سردمداران رژیم، غارتگران هستی توده ها!
حسن جداری

 

این روزها همه جا خبر از دزدیهای  کلان و فساد پر دامنه در حکومت اسلامی "معتدل" ترکیه است. تا این  لحظه که این مقاله نوشته میشود، چند تن از وزرا کابینه اردوغان مجبور به استعفا شده ودولت ترکیه در بحران عمیقی فرو رفته است . در خیابانهای استامبول و دیگر شهر های ترکیه،  توده های  محروم و زحمتکش که ازدزدیهای کلان و فساد  سردمداران رژیم  سرمایه داری حاکم به ستوه آمده اند، با شرکت در تظاهرات عظیم و پرشوراعتراضی، مخالفت شدید خود را با دولت دزد و ریا کاراردوغان اعلام داشته و خواهان دگرگونیهای اجتماعی و سیاسی رادیکال در ترکیه می باشند. رژیم های استبدادی که ماهیت طبقاتی  خود را در لباس دین و مذهب  پنهان میدارند، معمولا در شمار بدترین حکومت های دزد و کلاش ودروغ پردازهستند. رژیم  آزادیکش و استثمار گر اردوغان نیز از این قاعده، بهیچوجه استثنا نیست . گرچه با بهره گیری از اسلحه دین و توسل به خدعه و نیرنگ، سردمداران فریب کاراین رژیم آزادیکش  طی سالها  سخت کوشیده اند ماهیت طبقاتی خود را ازانظارعمومی پوشیده نگه دارند، دزدیها و ثروت اندوزی های این انگل های اجتماعی، اینک هرچه روشن تر ماهیت ضد مردمی مافیای حاکم در ترکیه را آشکار میسازد. در ترکیه امروز، در حالیکه اکثریت عظیم اهالی محروم و زحمتکش در فقر و تنگدستی کامل زندگی میکنند، مشتی سرمایه دارغارتگر، زالو صفت به مکیدن خون توده ها  مشغول بوده و از طریق دزدیهای کلان و استثمار زحمتکشان، ثروتهای افسانه ای می اندوزند. در حقیقت امر، در ترکیه و کشورهای  دینی دیگر،  توسل به حربه مذهب و تظاهر به دینداری، کوششی ریاکارانه  جهت مخفی نگه داشتن ماهیت استثمارگرانه رژیم  و توجیه غارت هستی توده ها و دزدی های بی حد و حصر از اموال عمومی می باشد.                                                            

اما رژیم  ترکیه به مثابه رژیمی دینی در توسل به اسلام و اسلحه مذهب به منظور پیشبرد سیاست های ضد مردمی خود، هنوز به پای رژیم ریا کارو دغل پیشه جمهوری اسلامی نمیرسد! هر چند که درغارتگری و استثمار و دشمنی بی امان با امر رهائی کارگران و توده های زحمتکش، فرقی ماهوی بین رژیم حاکم در ترکیه و رژیم جمهوری اسلامی وجود ندارد. 35  سال تمام است رژیم اسلامی سرکوبگری در همسایگی  ترکیه وحود دارد که با توسل به وحشیانه ترین متدهای اختناق و سرکوب و اعدام ده ها هزار تن از مبارزین و انقلابیون ، کارگران و توده های زحمتکش را در زنجیر اسارت نگه داشته و در غارت  هستی  آنها، حد و مرزی نمی شناسد. 35 سال تمام است مشتی چپاولگرشیاد و جنایت کار بر شئون توده ها در ایران حاکمند.  این دزدان سرگردنه ،برای  تداوم  سلطه جابرانه خود به حربه دین و مذهب  توسل جسته و مذبوحانه میکوشند با تزویر و ریا، چهره کریه  ضد مردمی خود را از توده های زحمتکش، پوشیده نگه دارند. این  یک واقعیت است که دین و مذهب در دنیای پراز ظلم و بیدادگری امروز، حربه ای در دست سرمایه داران و استثمارگران و قدرتهای امریالیستی برای توجیه نظام های ستم گرانه سرمایه داری و آسمانی و مقدس نشان دادن  چپاول هستی توده ها توسط رژیم  های  غارتگر میباشد. دین، استثمار و ستم برکارگران و زحمتکشان را توجیه کرده و توده های محروم و بی خانمان  را با وعده بهشت موعود تخیلی از مبارزه در جهت کسب حقوق پایمال شده خود و  زندگی سعادتمند در جهان واقعی، برحذر میدارد! دین  بقول مارکس، پیشوای کارگران و زحمتکشان جهان، افیون توده هاست . اما زمانی که ظلم و بیدادگری از حد و اندازه گذشت.  زمانیکه  طبقه حاکم در مال اندوزی و تجمل و دزدی و غارت بی امان هستی توده های زحمتکش هر چه گستاخ تر  گردید، در چنین شرایطی رژیمهای استثمارگر حاکم حتی بااستفاده از حربه  دین و مذهب نیز   قادر نخواهند بود  جلو خشم  و انزجار کارگران و توده های زحمتکش را گرفته و از قیامها و حرکتهای انقلابی آنها جلوگیری بعمل آورند.                           

