره های فوتبال ایران آنها را از بازی در مقابل عربستان محروم کرد و با این کارش اردو تیم ملی  را بهم ریخت و پیراهن عزا بر تن ملی پوشان کرد . ( خیانتی که علی دایی به عنوان مربی سهم بسزایی در آن داشت )

رژیم که اوضاع را وخیم می بیند برای مرحله پلی  اف  PLAY OFF  " افشین  قطبی "را بجای علی دایی گمارد  که  در مقابل دو کره  کاری از پیش نبرد و با تساوی در مقابل کره شمالی در کره و شکست در مقابل کره جنوبی   تیم ملی فوتبال ایران از سفر به آفریقا باز ماند .

وقتی  فدراسیون فوتبال ایران در دست یک سری پاسدار و شکنجه گر قرار داشته باشد انتظاری بیشتری از این تیم ملی نباید داشت هدف این باند پلید فقط تجارت از راه فوتبال است . کشوری که نه مدرسه فوتبال داشته باشد و نه لیگ حرفه ای  ( واقعی مثل همه جای دنیا ) و نه استراتزی برای فوتبال داشته باشد چگونه می تواند به جام جهانی راه یابد و در ضمن مقامی در  جام جهانی  کسب کند . باندی که همچون بختک  بر فوتبال ایران حاکم است اجازه هیچ گونه پیشرفتی به این ورزش پر طرفدار نمی دهد  این باند تمام پاشگاههای بزرگ و معروف  کشور را قبضه  و در اختیار خود قرار داده  است ، این باند خبیث   بجای  برنامه ریزی درست برای آینده فوتبال ایران هر روز به فکر  پر کردن جیب های گشاد خود هستند  ، بطوریکه سرپرستان و مربیان انتصابی با اختیار اتی که از طرف فدراسیون فوتبال به آنها داده شده است آنها  بدون اینکه در ارتباط با  فوتبال کاری و یا فهمی از فوتبال داشته باشند  در سال چندین بار به خارج کشور سفر می کنند. آنها کاری کرده اند که هیچ انگیزه ای برای فوتبالیست ها باقی نمی گذارند و گاهی اوقات فوتبالیست های مهاجم  انگیزه ای برای زدن گل در خود نمی بیند ( از گفته های پزشک تیم ملی ) باید گفت تا زمانی که پاسدارانی مانند " کفاشیان " و " علی آبادی " و... در راس فدراسیون فوتبال قرار دارند و تا زمانی  که مربیان مانند "علی دایی " و مایلی کهن و ... در صدر تیم ملی ایران قرار گیرند و تا زمانی که فکری درست و برنامه ای برای آینده فوتبال نباشد هیچ امیدی به آینده فوتبال ایران نیست .

سیاست های فاشیستی  و انزوای سیاسی رژیم باعث شده است که هیچ گونه امکانی برای برگزاری   بازی های جهانی و بین المللی در ایران وجود ندارد و یا بازی  با تیم های سر شناس  صورت نخواهد  گرفت مگر اینکه این رژیم  سرنگون شود و یک رژیم آزاد و سکولار  حاکم گردد .

در نظام گذشته  افرادی مثل " پله " ( ادسون آران تز دوناسیمونتو ) - اوزوبیو و دهها بازیکن و یا تیم های  معروف دنیا در ایران در رفت و آمد بودند و مربیان  خارجی  همچون " رایکوف " و " راجرز "  تحولی عظیم در فوتبال ایران  بوجود آوردند  ، آگاه بودن  مربیان کلاس دیده  و آگاه بودن از فوتبال روز  یکی از راز های موفقیت  است که ایران کنونی هر روز از آن  بیشتر  فاصله می گیرد این خود نیز یکی دیگر از علت های عقب افتادن از فوتبال جهان می باشد. 

در شماره های بعدی راجع به باند بازیهای درون فوتبال ایران و باند های کثیف آخوند ساخته بیشتر صحبت خواهیم کرد.

