انتخابات يا ابتذال؟ قسمت اول
رد صلاحیت ها و آغاز مهندسی های انتخابات زیر چتر ابتذالات ١٣٩٢ 

عباس رحمتی

مجموعه بحث هايى كه در زير ميايد بحث و تحليل هايى است كه در مورد انتخابات يا بهتر بگويم انتسابات مبتذلى است كه نتايج آن همچون انتسابات گذشته با درصد خطای بسيار بالا از قبل مشخص است اين باصطلاح انتخابات بناست در تاريخ ٢٦ خرداد ١٣٩٢ توسط شوراى نگهبان و ولايت فقيه برگزار شود ، (سه عضو شوراى نگهبان در دوره قبل از احمدى نژاد حمايت كردند)از آنجايى كه مهمتر از خود انتخابات تائيد و  احراز  صلاحيت كانديداهاى آن توسط شوراى نگهبان ولايت فقيه است، اولين بحث را روى رد صلاحيت هاشمى رفسنجانى و عملكرد او بعد از رد صلاحيتش در رابطه با انتخابات پيش رو  ،مرور می کنیم . رد صلاحيت رحيم مشايى و رييس جمهورى محبوب ش هم خود ، جاى بحثى ديگرى دارد كه در ادامه به آن مى پردازيم . رفسنجانى و مشايى كه آخرين دقايق باقيمانده از زمان ثبت نام مانده بود هردو (كانديداها ) با فاصله چند دقيقه به وزارت كشور رفتند تا براى دور يازدهم رياست جمهورى ثبت نام كنند و بخت ياريشان نكرد و رد صلاحيت شدند كه خود بحث جداگانه مى طلبد ، "مشايى  "را  احمدى نژاد همچون بچه هاى دبستان دستش را  گرفته تا براى    رياست جمهورى نامنويسي اش كند و اين در تاريخ  " جمهوری اسلامى" بى نظير بود او قصد داشت با بگم بگم هايش در صورت موفق شدنش |خط پوتين – مدودف| را پياده كند يعنى بعد از خودش ،مشايى را رييس جمهور كند و خود  در پشت صحنه خط و خطوطشان را پيش ببرد كه اين بخت را ولايت فقيه با كمك شوراى نگهبان از آنها گرفتند و خط پوتين - مدودف ابتر و دم بریده ماند و داد و بيدادهايش هم راه به جايى نبرد .

در انتخابات دوره يازدهم رياست جمهورى مجموعاً ٦٨٦ نفر ثبت نام كرده بودند كه ازميان اين تعداد ٣٠ نفرشان زن بودند و  فقط براى اعتراض دست به چنين كارى زدند چون مي دانستند احراز صلاحيتشان بدون بررسى سوابق آنها بلادرنگ رد خواهد شد چون طبق قانون اساسى ارتجاعى رژيم ،رييس جمهوربايد از رجُل سياسى (مردان) باشند و زنان جزء رجل سياسى محسوب نمي شوند ! ازتعداد ثبت نام شده ها فقط ٨ نفر از ذوب شدگان در ولايت از صافى شوراى نگهبان " احراز صلاحيت " كسب كرده اند كه چهار نفر آنها از سپاه و بسيج بوده اند .

لازم به ياد آورى است از ميان اين ٦٨٦نفر،  شش نفر آنها تحت پيگرد سازمان بين الملل و«پليس انترپل »هستند ، على اكبر ولايتى وعلى فلاحيان- اكبر رفسنجانى و رضايي و قاليباف  پورمحمدی ازجمله اين افراد هستند، بايد گفت که  مردم چگونه انتظار دارند كه رييس جمهورشان دموكرات باشد؟

نكته ديگرى كه بايد به اشاره كرد اينكه ، بهائي ها و يهودى ها وساير اديان از اقلیت های مذهبی  اجازه  کاندیداتوری در انتخابات رياست جمهورى را ندارند.( در واقع اديان ديگر ايرانى، تقريبا اجازه زندگى در ايران را ندارند چه برسد به اينكه كانديداى رياست جمهورى معرفى كنند !

رد صلاحیت رفسنجانی و انتخابات بی درد سر برای رهبر  :

