اصلاح طلبانِ اصلاحِ ناپذیر!
محمد هادی

 
در حالیکه هنوز چندین ماه به انتخابات ریاست جمهوری آخوندها مانده است، جبهه اصلاح طلبان-برای عقب نماندن از قافلۀِ گرم نمودنِ تنورِ انتخابات در راستای حفظ کل نظام-ضمن اعلام آماده باش گفتند که کاندیدای مورد نظر خود را از هم اکنون انتخاب و در موعد مقرّر معرفی خواهند نمود. آنها ضمن تبری جستن از هر گونه حرکتی که کوچکترین خال و خراشی به صورت بی سیرت ولایت فقیه بیاندازد هم چنین اعلام نمودند که البته در صورت تمایل و اعلام آمادگی خاتمی به شرکت در انتخابات، بنفع او از اعلام کاندیدای خود صرفنظر و همگی در زیر عبای سید خوش خنده  سر و سینه خواهند زد!  علیرغم حمایت جبهۀ اصلاح طلبان از کاندیداتوری احتمالی خاتمی-با توجه به هفت خط و خود شیفته بودن خاتمی-بعید است که او صرفاً برای بازار گرمی وارد صحنه شود مگر اینکه-به تائید بسیاری از قرائن و شواهد موجود در جامعه-کل نظام درخطر خانه برانداز خارجی و داخلی و رو به قبله باشد!  به نظر میرسد که مرض و درد بیدرمان اصلاح ناپذیری رژیم-در اثر سالها ممارست و همراهی-به اصلاح طلبانِ اطراف آخوندها نیز سرایت نموده، چنانکه گویی قرار است سرنوشت آنها- با گره خوردن به عمامۀ آخوندها-در آینده ای نه چندان دور به اتفاق هم رقم بخورد!
در طیف اصلاح طلبان مقیم داخل و مامور در خارج-که هرکدام بنوعی نیّت تعمیر و تزئین رژیم آخوندها را دارند-تقریباً تمامی تلاش بخش مذهبی آنها-از سروش و کدیور و گنجی گرفته تا بقیه-در وصله و پینه نمودن مفاهیم و دستاوردهای دنیای جدید، با دگم ها و باورهای دینی آنهاست و بخیال خود میخواهند ثابت کنند که عقاید مذهبی آنان لزوماً مغایرت و ضدیتی با دموکراسی و حقوق بشر ندارد! اصلاح طلبان تنها در زمینه سیاسی نیست که خود را به کوچه علی چپ چلاق زده و شتر دیدی ندیدی بازی میکنند که انگار نه انگار در انتخابات سال 88 بر مردم و جوانان به میدان آمده چه گذشت! اینان در زمینه انطباق زوری دیدگاههای مذهبی خود با دستاوردهای دمکراتیک بشری نیز اصلاًً به روی بی نهایت زیاد و نامبارک خود نمی آورند که با اینگونه قیاسهای مع الفارق، غیر مستقیم به برتری و محک و معیار بودن دستاوردهای بشری بر عقاید قرون وسطایی خود اذعان و اعتراف دارند و این عقاید و آرای آنان است که برای گرفتن ارزش و اعتبار با دمکراسی و حقوق بشر سنجیده و ارزیابی میگردد نه بالعکس! یعنی این اصول و معیارهای دموکراتیک و دستاوردهای به سختی بدست آمدۀ بشری هستند که حرف آخر را میزنند و این دیگر عقاید و افکار عقب مانده از قافله فرهنگ و تمدن هستند که بایستی مشروعیت و اعتبار و صحت و سقم خود را از آنها گدایی کنند!
 
اصلاح طلبان دینی در زمینه برخورد با نسل جوان امروز ایران هنوز در دوران قبل از بهمن 57 و در خواب و خیال بسر میبرند و غافلند که از جمله تفاوت نسل جوان قبلی با نسل فعلی این است که نسل قبلی-بنا بدلایل خاص آن دوران-گویی میبایستی از  رفتن به قلب مکاتب و آموزش ایدئولوژی های دینی و مادی بود که لزوماً به ضرورت فعالیت و مبارزات اجتماعی و رسیدن به آزادی-ولو با درک آنروز-میرسید در تسلط ایدئولوژی بر مبارزات اجتماعی و ضرورت آن در دوران قبل از قیام مرحوم شریعتی تا آنجا میرفت که میگفت: از آنجا که فرهنگ غالب ایرانی در سیمای تشیع علوی و شیفتگی تاریخی ایرانیان نسبت به خاندان علی متجلّی است مبارزین مذهبی بعنوان تکیه گاه ایدئولوژیک و مبارزین غیرمذهبی بعنوان تکیه گاه فرهنگی و کانال ارتباطی با توده های مردم، هر دو میبایستی از این پشتوانۀ فرهنگ مذهبی-شیعی استفاده کنند (نقل بمضمون) خدا بیامرز شریعتی نماند تا ببیند که از بطن چنان نگرش و تکیه گاه فرهنگی چگونه خمینی و دیگر دایناسورهای خون آشام به قدرت خزیدند! ایکاش میماند و می دید!