موفق باشید     

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب عباس رحمتی در سایت پژواک ایران 

*نانو چيپ براي كنترلِ كرونا، تا رديابي اطلاعات درجهان؟!   [2020 May] 
*جنگ بيولوژيك ( بيوتروريسم) با نام كرونا؟!  [2020 May] 
*نگراني جهان از شيوع ويروس ديگر در آينده!   [2020 Apr] 
*جن و أنس و رهبري ولايت فقيه   [2020 Apr] 
*ويروس كرونا و رنسانس   [2020 Mar] 
*بيت خامنه اي وتيم امنيتي ،براي مهار خبرها ونه ويروس كرونا!   [2020 Feb] 
*لائيسيته !   [2020 Feb] 
* مُرده گردونی ولايت فَقِيه !   [2020 Feb] 
*ابوبكر البغدادي و علي الخامنه اي هردو تروريست؟!   [2019 Dec] 
*چهل سال رابطه مخفي آمريكا با ملايان تهران!   [2019 Dec] 
*گراني بنزين وعبور از فاشيست مذهبي !   [2019 Nov] 
*‏ بيست و ششمين فستيوال تئاتر ايرانيان تبعيدي ،شهر كلن آلمان!‏   [2019 Nov] 
*‏«روح الله زم »، اپوزيسيون يا مهره ي سوخته؟!‏   [2019 Oct] 
*بانوان ايران استاديوم هاي كاملن آزاد ميخواهند!‏   [2019 Oct] 
*چپاول ثروت و عطش خونریزی را حمایت نکنید! سیری کوتاه در نشست سازمان ملل  [2019 Sep] 
*پشت پرده سياست ولايت فقيه، مذاكره با آمريكا !   [2019 Sep] 
*سپاه پاسداران با چهل سال تروردرصدر فهرست سازمانهای تروريستي خارجی آمریکا !  [2019 Apr] 
*چهل سال جنايت و ترور سركوب و عقبگرد كامل (شماره يك)‏   [2019 Feb] 
* سال ۲۰۱۸ سال هشدار و پر حادثه به پایان رسید!  [2019 Jan] 
* فرار سرمايه از ايران افزايش مي يابد!‏   [2018 Dec] 
*یک ربع قرن فستيوال تئاتر تبعيدي در كلن!   [2018 Nov] 
*ترور به بهانه هموار کردن جاده بهشت براي تروریست ها!   [2018 Nov] 
*خيانت روحاني ( فريدون) به مردم ایران از زبان یک آشنا!  [2018 Oct] 
*احضار روحانی به مجلس و رویای دیر باز خامنه ای!‏   [2018 Sep] 
*غول ديماه بر مي خيزد!   [2018 Aug] 
* ١٣٦ مين سالگشت زاد و بود دكتر محمد مصدق در شهر كلن چگونه برگزار شد؟   [2018 Jul] 
*خامنه اي و رؤياهاي آشفته بمب اتم!‏   [2018 Jun] 
*سود و زيانهاي خروج آمريكا از برجام   [2018 May] 
*رضا شاه جزئي از تاريخ ايران است!   [2018 Apr] 
*ارمنستاني ها فقط با اراده بود که ديكتاتور را سرنگون كردند!   [2018 Apr] 
*احمدي نژاد بدنبال اپوزيسيون سازي است ؟   [2018 Feb] 
*فاز تغيير !  [2018 Feb] 
*جمهوري اسلامي ؟ نه ، رژيم توتاليتر!   [2018 Feb] 
*جنبش ملي ،پايه هاي نظام ولايي را فرو خواهد ريخت!‏   [2018 Jan] 
*احمدی نژادی ها؛ واکنش تهدید آمیز خامنه ای   [2018 Jan] 
*شعله جنگ منطقه خليج فارس زبانه مي كشد  [2017 Dec] 
*بيست و چهارمين سال فستيوال تئاتر در تبعيد كلن بياد مجيد فلاح زاده   [2017 Dec] 
*جنگ أفروزي هاي دوباره جمهوري اسلامي ، تمام منطقه را درگير خواهد كرد!‏   [2017 Nov] 
*رفراندوم اقليم كردستان و دخالت ملاها و افزايش بحران در عراق!   [2017 Nov] 
*فوتبال ايران و سوريه، نقش زنان و مردان ايران !‏   [2017 Oct] 
*فردوسي را بايد جدي گرفت و خوب شناخت !‏   [2017 Oct] 