از ميان كسانى كه رد صلاحيت شده اند ، خودشان مى گويند ، هاشمي رفسنجانى پدر جمهورى اسلامى است و حالا انقلاب به جاى بچه ، پدرش را هم خورده است.  او كسى است كه ٨سال رييس مجلس شوراى اسلامى و ٨ سال رييس جمهور و نزديك به ١٦ سال هم رييس مجلس خبرگان رهبرى و  مجمع تشخيص مصلحت نظام  و در طول همين سالها نزديكترين فرد به خمينى و تقريبا همكاره رژيم بوده است كه خود بحث جداگانه اى را مى طلبد .رفسنجانى با اينكه خود، خامنه اى را به رهبرى رساند ولى حالا  براى كانديداتور  شدن مي بايد از ولايت فقيه اجازه كسب میكرد و اين كار راهم  كرد ولى بازهم خامنه اى نمكدان شكست و او را بر زمين زد .رفسنجانى   گفته بود بعنوان  وظيفه (اسلامى )  وارد رقابت رياست جمهورى شده و ثبت نام كرده بودم دوم اينكه مى گفت مى خواستم ايران را از زير بار اين همه فشار و مصيبت و ... نجات دهم اما شوراى نگهبان با كمك ولايت فقيه و پاسداران گوششان بدهكار اين حرفها نبود و با بهانه كهولت سن ، مهر باطل را بر پيشانى او كوبيدند و او را از ميدان بدر كردند که انتخاباتی بی درد وسر داشته باشند ، تا  فردا چه پیش آید؟ در حاليكه مى دانيم ، "جنتى" نزديك به دو دهه برترى سن و  به قول معروف (مردم  میگویند)  " نميرالمومنين "  باملكه "اليزابت " انگليس كه زمانى به هيتلر نامه مى نوشت همچنان برسر كارند ، پس رد صلاحيت رفسنجانى دليل اصلى نمى باشد و دلیل اصلی خود " هاشمی بهرمانی است ". با اين مقدمه ، سوالى كه مطرح مى شود اين است كه چرا پدر جمهورى اسلامى را ديگر  تاب تحمل نیست ؟ چرا  او را دیگر  نمی خواهند ؟ بحث و انگيزه اصلى چيست ؟

شايد باور نكنيد ، از همان روزهايى که  هاشمى رفسنجانى بهرمانی ، براى كانديداتور شدنش اين پا و آن پا ميكرد و منتظر نظر ولايت فقيه اش بود ، به دوستان خود ،می گفتم خامنه اى براى كانديد شدن  رفسنجانى حرفى ندارد ولى براى تائيد صلاحيتش ، خیلی زیاد مشكل خواهد داشت  و اين تاخير ها براى آن است كه هاشمى رفسنجانى را خاموش و خوارش كنند و مطمئن بودم اجاز شركتش را صادر مى كند ولی یک اما دارد و... چون اين بار مى خواهد در همان مرحله اولین، او را بر زمین  بزند. مى گفتم خامنه اى اجازه  ورود را به هاشمى را خواهد داد ، ولى اجازه براى تائيد صلاحيتش را نمى دهد و گربه را درِ حجله مى كشد و ديديم كه چگونه این بار او را ( رفسنجانى) قبل از تشكيل جنين  در نطفه خفه كرد( در رد صلاحيت ها سپاه پاسداران دست داشته است رفسنجانی ابتداء تائید صلاحیت میشود که با دخالت وزارت اطلاعات و سپاه رد صلاحیت می شود که بعدها  خودش  خبرش را علنی کرد )

و از آنجا كه سابقه او و رهبرى اش به بيش از ٤٠ سال بر مى گردد و  هر دو  همديگر را خوب مى شناسند و اين يكى بود كه او را به رهبرى  رسانده بودو  آن یکی  خيالش  هم راحت بوده و هست كه هاشمی ، جز پناه بردن به خدا و نذر و نذورات دادن كار ديگرى انجام نمى دهد ( طبق خبر موثقى كه زيبا كلام انتشار داده هاشمى بعد از رد صلاحيتش رفته بساط نذورات را تهيه كند ) اين بود كه خامنه اى با كمك شوراى نگهبان در همان خان اول ، رفسنجانى را حذف كردند تا از نظر خودشان درمرحله بعد مشكل ساز  نشود  . بعد از رد صلاحيت هم رفسنجانى ، هيچ اعتراضى نکرد ( نظرى ، نظرى ندارد ) این یکی، شاید سر فرصت  ضربه خود را بزند ، حال کی و کجا؟ مشخص نیست ولی  این بار ضربه را محکمتر خواهد زد .