 اختلاس و دزدیهای  کلان سردمداران  رژیم جمهوری اسلامی آنچنان پردامنه، رسوا کننده وآشکار است که  رژیم دروغ پرداز با توسل به هیچ  حقه و نیزنگی نمی تواند از برملا شدن ابعاد گسترده آن، جلوگیری به عمل آورد. د رسرتاسر رژیم  پوشالی جمهوری اسلامی، چیزی جز دزدی، فساد و ارتشا، سرکوبگری و استبداد و ارتجاع  وجود ندارد. همه ساله، میلیاردها  دلار از درآمد عظیم نفت بدون هیچ  نظارت و ملاحظه ای  به حساب خامنه ای ود یگر سردمداران جنایتکار رژیم، اعم از هر جناح و دسته، سرازیر میشود. حساب و کتابی در کار نیست . این  یک واقعیت است که در ایران امروز، دزدان کلاش حرفه ای، باندهای قاچاقچی و راهزنان سر گردنه، آقائی و حکومت میکنند! این مافیای قدرت، برای  کسب سودهای کلان و اندوختن ثروتهای افسانه ای، به هرجنایت و کار خلاف قانونی دست یازیده و از هر وسیله ای هر قدر هم ضد انسانی و غیر شرافتمندانه باشد، استفاده میکند. سردمداران تبه کار  رژیم سرکوبگری که در ایران با ترور و اختناق قرون وسطائی حکومت میکند، از بابت قاچاق اسلحه و مواد مخدره، وارد کردن کالا از اسکله های ویژه، پول شوئی، دزدی از اموال دولتی، رشوه خواری، دلالی ودیگر طرق اختلاس و چپاول،  میلیاردها دلار سود برده و برای تفریح و استراحت و خوشگذرانیهای خود،  با شکوه ترین و گران قیمت ترین  کاخ ها را  در نقاط مختلف گیتی، خریداری میکنند. شیخان وملایان ریاکار حاکم در ایران، در داخل و خارج از کشور، درجشنها و عروسی هائی که  برپا میکنند در اصراف  و ولخرجی  از شیخان  حاکم در عربستان و امارات نیز گامی  فراتر میگذارند. زنان و دختران سردمداران رژیم  و میلیادرها و کلان سرمایه داران بیرحم ، غرق  طلا و جواهرات گران قیمت، با تبختر و خودنمائی در مجالس عروسی و عیش و عشرت ظاهر شده و فرزندان نازپرورده همان مفت خواران و انگلهای اجتماعی در  گران قیمت ترین کاباره ها  و قمارخانه ها در اطراف و اکناف جهان  مشغول  عیاشی و خوش گذرانی می باشند!  در ولخرجی و تلف کردن پولهای باد آورده،ملاهای حاکم، آقا زاده و میلیادرهای تازه به دوران رسیده و اولاد و بستگانشان، دست همه  مفت خوران و راهزنان اموال عمومی را از پشت بسته اند! حساب و اندوخته همین  جنایت کاران حاکم و دزدان اجتماعی در بانکهانی جهانی  سر به آسمان میزند .اخیرا این خبر خیره کننده در سرتاسر  دنیا انتشار یافت که ثروت خامنه ای، این سر دسته دزدان و راهزنان، بالغ بر 96 میلیارد لیره انگلیسی می باشد!  مجتبی  فرزند خامنه ای در بانکهای  سویس و دیگر کشور ها دارای حسابهای صد میلیون دلاری است.  دیگر سردمداران رژیم نیز که اشتهای سیری ناپذیر در بلعیدن ثروتهای کشور دارند، میلیاردها دلار در بانکهای جهانی، سپرده و پس انداز دارند.                                             