*انتخابات آلمان ، شكست سنگين دو حزب برتر و رشد پوپوليست ها !‏  [2017 Sep] 
*‎ ‎دو رهبر در يك موضع و حمله به ملاها درسازمان ملل   [2017 Sep] 
*همكاري كاشاني و بهبهاني با انگليسيها در كودتاي ٢٨ مرداد عليه دكتر مصدق   [2017 Sep] 
*معامله بزرگ بر سر كابينه آينده و نقش ولايت فَقِيه ! ‏   [2017 Aug] 
*دولت امام زمان معجزه هزاره سوم ( قسمت ششم)‏   [2017 Aug] 
*«ماجراي نيمروز» نيمه پنهان ماجرا بود!‏   [2017 Jul] 
*جنبش دانشجویی و ادامه مبارزه   [2017 Jul] 
*اتحاد اپوزيسيون با مردم رمز پيروزي است!‏   [2017 Jul] 
*دولت امام زمان ،معجزه هزاره سوم ( قسمت پنجم )‏   [2017 May] 
*چهار سال با دولت تدبير و اميد و ركوردهاي تازه !‏  [2017 Apr] 
*اسكار سياسي! ‏   [2017 Mar] 
*دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم ( قسمت چهارم )   [2017 Feb] 
*«اوباما» با اُونا، ماند و به تاریخ پیوست!  [2017 Jan] 
*گورخوابان ارمغان ديگر جمهوري اسلامي‎!‎   [2017 Jan] 
*دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم ! ( قسمت سوم)   [2016 Dec] 
*بيست و سومين فستيوال تئاتر در تبعيد شهر كلن با موفقيت برگزار شد   [2016 Nov] 
*پيروز انتخابات‎ ‎‏ آمریکا كيست ؟ ‏   [2016 Nov] 
*دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم( قسمت دوم)‏   [2016 Oct] 
*دولت امام زمان و معجزه هزاره سوم !( بخش اول)‏  [2016 Oct] 
*فوتبال و حزب اله ، ياحسين ، گل تاسوعائي!‏   [2016 Oct] 
*مردم چون كوه مي مانند تا علم الهدي برود  [2016 Sep] 
*جنگنده های روسی در پايگاه شاهرخي (نوژه) همدان ، خيانتي كه كتمان نتوان کرد؟  [2016 Aug] 
*كودتاي نافرجام تركيه و روياهاي اردوغان   [2016 Jul] 
*زلزله خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا و پس لرزه هايش  [2016 Jul] 
*قضاوت كنيد!   [2016 Jun] 
*نقش مستشاران و مدافعان حرم، حضور محرز جمهوري اسلامي در جنگ سوريه!   [2016 Jun] 
*أهداف خامنه اي با رياست جنتي در مجلس خبرگان  [2016 May] 
*ترس خامنه اي از فرا گيري زبان انگليسي چيست ؟   [2016 May] 
*فرار مالياتي و پولشويي هاي گسترده جهاني درپاناما، بهشت مالياتي!  [2016 Apr] 
*انتخابات دهم و حیله های جدید نظام ولايي   [2016 Mar] 
*ميزان رأي يك نَفَر است!  [2016 Feb] 
*ريشه ها را بايد شناخت !  [2016 Feb] 
*سفر روحاني به فرانسه و معامله پشت پرده بر سر مجاهدین   [2016 Jan] 
*بيست و دومين فستيوال تئاتر درتبعيد «كلن» با شعار «ما پارازيت نيستم »  [2015 Dec] 
*جنايات اخير رژيم فاشيستي مذهبي ايران يك عمل تروريستي و محكوم است   [2015 Nov] 
*خودرو ملي يا اسلامي ،ايدئولوژيك ( مكتبي ) ؟  [2015 Oct] 
*داستان دعواها و بر هم زدن رابطه ایران با آمريكا و توافقنامه هسته اي وین !  [2015 Sep] 
*چه سیاستی پشت هجوم گسترده پناهندگان به اروپا نهفته است؟  [2015 Sep] 
*چرا پزشكان به مناطق دور افتاده نمي روند؟( بخاطر روز پزشک )  [2015 Aug] 
*گروه اسلامي داعش بهانه اى براى حضور هميشه آمريكا در خاورميانه!  [2015 Aug] 