کاندیدای ولایت فقیه کیست؟

اين بار از تعداد ٦٨٦ نفر كانديداتور براى دوره يازدهم رياست جمهورى ثبت نام كرده بودند كه فقط سى نفر آنها از خانم ها بودند و جواب آنها را محمد يزدى  بیشرمانه داد، او گفت : « زنها را به ده راه نمى دادند سراغ كدخدا را ميگرفتند  »  از بين اين تعدادشركت كنندگان مرد (رجل سياسى ) ، فقط هشت نفر از وابستگان و تماما خودى انتخاب شدند از ميان اين هشت نفر " سعید جليلى "(مسقل ) " ولايتى و قاليباف و حداد عادل "(اصولگرايان رهبرى) رضايى (مستقل ) و محمد رضا  عارف و  حسن روحانى و محمد غرضى كه وزير پست وتلگراف خاتمى ( اصلاح طللبان ) از بين كانديداتورهاى تائيد صلاحيت شده چهار نفر اول نظرات رهبر به آنها نزديكتر است پس رئيس جمهورى آينده ايران از بين اين چهار نفر است از بين اين چهار نفر يك نفر است كه به رهبر نزديكتر است و آن يك نفر هم كسى است كه سر سپردگى اش به رهبرى بيشتر است و به اصطلاح خودش را  ذوب در ولايت بداند ،  ولايتى كه سالهاست در كنار خامنه اى است او سالها به عنوان مشاور رهبرى در امور سياست خارجه است و در واقع وزير خارجه كنار رهبر است پس شايد رهبر او را براى همين روزها بوده كه سالها در كنار نگه داشته و خود جيره و مواجبش را داده تا از آن استفاده كند حال يا به عنوان رياست جمهورى و يا معاونش سود ببرد تا چند روز پيش دروبين ها روى او زوم بود با معاونت قاليباف ولى بسرعت برق نظر رهبر ى چرخش كرده و دور و بر سعيد جليلى چرخيد ، او مذاكره كننده و يا بهتر بگوئيم سخنگوى رهبرى در تيم مذاكره كننده هسته اى ج.اسلامى است كه از بسيج مى آيد و مجروح جنگى و فارغ التخصيل سهميه اى از دانشگاه امام صادق است كه اعتبار جهانى اش از هاروارد و سوربن بيشتر است ( او تز دكتراى خود را در سياست خارجه پيامبر نوشته ست اين دانشگاه به معتبرين جا ها استاد صادر مى كند! )  و از آنجا که خامنه ای می خواهد مسئله هسته ای را خود در دست بگیرد و حلال این بغرنج خود باشد لذا بدنبال یک دولت مطیع و وضعیف است تا بتواند این بغرنج را پیش ببرد پس جلیلی می تواند رییس جمهوری  دلچسبی برای ولایت فقیه باشد.

انتساب است و نه انتخابات :

اگر  بخواهيم به تحليل دقيقى از انتخابات آينده ايران دست يابيم بايد بگويم انتخابات ايران سالهاست كه رييس جمهورش و نمايندگان مجلسش و حالا هم نمايندگان شوراها از قبل توسط رهبرى  و باند ولايت فقيه صورت مى گرفته است ، نگارنده كه خود در اولين دوره انتخابات يعنى در همان روزها كه هنوز جناح بندى دردرون رژيم نشده بود و فضا، فضاى انقلابى بود و سركوب و بگير و ببندها شروع نشده بود در يكى از مساجد ( فرح آباد ) آراء  را شمارش مى كرديم خود شاهد راى دزدىهای فراوان  بودم ،در آنروزها هم دستگیریها زیادی صورت گرفت ،  اين است كه هيچ انتخاباتى در ایران بصورت دموكراتيك صورت نگرفته است . در اين انتخابات هم رژيم چون گذشته قصد دارد فقط با يك راى تكليف رييس جمهور ايران را روشن كند و ولايت فقيه كسي را انتخاب كند كه نظرش به به او نزديكتر باشد . خامنه اى قصد دارد با كمك پسرش و سپاه پاسداران كودتاى ديگرى را انجام دهد و سعيد جليلى  و یا کسی که نطرش به رهبر نزدیک است را از صندوق ها بيرون بياورند و با رد صلاحيت رفسنجانى کار را ساده تر کرده و تا حدودی مقدمات كار را فراهم كرد ه است . و رفسنجانى هم بخاطر حفظ نظام ، لب فرو خواهد بست و حتا در حد موسوى و كروبى هم فعاليت نخواهد كرد .

ا

در بين احراز صلاحيت شده ها هم ممكن است عارف به نفع حسن روحانى كنار برود و اگر  عارف  كنار برود غرضى هم كه خود هم وزير خاتمى بوده است ، ايضاً . با اين ترفند اصلاح طلبان بايد بتوانند آراء را جمع كنند وهمچون دوره ى قبل دليل پافشارى و اعتراضات خود را استحكام بخشد .