بر خلاف نسل ماقبل قیام 57، نسل امروز سبکبال و فارغ از اینگونه دغدغه های مکتبی و مذهبی در عمل خود را از چنبرۀ بسیاری از مسائل و مفاهیم دست و پا گیر آزاد کرده و بطور ساده و روشن و واقع گرایانه در پی دموکراسی و زندگی در جامعه ای با ضوابط دموکراتیک امروزی میباشد نسل قبل با عینک ایدئولوژیک به مبارزات اجتماعی نگاه میکرد در حالیکه نسل فعلی خواستهای مشخص و تثبیت شده در سطح جهانی و کشورهای دموکراتیک اروپا و آمریکا دارد و آنقدر خود را درگیر بحث و جدلهای بی پایان در خوانایی فلان ایدئولوژی زمینی یا آسمانی با اهداف و خواسته های خود را ندارد! زیرا در واقعیت و در زمینه خوانایی مسائل مذهبی با مسائل امروزی هیچ ملاک قطعی و سند تعیین کننده و یا حرف آخری برای اثبات و یا رد برداشتهای مختلف وجود ندارد و اصلاً وجود برداشتهای مختلف از فلان ایده و مذهب، خود بیش از هر چیز مبین این است که در این زمینه سند اصلی و قطعی علی الحساب در دسترس نیست که در مقایسه با آن بتوان به رد و نفی بقیه برداشتهای انحرافی پرداخت! در میدان رقابت برداشتهای مختلف از اسلام در ایران، خامنه ای تنها بزور شلاق و شکنجه است که برداشت ضدبشری خود را از اسلام بعنوان نماینده خدا بر گرده رقبا و مومنین و منکران سوار میکند! در همین غرب اگر کسی بنوعی مثلاً از لوگو و علامت اختصاصی کمپانی مک دونالد و یا اَپل بصورت غیر مجاز استفاده کند او را بدادگاه برده و ادعای خسارت خواهند نمود تنها در زمینه نمایندگی خدا در زمین و کاسبی با دین و مذهب است که در هر طرف یک چهار راه در آمریکا، چند کلیسای مختلف بعنوان کنسولگری خدا شعبه داشته و برای بهشت ویزا صادر میکنند و هیچکدام  هم سر سوزنی از حقانیت خود در نمایندگی خدا کوتاه نمی آیند! آخر خدای زمین و آسمانها و کهکشانهای بیکران، بدبختانه لوگو و علامت اختصاصی ندارد تا مچ مدعیان دروغین خود را در روی زمین بگیرد! در زمینه مسائل سیاسی و تا روزی که  بقول خیام: بانگ برآید که ای بیخبران راه نه این است و نه آن! شاید تنها علاج و راه حل نهایی، پذیرش جدایی دین از دولت و حکومت است که دکان  کسانی که در لوای مذهب در پی مطامع سیاسی خود هستند تخته میگردد. بهمین دلیل است که اصلاح طلبان دینی با یک دل و دو دلبر بازی خود، براحتی نمیتوانند دل از نظام نامقدس آخوندها کنده و مثل جن از بسم اله، از جدایی دین از دولت فراری هستند!