*توافق هسته اي وين ، فرصتي براي خواسته هاي مردم ايران!   [2015 Jul] 
*مذاكرات هسته اى و هسته اصلی ترور در خاورمیانه   [2015 Jul] 
*تنها راه نجات ايران بازگشت به اصالت خويشتن خويش!  [2015 Jun] 
*رعايت حفظ فاصله با بمب اتم ، راه حل پشت درهاي بسته است!   [2015 May] 
*تفاهم يا توافق لوزان شكستِ دلواپسان و جام زهر ديگر  [2015 Apr] 
* تاكسي جعفر پناهى به برلين آمد ،شوخى نيست !   [2015 Feb] 
*خاكسپارى بيژن دادگرى و بعضى دوستان !  [2015 Feb] 
*راز اشغال سفارت آمریکا درتهران !  [2014 Dec] 
*بزرگداشت فريدون تنكابنى، در شهر كلن كارى پسنديده !   [2014 Dec] 
*بيست و يكمين سال فستيوال تئاتر كلن به همراه يار دبستانى !   [2014 Nov] 
*از هيچِ خمينی تا پيچ بی احساسی مطلق!  [2014 Nov] 
*ترور خاموش و پيچيده سرهنگ عزيز خزاعى !  [2014 Oct] 
*ایران و بردگی مدرن ؟!  [2014 Oct] 
*چه درسهايى ميتوان از انقلاب ٥٧ گرفت؟ ( قسمت دهم ، پايانى )  [2014 Sep] 
*چه درسهایی میتوان ازبهمن پنجاه و هفت گرفت ؟(بخش نهم)  [2014 Aug] 
*آلمان معادلات فيفا را بهم ريخت !   [2014 Jul] 
*آلمان چگونه مجددا ،جام را به خانه آورد؟  [2014 Jul] 
*چه درسهايى مي توان از انقلاب ٥٧ گرفت (بخش ٨)  [2014 Jul] 
*چه در سهايى ميتوان از انقلاب ٥٧ گرفت ؟ ( بخش هفتم)  [2014 May] 
*چه درسهايى مي توان از انقلاب ٥٧ گرفت ( بخش ششم )  [2014 May] 
*چه درسهايى مي توان از بهمن پنجاه وهفت گرفت ؟ ( بخش پنجم)  [2014 Apr] 
*چه درسهايى مي توان از بهمن ٥٧ گرفت ؟ (بخش چهارم )  [2014 Apr] 
*چه درسهايى ميتوان از بهمن ٥٧ گرفت ( بخش سوم )  [2014 Mar] 
*چه درسهايى ميتوان از بهمن ٥٧ گرفت؟( بخش دوم)   [2014 Feb] 
*چه درسهايي می توان از انقلاب بهمن ٥٧ گرفت !(بخش نخست )  [2014 Feb] 
*پزشك ، نقدى بر فيلم مديكووس  [2014 Jan] 
* نلسون ماندلا سنبل مبارزه با آپارتايد ( تبعيض نژادى ) و درسهايى كه بايد از او گرفت!  [2013 Dec] 
*بيستمين فستيوال تئاتر ايرانيان در تبعيد خجسته باد  [2013 Nov] 
*تروريست كيست ،تروریست دولتی کدام است ؟  [2013 Nov] 
*حل مسئله اتمى ايران با سوريه گره خورده است !  [2013 Oct] 
*اوباما يك گام به پيش ، روحانى دو گام به پس !   [2013 Oct] 
*روحاني و باب مذاكره با آمريكا در سازمان ملل !  [2013 Sep] 
*حزب مرکل در آلمان اکثریت آراء را کسب کرد، ولى ائتلاف با كدام حزب ؟   [2013 Sep] 
*سوريه خط مقدم و خاكريز اول جمهورى اسلامى!  [2013 Sep] 
*جنايت ضد انسانى در اشرف و يا ليبرتى محكوم است   [2013 Sep] 
*رای اعتماد وزارت اطلاعات یا مجلس؟!  [2013 Aug] 
*اتحاد ، مبارزه ، تنها راه مقابله با رژيم فاشيستى مذهبى است ؟  [2013 Aug] 
*حسن روحانى ، شايد فرصتى ديگر؟!(قسمت سوم)  [2013 Jul] 
*حسن روحانى ، شايد فرصتى ديگر ؟!( قسمت دوم ) آيا جو پادگانى از ايران رخت بر خواهد بست ؟ [2013 Jul] 
*انتخابات يا ابتذال ؟ (قسمت چهارم ) تحليلى از وضعيت كانديداها [2013 Jun] 
*انتخابات يا ابتذال ؟ ( قسمت سوم ) كانديداهاى بدون برنامه ، خصوصا براى كارگران ! [2013 Jun] 