 سه کاندیدای بیت رهبری که ابتدا گفته بودند در صورت مشخص شدن وضعیت دیگر کاندیداتورها و نظرسنجی ها به نفع همدیگر کنار خواهیم رفت ولی تا امروز نه تنها هیچکدامشان  کنار نرفته اند بلکه قصد دارند تا آخر خط هم در رقابت ها باقی بمانند مگر اینکه خامنه ای ادامه این وضعیت را نخواهد .  با توجه به مسئله هسته ای و بی ارادگی جلیلی ولی امنیتی اش ممکن است خامنه ای او را نشان کرده باشد،  اگر جليلى را با معاونت ولايتى كانديداى انتخاب شده ولايت فقيه بدانيم پس خامنه اى با يك راى ِخود  رييس جمهورى مورد نظرش را انتخاب كره است ، اما  احمدى نژاد هم با از دست دادن موقعيت خود و رد صلاحیت مشايى و نا اميد شدن،می خواهد روی موج جلیلی سوار شود و از جلیلی سکوی پرشی درست کند به همین خاطر است که  در حین نا امیدی به جليلى چشم دوخته است از طرفى جناح هایی هم هستند که با رد صلاحیت هاشمی مخالف هستند در حال حاضر هم با چنین بر خوردهایی با رفسنجاند مخالفند و لی در حین حال  دست داشتن او را در جريان اعتراضات چهار سال پيش منکر نمی شوند و در انتخابات آينده هم حركتهاى او را بى تاثير نمى دانند ( توكلى : رد صلاحيت رفسنجانى را به مصلحت نظام نمى بينم ) ازميان كانديداتورهاى تائيد صلاحيت شده هم فقط حسن روحانى است كه ممكن است از طرف اصلاح طلبان و جریان سازندگی همچنين رفسنجانى مورد حمايت قرار بگيرد به هر صورت هركانديداتورى كه از طرف اصلاح طلبان مورد حمايت قرار بگيرد، رفسنجانى هم حتمن از آن كانديدا توری او حمايت خواهد  كرد و به همراه خاتمی ممکن است از مردم بحواهند که به روحانی رای بدهند. از آنجا كه شاید ، نگاه مردم به رفسنجانى با رد صلاحيتش عوض شده باشد و از آنجا که  مردم دست خود را خالی می بینند، چاره كار را در حمايت از كانديداى اصلاح طلبان مى بينند( با توجه به اینکه خیلی ها ، روحانی را اصلاح طلب نمی دانند ) پس اگر قبول كنيم كه عارف و غرضى به نفع روحانى كنارگيرى مي كنند در يك ائتلاف سياسى اصلاح طلبان و طرفداران رفسنجانى (سازندگی ) و حتا ملى مذهبى ها آراى خود را به نفع روحانى بريزند تا در صورت خواندن آراء روحانى را رييس جمهور كنند البته نگارنده بعید می دانم ولی وضعیت سیاسی ایران به صورت است .

همانطور كه گفتيم جناح اصولگرايان كه همان باند ولايت فقيه رژيم است با سازماندهى وزارت اطلاعات و سپاه ( سپاه و بسيج گفته اند ما در انتخابات خنثا نيستيم ) و پسر خامنه اى ( مجتبا) مى خواهند رییس جمهور رهبر را   از صندوق ها بيرون بیآورند(كانديداهاى بیت ولايت فقيه تا كنون به ائتلاف مشخصى نرسيده اند و ولايتى گفته است ما تا آخرين روزها مبارزه مى كنيم ) : احمدى نژاد كه هنوز بدنبال حكم حكومتى رهبرى اش است و سعى مى كند كه احراز صلاحيت از ولايت فقيه كسب را كند كه بعيد است به نتيجه اى دلخواه دست يابد . اگر به نتيجه اى نرسد آس خود را رو خواهد كرد و از جليلى حمايت ميكند تا از تيررس رهبرى اش كناربرود و جرمهاى خود را تخفيف دهد چون از هم اكنون محاكمات و بگير و ببندهاى اطرافيان احمدى نژاد شروع شده است از طرفى جليلى قصد آنرا دارد كه سياستهاى احمدى نژاد را پيش ببرد ولى جليلى " مدوف احمدى نژاد نيست " احمدى نژاد اگر در همين يك ماه نتواند كارى كند به مهره اى هيچكاره تبديل خواهد شد و بعد از رياست جمهورى اش روزهاى خوشی را  نخواهد داشت !

مردم چه ترفندی را دردست میگیرند ؟

احتمالا بعد از غربال شدن يعنى كنار زده شدن لشگر کاندیداتورها  و برگزیده شدن کاندیداتور های  جناح هاى سه گانه  ، طرفداران خود را به حمايت از كانديداهاى شاخص خود تشويق خواهند كرد در جناح رفسنجانى با سفارشات او و آيات اعظام طرفدارش به سمت كانديداى اصلاح طلبان ميروند و خاتمى و اصلاح طلبان از مردم ميخواهند كه به پاى صندوق هاى راى بروند و راى بدهند ومردم ، با اينكه مى دانند رايشان ملاخور خورخواهد شد باز براى اينكه خنثا نباشند به پاى صندوق ها خواهند رفت و مسلما به حسن روحانى راى مى دهند تا اول : خامنه اى به راحتى نتواند رييس جمهورى خود را به كاخ رياست جمهوري بفرستد ، برای همین هم است که جنایکاران خامنه ای سرکوب  بگیر و ببندها را از چند ماه پیش شروع کرده اند، ولی حسن روحانی می گوید این بار مثل سال هشتاد و هشت نخواهد شد  .دوم : اينكه بتوانند محملى براى اعتراضات خود پيدا كنند . هرچند مى دانند كه خامنه اى همچون گذشته قصد آن دارد كه فرد مورد نظر خود را برگزيند ولى مردم در برابر دبكتاتورى ولايت فقيه خاموش نخواهند ماند، آنها نمى خواهند خنثا باشند مردم اينبار با حفظ آرامش پيش مى روند ولى اگر لازم هم باشد  آرامش را به هم ميريزند تا دنيا را خبر داركنند

