PEZHVAKEIRAN.COM حاج آقای واعظ طبسی! در کنار خانم ریحانی دست این کارگران را هم بگیرید
 

حاج آقای واعظ طبسی! در کنار خانم ریحانی دست این کارگران را هم بگیرید

حاج مصطفی واعظ طبسی، فرزند و رئیس دفتر ویژه تولیت عظمای آستان قدس رضوی و ظاهرا عضو هیات مدیره سازمان اقتصادی رضوی است. این سازمان سرپرستی حدود پنجاه شرکت اقتصادی را بر عهده دارد که یکی از آنها شرکت شهاب خودرو است که حدود ۶۵۰ نفر از کارگران خود را اخراج کرده در حالی که اظهارات یک هنرپیشه تازه کار درباره تقدیم بودجه یک و نیم میلیاردی آستان قدس به وی برای ساخت یک مستند به شدت حاشیه ساز شده است، شاید بد نباشد حاج مصطفی واعظ طبسی که ظاهرا لطف ایشان باعث ارائه این بودجه به خانم سحر ریحانی شده، گوشه چشمی هم به 600 کارگر بیکارشده شرکت شهاب خودرو بنمایند.
 
«بازتاب»، سرویس جامعه، هادی شریفی: حاج مصطفی واعظ طبسی، فرزند تولیت آستان قدس رضوی و رئیس دفتر ویژه تولیت عظمای آستان قدس رضوی و ظاهرا عضو هیات مدیره سازمان اقتصادی رضوی است.
این سازمان سرپرستی حدود پنجاه شرکت اقتصادی را بر عهده دارد که یکی از آنها شرکت شهاب خودرو یا همان لیلاند موتورز ایران است که اتوبوس ها و کامیون های تولیدی آنها را دیده ایم.
 
اما طی روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین ماه سال جاری شرکت شهاب خودرو حدود ۶۵۰ نفر از کارگران خود را اخراج کرد و تجمعات مختلف کارگران این شرکت مقابل کارخانه، ریاست جمهوری و وزارت کار هم به جایی نرسید.
 
چهار تیرماه امسال نماینده کارگران اخراجی شهاب خودرو در گفتگو با ایلنا اعلام کرد: این کارخانه وابسته به آستان قدس رضوی با تعدیل ۱۷ کارگر قراردادی دیگر، شمار کارگران بیکار خود را به ۶۶۷ نفر رساند. نماینده کارگران اخراجی با اشاره به اینکه وابستگی کارخانه شهاب خودرو به آستان قدس رضوی محدودیتهایی را جهت پی‌گیری مشکلات بیش از 667 کارگر اخراجی بوجود آورده است، از اتمام اعتبار دفترچه های تأمین اجتماعی از اوایل تیرماه خبر داد .
 
 

بعد از اخراج این کارگران که سابقه کار و فعالیت آنها از  ۸ سال تا ۲۲ سال بود، مدیر عامل شهاب خودرو هم در اعتراض به اخراج این کارگران استعفا داد . حیدری در هنگام استعفا گفت : سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی علاقه‌ای به ادامه فعالیت شهاب خودرو ندارد، به‌گونه‌ای که بودجه‌ای نیز در اختیار این شرکت قرار نگرفته است.
 
با این وجود سحر ریحانی، بازیگر سینما در 21 مرداد ،  خبر  از پروژه " زلال بی انتها " داد ، پروژه ای که صد در صد هزینه‌های آن، یعنی چیزی بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان را آستان قدس رضوی تقبل کرده و 90 درصد زحماتش بر عهده حاج آقا مصطفی واعظ طبسی بود . طبق گفته سحر ریحانی فقط ده درصد این پروژه بر عهده وی بود و سیستم 3DMax آنها نیز از کمپانی الکومین فرانسه بود .
 