*انتخابات يا ابتذال ؟ ( قسمت دوم)- مضحكه انتخابات ١٣٩٢  [2013 Jun] 
*انتخابات يا ابتذال؟ قسمت اول رد صلاحیت ها و آغاز مهندسی های انتخابات زیر چتر ابتذالات ١٣٩٢ [2013 Jun] 
*انگليس پشت پرده انتخابات ايران   [2013 May] 
*" مادورو " و " چاوز " دو روى يك سكه اند !  [2013 Apr] 
*جريان فتنه چيست ، فتنه گر كيست ؟  [2013 Apr] 
*اپوزیسیون سازی !  [2013 Feb] 
*تابلوی فساد جمهوری اسلامی!  [2012 Dec] 
*کاریکلماتور سی یاسی!  [2012 Nov] 
*انتساب احمدی ‌نژاد کلاه گشاد بر سر خامنه ای!  [2012 Sep] 
*پارازیت قربانی مماشات !  [2012 Jun] 
*آیا سوسیالیست های فرانسه با انتخاب اولاند مسیرکشور را عوض خواهند کرد؟  [2012 May] 
*انتخابات مجلس نهم فریب دیگری برای جهانیان !  [2012 Mar] 
*فیسبوک وشبکه های اجتماعی مجازی !  [2012 Feb] 
*تحلیلی بر گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی  [2011 Nov] 
*چراغ سبز هیلاری کلینتون به رژیم فاشیستی ایران رشته ها را پنبه خواهد کرد!   [2011 Nov] 
*قذافی رفت ، آینده لیبی به کجا می رود ؟  [2011 Oct] 
*استبداد و پیامد های آن درجامعه !  [2011 Aug] 
*هدی صابر و بابی ساندز دو فدایی آزادیخواه !  [2011 Jun] 
*ولایت فقیه بدتر از فرعونیت !   [2011 Jun] 
*حمله به اشرف ، چرا ؟  [2011 Apr] 
*تفاوت های دو قیام در دو نظام دیکتاتوری ایران و مصر !  [2011 Mar] 
*مصر به کدام حکومت تن در خواهد داد  [2011 Feb] 
*بی بی سی ، بی بی باجی رژیم برای تست دستگیری موسوی و کروبی !  [2011 Jan] 
*اعدام ها در روند جنبش مردم ایران چه تاثیری می گذارد؟   [2011 Jan] 
*آیا جزایر سه گانه بهانه ای برای حمله نظامی به ایران خواهد شد ؟  [2010 Dec] 
*مرضیه گل سر سبد هنرمندان  [2010 Nov] 
*دیه گو و محمود را باهم به چه کار آیند ؟ چه سنخیتی بین مارادونا و احمدی نژاد وجود دارد ؟ [2010 Jul] 
*میزبانی جام جهانی فوتبال برای آفریقا جنوبی براحتی بدست نیامد ! بازی‌های جهانی فوتبال در آفریقا جنوبی بخوبی در حال برگزاری است؟ [2010 Jul] 
*سی سال مبارزه و یکسال فعالیت بی امان مردم بر علیه ولایت فقیه در ایران  [2010 Jun] 
*ترور نرم در زندانهای رژیم  مجید توکلی و زندانیان سیاسی دیگر را در یابیم  [2010 May] 
*آواتار ( Avatar) جنبش سبزی که سرخ می شود !  [2010 May] 
*پشت صحنه ارتجاع ولایت فقیه !   [2010 May] 
*خامنه ای قاتلی که باطل است !   [2010 Apr] 
*آواتار ( Avatar) جنبش سبزی که سرخ می شود !   [2010 Mar] 
*پیروز میدان مردم متحدند !   [2010 Feb] 
*مبارزه و سازماندهی ( شماره 2 )  [2010 Jan] 
*مبارزه و سازماندهی تنها راه حل در مقابل رژیم (شماره 1)   [2010 Jan] 
*" نه "   [2009 Dec] 
*جنبش سبز وارد مرحله دیگری شد !   [2009 Nov] 
*جنبش سبز به کجا میرود ؟ (شماره ۳)  [2009 Nov] 
*جنبش سبز به کجا میرود ؟( شماره 2)   [2009 Oct] 
*جنبش سبز به کجا می رود ؟! (شماره1)   [2009 Oct] 
*رد پای رژیم و حمایت علنی از حماس در غزه !  [2009 Jan]