همانطورکه  چند روز پیش در حسینه جماران نشان دادند چون مردم ميدانند كه رژیم  ولايت فقيه ، خط ولايت سفيانى خود را پيش مى برد و گوشش هم به صدا و آراى مردم بدهكار نيست ، لذا اين بار اگر به خيابانها بيايند هوشيارتر عمل خواهند كرد . اینها همه، بستگی به انصاف نداشته غربی ها دارد   که واقعیت های داخل ایران را بهتر دیده و  رصد کنند  .

 

عباس رحمتى

12 خرداد 1392

 

 

 

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب عباس رحمتی در سایت پژواک ایران 

*نانو چيپ براي كنترلِ كرونا، تا رديابي اطلاعات درجهان؟!   [2020 May] 
*جنگ بيولوژيك ( بيوتروريسم) با نام كرونا؟!  [2020 May] 
*نگراني جهان از شيوع ويروس ديگر در آينده!   [2020 Apr] 
*جن و أنس و رهبري ولايت فقيه   [2020 Apr] 
*ويروس كرونا و رنسانس   [2020 Mar] 
*بيت خامنه اي وتيم امنيتي ،براي مهار خبرها ونه ويروس كرونا!   [2020 Feb] 
*لائيسيته !   [2020 Feb] 
* مُرده گردونی ولايت فَقِيه !   [2020 Feb] 
*ابوبكر البغدادي و علي الخامنه اي هردو تروريست؟!   [2019 Dec] 
*چهل سال رابطه مخفي آمريكا با ملايان تهران!   [2019 Dec] 
*گراني بنزين وعبور از فاشيست مذهبي !   [2019 Nov] 
*‏ بيست و ششمين فستيوال تئاتر ايرانيان تبعيدي ،شهر كلن آلمان!‏   [2019 Nov] 
*‏«روح الله زم »، اپوزيسيون يا مهره ي سوخته؟!‏   [2019 Oct] 
*بانوان ايران استاديوم هاي كاملن آزاد ميخواهند!‏   [2019 Oct] 
*چپاول ثروت و عطش خونریزی را حمایت نکنید! سیری کوتاه در نشست سازمان ملل  [2019 Sep] 
*پشت پرده سياست ولايت فقيه، مذاكره با آمريكا !   [2019 Sep] 
*سپاه پاسداران با چهل سال تروردرصدر فهرست سازمانهای تروريستي خارجی آمریکا !  [2019 Apr] 
*چهل سال جنايت و ترور سركوب و عقبگرد كامل (شماره يك)‏   [2019 Feb] 
* سال ۲۰۱۸ سال هشدار و پر حادثه به پایان رسید!  [2019 Jan] 
* فرار سرمايه از ايران افزايش مي يابد!‏   [2018 Dec] 
*یک ربع قرن فستيوال تئاتر تبعيدي در كلن!   [2018 Nov] 
*ترور به بهانه هموار کردن جاده بهشت براي تروریست ها!   [2018 Nov] 
*خيانت روحاني ( فريدون) به مردم ایران از زبان یک آشنا!  [2018 Oct] 
*احضار روحانی به مجلس و رویای دیر باز خامنه ای!‏   [2018 Sep] 
*غول ديماه بر مي خيزد!   [2018 Aug] 
* ١٣٦ مين سالگشت زاد و بود دكتر محمد مصدق در شهر كلن چگونه برگزار شد؟   [2018 Jul] 
*خامنه اي و رؤياهاي آشفته بمب اتم!‏   [2018 Jun] 
*سود و زيانهاي خروج آمريكا از برجام   [2018 May] 
*رضا شاه جزئي از تاريخ ايران است!   [2018 Apr] 
*ارمنستاني ها فقط با اراده بود که ديكتاتور را سرنگون كردند!   [2018 Apr] 
*احمدي نژاد بدنبال اپوزيسيون سازي است ؟   [2018 Feb] 
*فاز تغيير !  [2018 Feb] 
*جمهوري اسلامي ؟ نه ، رژيم توتاليتر!   [2018 Feb] 
*جنبش ملي ،پايه هاي نظام ولايي را فرو خواهد ريخت!‏   [2018 Jan] 
*احمدی نژادی ها؛ واکنش تهدید آمیز خامنه ای   [2018 Jan] 
*شعله جنگ منطقه خليج فارس زبانه مي كشد  [2017 Dec] 
*بيست و چهارمين سال فستيوال تئاتر در تبعيد كلن بياد مجيد فلاح زاده   [2017 Dec] 