این ریخت و پاش ها به پای یک هنرپیشه سینما از سوی آستان قدس رضوی به اینجا ختم نمی شود و ریحانی که کار کردن با آستان قدس احساس قدرت و انگیزه در وی ایجاد کرده،  خبر از ساخت سه پروژه دیگر که تامین کننده مالی آنها آستان قدس رضوی است، داده بود . ریحانی درباره تجهیز دفتر کارش از طرف آستان قدس گفته بود : برای پروژه پرستاران ایرانی 1500 تا 2000 دقیقه را سفارش داده‌اند. هنوز هیچی نشده سه هفته پیش آمدند دفتر من را تجهیز کردند والله – قسم کبیره است ها- سه بار ناظر فرستاده‌اند، نه باب فضولی، برای اینکه بپرسند آیا کم و کسری دارید؟ باور کنید از هر چیزی که نیاز دیدند بهترینش را خریدند.
 
 سحر ریحانی قبل از این موضوع فرد شناخته شده ای نبود
 
در حدی تجهیز کردند که حتی برای صدابرداری مجبور نباشم به جای دیگری برویم. طبقه پایین دفتر را برایم صداگذاری دالبی گذاشتند. چیزی که در ایران فقط یک نفر دارد؛ یعنی بعد از عروج فیلم دفتر من است که حدود 400 متر سیستم دالبی است. همه جوره همکاری کردند با سلیقه من کنار آمدند. مثلا آرزو داشتم کنار ضریح گل رز پرپر کنم! حاج آقا و دیگر عوامل در کمال ناباوری اجازه دادند.
 
حال سوال اینجاست که با کدام توجیه قانونی ، شرعی و عرفی ریخت و پاش های این چنینی به پای یک دختر بازیگر صورت می گیرد و از اوایل امسال تاکنون 667 کارگر یک شرکت زیرمجموعه آستان قدس از کار اخراج می شوند و تا کنون علاوه بر اینکه بیمه بیکاری آن ها مقرر شده اعتبار دفترچه های تامین اجتماعی آنها نیز تمام نشده است .
 
آیا بهتر نبود آقای مصطفی واعظ طبسی و متولیان این مجموعه به جای فراهم کردن زمینه ترقی یک شبه این بازیگر و اختصاص بودجه های کلان به وی، دست این کارگران و خانواده های آنها را می گرفتند تا حداقل نیمی از مشکلات بیش از هزار نفر که متعاقب این اخراج پدید آمده برطرف می شد ؟
 
گفتنی است خانم ریحانی علت استقبال حاج مصطفی واعظ طبسی از کار او را تقدیر از اهدای مدال المپیاد خود به موزه آستان قدس اعلام کرده بود. این در حالی است که از یک سو مسوولان موزه آستان قدس اعلام کرده اند مدالی از این خانم دریافت نکرده اند و از سوی دیگر ررسی سه دوره اخیر برگزیدگان المپیادهای کشوری و بین المللی و همچنین برگزیدگان المپیاد ریاضی که دانشجویان شریف برندگان آن بودند، نشان می دهد نامی از "سحر ریحانی" در این میان نیست. بنیاد ملی نخبگان هم اعلام کرده: هیچ گونه پرونده، فرم و یا وضعیت تحت پوشش در بنیاد ملی نخبگان به نام سحر ریحانی وجود ندارد!
تلاش برای یافتن تصویری از آقا مصطفی در اینترنت به جایی نرسید. البته ایشان پایگاه اینترنتی دارد؛ اما اطلاعاتی نمی دهد، تنها امکان ارسال ایمیل به آقا مصطفی وجود دارد.
 
لازم به یادآوری است، بر خلاف فضاسازی و تصویرسازی برخی سایت ها، مقصود خانم ریحانی از حاج آقا واعظ طبسی، مصطفی واعظ بوده، نه خود آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس.
مصطفی فرزند کوچکتر آیت الله عباس واعظ طبسی است، در حالی که ناصر واعظ طبسی، برادر بزرگتر وی، شخصی است که همزمان با پرونده شهرام جزایری تحت عنوان شرکت المکاسب نامش مطرح شد.
 

منبع:بازتاب