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب محمد هادی  در سایت پژواک ایران 

*مصداقی و یغمایی در آینۀ نامه ها! نکاتی پیرامون افشاگری های مصداقی و یغمایی علیه مجاهدین و شورا! [2013 Jul] 
*بچه هایِ اعماق! عمدتاً مردم آزار!   [2013 May] 
*مصداقی، مُبصر کلاس اپوزیسیون! نگاهی به نامۀ سرگشادۀ مصداقی به رجوی! [2013 May] 
*قایم موشک بازی در سایتها! نگاهی به سوء استفاده از اسامی مستعار در سایتها! [2013 Apr] 
* انتخابات، واقعیت ها و شک ها و تردید ها!  [2013 Apr] 
*زن در قفسِ نامرئی مرد!  [2013 Mar] 
*اصلاح طلبانِ اصلاحِ ناپذیر!  [2012 Dec] 
* انتقاد تنها بخشی از مبارزه است نه تمامی آن!  [2012 Dec] 
*مردم و رژیم، هر دو در تبِ انتظار!  [2012 Jul] 
*اطاقِ انتظارِ عزرائیل!  [2012 May] 
*کلمات رکیک در نوشتجات! تاملی در باب ضرورت استفاده از کلمات رکیک ! [2011 Dec] 
*سکولاریسم در جنوب شهر! جدایی کاملِ لات و لوت ها از سیاست! [2011 Nov] 
*بن بست یا پیچِ خطرناکِ مبارزه! وضعیت امروزِ مجاهدین در شهر اشرف لزوماً نتیجۀ اشتباهات دیروز آنها نیست! [2011 Nov] 
*آزادیِ آسان، عدالتِ سخت! اگر آزادی کاری به عدالت نداشته باشد از هفت دولت آزاد است! [2011 Oct] 
*هر مسافر به "ایران خودش" سفر میکند!  نگاهی به دیده ها و شنیده های مسافران ایرانیان مقیم خارج به ایران!  [2011 Sep] 
*چارۀِ پُر چانهِ گی در جلسات!   [2011 Jun] 
*مبارزه بمثابۀ مهمترین مسئلۀ زندگی! نگاهی به تفاوت مبارزه در نزد مجاهدین و سایرین! [2011 May] 
*سانسور زندگی سخایی در مراسم خاکسپاری!  [2011 May] 
* آخرین مجهول معادلۀ سرنگونی!  [2010 Dec] 
*ارتباط آلترناتیو و رهبری با نحوه سرنگونی!  [2010 Oct] 
*دردهای بی درمان رژیم و اتمام داروهای مُسکن!  [2010 Jun] 
*خورشت قیمه و خداشناسی آخوندی! نمونه هایی از نگاه شکم پرستانه و شهوت آلود آخوندها به جهان هستی و اجتماعی! [2010 May] 
*توقع واقعبیانه از جنبش سبز و سرخ و سپید!  [2010 May] 
*جنازه جهان قشقایی و لاشخورهای رژیم!  [2010 Apr] 
*جنبش داخل و ایرانیان خارج از کشور  [2010 Mar] 
*ماراتُن مبارزه و مفسّران عجول!  [2010 Feb] 
*معمّای رهبری در جنبش! نقطه ضعفی که بطور مقطعی نوعی نقطه قوت است! [2010 Jan] 
*خطر چپ روی بیشتر از راست روی است!  [2010 Jan] 
*توصیه به مبارزه مسالمت آمیز بمنظور حفظ رژیم!  [2010 Jan] 
*حساسیّت برخورد با موقعیت و مواضع موسوی موسوی را بایستی در متن منافع کل جنبش ارزیابی نمود! [2010 Jan] 
*هنگامیکه اسماعیل ابراهیم را به قربانگاه میبرد! نگاهی به مقالات و مواضع اخیر اسماعیل وفا یغمایی [2009 Nov] 
*بدلیل بی آبرویی آخوندها، در تظاهرات نیویورک از هیئت سینه زنان رژیم خبری نبود!  [2009 Sep] 
*رژیم در رفع مسئولیت از مجاهدین  در شروع مبارزه مسلحانه! [2009 Sep] 
*تحملِ تجاوز در راه آزادی  [2009 Aug] 
*«جمهوری ایرانی« پادزهر «جمهوری اسلامی» سبز فقط بهانه است! کل نظام نشانه است! [2009 Aug] 
*تحریم انتخابات، حفظِ حرمتِ نفس و اخلاق انسانی است!  [2009 Jun] 
*سوگنامۀ تسلیم طلبی! نگاهی به مصاحبۀ مرتضی مردیها، تئوریسین اصلاح طلبان! [2009 Mar] 
*خاتمی تُفِ سر بالای رژیم!  [2009 Feb] 
*کشفِ حقایق در شکنجه گاه اوین!  [2008 Dec] 
*برقِ پیروزی اوباما عبای آخوندها را خواهد گرفت!  [2008 Nov] 
*از نگرانی تا نصحیت و سرزنش مجاهدین!  نگاهی به برخی موضعگیری ها در رابطه با موقعیت قرارگاهِ مجاهدین در عراق!  [2008 Oct] 
*اکبر«گنجی» برای خودیها و«رنجی» برای بقیه!  [2008 Oct] 
*نگاهی طنزآلود به لابلای بحث ها و جلسات!  [2008 Oct] 
*مبارزۀ خوب! ايدئولوژی بد!  [2008 Jun]