*جنگ أفروزي هاي دوباره جمهوري اسلامي ، تمام منطقه را درگير خواهد كرد!‏   [2017 Nov] 
*رفراندوم اقليم كردستان و دخالت ملاها و افزايش بحران در عراق!   [2017 Nov] 
*فوتبال ايران و سوريه، نقش زنان و مردان ايران !‏   [2017 Oct] 
*فردوسي را بايد جدي گرفت و خوب شناخت !‏   [2017 Oct] 
*انتخابات آلمان ، شكست سنگين دو حزب برتر و رشد پوپوليست ها !‏  [2017 Sep] 
*‎ ‎دو رهبر در يك موضع و حمله به ملاها درسازمان ملل   [2017 Sep] 
*همكاري كاشاني و بهبهاني با انگليسيها در كودتاي ٢٨ مرداد عليه دكتر مصدق   [2017 Sep] 
*معامله بزرگ بر سر كابينه آينده و نقش ولايت فَقِيه ! ‏   [2017 Aug] 
*دولت امام زمان معجزه هزاره سوم ( قسمت ششم)‏   [2017 Aug] 
*«ماجراي نيمروز» نيمه پنهان ماجرا بود!‏   [2017 Jul] 
*جنبش دانشجویی و ادامه مبارزه   [2017 Jul] 
*اتحاد اپوزيسيون با مردم رمز پيروزي است!‏   [2017 Jul] 
*دولت امام زمان ،معجزه هزاره سوم ( قسمت پنجم )‏   [2017 May] 
*چهار سال با دولت تدبير و اميد و ركوردهاي تازه !‏  [2017 Apr] 
*اسكار سياسي! ‏   [2017 Mar] 
*دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم ( قسمت چهارم )   [2017 Feb] 
*«اوباما» با اُونا، ماند و به تاریخ پیوست!  [2017 Jan] 
*گورخوابان ارمغان ديگر جمهوري اسلامي‎!‎   [2017 Jan] 
*دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم ! ( قسمت سوم)   [2016 Dec] 
*بيست و سومين فستيوال تئاتر در تبعيد شهر كلن با موفقيت برگزار شد   [2016 Nov] 
*پيروز انتخابات‎ ‎‏ آمریکا كيست ؟ ‏   [2016 Nov] 
*دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم( قسمت دوم)‏   [2016 Oct] 
*دولت امام زمان و معجزه هزاره سوم !( بخش اول)‏  [2016 Oct] 
*فوتبال و حزب اله ، ياحسين ، گل تاسوعائي!‏   [2016 Oct] 
*مردم چون كوه مي مانند تا علم الهدي برود  [2016 Sep] 
*جنگنده های روسی در پايگاه شاهرخي (نوژه) همدان ، خيانتي كه كتمان نتوان کرد؟  [2016 Aug] 
*كودتاي نافرجام تركيه و روياهاي اردوغان   [2016 Jul] 
*زلزله خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا و پس لرزه هايش  [2016 Jul] 
*قضاوت كنيد!   [2016 Jun] 
*نقش مستشاران و مدافعان حرم، حضور محرز جمهوري اسلامي در جنگ سوريه!   [2016 Jun] 
*أهداف خامنه اي با رياست جنتي در مجلس خبرگان  [2016 May] 
*ترس خامنه اي از فرا گيري زبان انگليسي چيست ؟   [2016 May] 
*فرار مالياتي و پولشويي هاي گسترده جهاني درپاناما، بهشت مالياتي!  [2016 Apr] 
*انتخابات دهم و حیله های جدید نظام ولايي   [2016 Mar] 
*ميزان رأي يك نَفَر است!  [2016 Feb] 
*ريشه ها را بايد شناخت !  [2016 Feb] 
*سفر روحاني به فرانسه و معامله پشت پرده بر سر مجاهدین   [2016 Jan] 
*بيست و دومين فستيوال تئاتر درتبعيد «كلن» با شعار «ما پارازيت نيستم »  [2015 Dec] 
*جنايات اخير رژيم فاشيستي مذهبي ايران يك عمل تروريستي و محكوم است   [2015 Nov] 
*خودرو ملي يا اسلامي ،ايدئولوژيك ( مكتبي ) ؟  [2015 Oct] 
*داستان دعواها و بر هم زدن رابطه ایران با آمريكا و توافقنامه هسته اي وین !  [2015 Sep] 
*چه سیاستی پشت هجوم گسترده پناهندگان به اروپا نهفته است؟  [2015 Sep] 
*چرا پزشكان به مناطق دور افتاده نمي روند؟( بخاطر روز پزشک )  [2015 Aug] 
*گروه اسلامي داعش بهانه اى براى حضور هميشه آمريكا در خاورميانه!  [2015 Aug] 
*توافق هسته اي وين ، فرصتي براي خواسته هاي مردم ايران!   [2015 Jul] 
*مذاكرات هسته اى و هسته اصلی ترور در خاورمیانه   [2015 Jul] 
*تنها راه نجات ايران بازگشت به اصالت خويشتن خويش!  [2015 Jun] 
*رعايت حفظ فاصله با بمب اتم ، راه حل پشت درهاي بسته است!   [2015 May] 
*تفاهم يا توافق لوزان شكستِ دلواپسان و جام زهر ديگر  [2015 Apr] 
* تاكسي جعفر پناهى به برلين آمد ،شوخى نيست !   [2015 Feb] 
*خاكسپارى بيژن دادگرى و بعضى دوستان !  [2015 Feb] 
*راز اشغال سفارت آمریکا درتهران !  [2014 Dec] 
*بزرگداشت فريدون تنكابنى، در شهر كلن كارى پسنديده !   [2014 Dec] 
*بيست و يكمين سال فستيوال تئاتر كلن به همراه يار دبستانى !   [2014 Nov] 
*از هيچِ خمينی تا پيچ بی احساسی مطلق!  [2014 Nov] 
*ترور خاموش و پيچيده سرهنگ عزيز خزاعى !  [2014 Oct] 
*ایران و بردگی مدرن ؟!  [2014 Oct] 
*چه درسهايى ميتوان از انقلاب ٥٧ گرفت؟ ( قسمت دهم ، پايانى )  [2014 Sep] 
*چه درسهایی میتوان ازبهمن پنجاه و هفت گرفت ؟(بخش نهم)  [2014 Aug] 
*آلمان معادلات فيفا را بهم ريخت !   [2014 Jul] 
*آلمان چگونه مجددا ،جام را به خانه آورد؟  [2014 Jul] 
*چه درسهايى مي توان از انقلاب ٥٧ گرفت (بخش ٨)  [2014 Jul] 
*چه در سهايى ميتوان از انقلاب ٥٧ گرفت ؟ ( بخش هفتم)  [2014 May] 
*چه درسهايى مي توان از انقلاب ٥٧ گرفت ( بخش ششم )  [2014 May] 
*چه درسهايى مي توان از بهمن پنجاه وهفت گرفت ؟ ( بخش پنجم)  [2014 Apr] 
*چه درسهايى مي توان از بهمن ٥٧ گرفت ؟ (بخش چهارم )  [2014 Apr] 
*چه درسهايى ميتوان از بهمن ٥٧ گرفت ( بخش سوم )  [2014 Mar] 
*چه درسهايى ميتوان از بهمن ٥٧ گرفت؟( بخش دوم)   [2014 Feb] 
*چه درسهايي می توان از انقلاب بهمن ٥٧ گرفت !(بخش نخست )  [2014 Feb] 
*پزشك ، نقدى بر فيلم مديكووس  [2014 Jan] 
* نلسون ماندلا سنبل مبارزه با آپارتايد ( تبعيض نژادى ) و درسهايى كه بايد از او گرفت!  [2013 Dec] 
*بيستمين فستيوال تئاتر ايرانيان در تبعيد خجسته باد  [2013 Nov] 
*تروريست كيست ،تروریست دولتی کدام است ؟  [2013 Nov] 
*حل مسئله اتمى ايران با سوريه گره خورده است !  [2013 Oct] 
*اوباما يك گام به پيش ، روحانى دو گام به پس !   [2013 Oct] 
*روحاني و باب مذاكره با آمريكا در سازمان ملل !  [2013 Sep] 
*حزب مرکل در آلمان اکثریت آراء را کسب کرد، ولى ائتلاف با كدام حزب ؟   [2013 Sep] 
*سوريه خط مقدم و خاكريز اول جمهورى اسلامى!  [2013 Sep] 
*جنايت ضد انسانى در اشرف و يا ليبرتى محكوم است   [2013 Sep] 
*رای اعتماد وزارت اطلاعات یا مجلس؟!  [2013 Aug] 
*اتحاد ، مبارزه ، تنها راه مقابله با رژيم فاشيستى مذهبى است ؟  [2013 Aug] 
*حسن روحانى ، شايد فرصتى ديگر؟!(قسمت سوم)  [2013 Jul] 
*حسن روحانى ، شايد فرصتى ديگر ؟!( قسمت دوم ) آيا جو پادگانى از ايران رخت بر خواهد بست ؟ [2013 Jul] 
*انتخابات يا ابتذال ؟ (قسمت چهارم ) تحليلى از وضعيت كانديداها [2013 Jun] 
*انتخابات يا ابتذال ؟ ( قسمت سوم ) كانديداهاى بدون برنامه ، خصوصا براى كارگران ! [2013 Jun] 
*انتخابات يا ابتذال ؟ ( قسمت دوم)- مضحكه انتخابات ١٣٩٢  [2013 Jun] 
*انتخابات يا ابتذال؟ قسمت اول رد صلاحیت ها و آغاز مهندسی های انتخابات زیر چتر ابتذالات ١٣٩٢ [2013 Jun] 
*انگليس پشت پرده انتخابات ايران   [2013 May] 
*" مادورو " و " چاوز " دو روى يك سكه اند !  [2013 Apr] 
*جريان فتنه چيست ، فتنه گر كيست ؟  [2013 Apr] 
*اپوزیسیون سازی !  [2013 Feb] 
*تابلوی فساد جمهوری اسلامی!  [2012 Dec] 
*کاریکلماتور سی یاسی!  [2012 Nov] 
*انتساب احمدی ‌نژاد کلاه گشاد بر سر خامنه ای!  [2012 Sep] 
*پارازیت قربانی مماشات !  [2012 Jun] 
*آیا سوسیالیست های فرانسه با انتخاب اولاند مسیرکشور را عوض خواهند کرد؟  [2012 May] 
*انتخابات مجلس نهم فریب دیگری برای جهانیان !  [2012 Mar] 
*فیسبوک وشبکه های اجتماعی مجازی !  [2012 Feb] 
*تحلیلی بر گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی  [2011 Nov] 
*چراغ سبز هیلاری کلینتون به رژیم فاشیستی ایران رشته ها را پنبه خواهد کرد!   [2011 Nov] 
*قذافی رفت ، آینده لیبی به کجا می رود ؟  [2011 Oct] 
*استبداد و پیامد های آن درجامعه !  [2011 Aug] 
*هدی صابر و بابی ساندز دو فدایی آزادیخواه !  [2011 Jun] 
*ولایت فقیه بدتر از فرعونیت !   [2011 Jun] 
*حمله به اشرف ، چرا ؟  [2011 Apr] 
*تفاوت های دو قیام در دو نظام دیکتاتوری ایران و مصر !  [2011 Mar] 
*مصر به کدام حکومت تن در خواهد داد  [2011 Feb] 
*بی بی سی ، بی بی باجی رژیم برای تست دستگیری موسوی و کروبی !  [2011 Jan] 
*اعدام ها در روند جنبش مردم ایران چه تاثیری می گذارد؟   [2011 Jan] 
*آیا جزایر سه گانه بهانه ای برای حمله نظامی به ایران خواهد شد ؟  [2010 Dec] 
*مرضیه گل سر سبد هنرمندان  [2010 Nov] 
*دیه گو و محمود را باهم به چه کار آیند ؟ چه سنخیتی بین مارادونا و احمدی نژاد وجود دارد ؟ [2010 Jul] 
*میزبانی جام جهانی فوتبال برای آفریقا جنوبی براحتی بدست نیامد ! بازی‌های جهانی فوتبال در آفریقا جنوبی بخوبی در حال برگزاری است؟ [2010 Jul] 
*سی سال مبارزه و یکسال فعالیت بی امان مردم بر علیه ولایت فقیه در ایران  [2010 Jun] 
*ترور نرم در زندانهای رژیم  مجید توکلی و زندانیان سیاسی دیگر را در یابیم  [2010 May] 
*آواتار ( Avatar) جنبش سبزی که سرخ می شود !  [2010 May] 
*پشت صحنه ارتجاع ولایت فقیه !   [2010 May] 
*خامنه ای قاتلی که باطل است !   [2010 Apr] 
*آواتار ( Avatar) جنبش سبزی که سرخ می شود !   [2010 Mar] 
*پیروز میدان مردم متحدند !   [2010 Feb] 
*مبارزه و سازماندهی ( شماره 2 )  [2010 Jan] 
*مبارزه و سازماندهی تنها راه حل در مقابل رژیم (شماره 1)   [2010 Jan] 
*" نه "   [2009 Dec] 
*جنبش سبز وارد مرحله دیگری شد !   [2009 Nov] 
*جنبش سبز به کجا میرود ؟ (شماره ۳)  [2009 Nov] 
*جنبش سبز به کجا میرود ؟( شماره 2)   [2009 Oct] 
*جنبش سبز به کجا می رود ؟! (شماره1)   [2009 Oct] 
*رد پای رژیم و حمایت علنی از حماس در غزه !  [2009 Jan]