جامعه تحت ستمی که ما داریم در درون خود دو گروه  انسانهای از هر لحاظ متفاوت و متضاد را جا داده است!  بخش کوچکی از اهالی کشور، صاحب  پرشکوه ترین  کاخها و قصرها در ایران و کشورهای اروپائی، امریکا و... زندگی اشرافی وافسانه ای و  سپرده های میلیاردی در بانکهای خارجی می باشند بخش بزرگی ازاهالی زحمتکش همان کشور، از کارگر و پیشه ور گرفته تا کارمند دولت، به دیگر معنی اکثریت عظیم اهالی، در فقر و تنگدستی و فلاکت و بی خانمانی، به زندگی دردناک و پر مشقت خود ادامه میدهند.  در آمد ناچیز آنها بهیچ وجه برای ادامه یک زندگی معمولی، کافی نیست. از تورم و افزایش بیرویه  قیمت اجناس مورد مصرف و وسایل زندگی روزمره، اینها بشدت رنج میبرند. میلیونها انسان زحمتکش از لحاظ مسکن سخت در مضیقه هستند . کرایه خانه بطور تحمل ناپذیری هر روز بالا میرود . بخش  مهمی از در آمد بسیاری از اهالی زحمتکش، صرف کرایه خانه میشود . هر روز بر تعداد انسانهای بی خانمان و فقیری که شب ها در خیابانها میخوابند، افزوده میشود. حال آنکه در همین شهر تهران که بهشت سرمایه داران خون آشام، آخوندها ی جنایتکار، آقا زاده های مفتخورو دیگرغارتگران ثروتهای عمومی و جهنمی  سوزان برای کارگران و دیگر تهی دستان شهر و ده میباشد، سردمداران رژیم و حامیان و اطرافیان دزد و کلاش آنها هر کدام مالک ده ها و بلکه صدها دستگاه حانه و آپارتمان میباشند!  کارگران که بخش  قابل ملاحظه ای از آنها را زنان و کودکان خردسال تشکیل میدهند، در ازای کار سخت روزانه، نازل ترین  دستمزدها را  دریافت داشته و از لحاظ  معیشتی، بیمه، دکترو دوا و مسکن، سخت در مضیقه قرار دارند.وضع زندگی  اکثریت عظیم کارمندان دولت  نیز بس ناهنجار وفاجعه بار می باشد. درحالیکه نرخ تورم سالیانه از پنجاه در صد کمتر نیست،  کارمندان اگرهم  گاهگاهی اضافه حقوقی داشته باشند این افزایش ناچیز در آمد با بالا رفتن نجومی  قیمت ها بهیچوجه قابل مقایسه نیست. در کمتر کشوری در دنیا، استثمار توده ها و ستم بر کارگران و دیگر زحمتکشان اینهمه  بیرحمانه و بیرویه است. در این کشوروحشیانه ترین استبداد ها و سرکوبها، پاسخ انسانهای آزاده و مبارزی که فریاد خود را علیه اینهمه  ظلم و بیدادگری و استثمار بلند میکنند، چیزی جز زندان و شکنجه و چوبه دار نیست.  بی جهت  نیست  که ذکر نام منحوس رژیم جمهوری اسلامی در تمام اجتماعات و گرد هم آئی های انسانهای آزادی طلب در سرتاسرجهان، همواره ترور و شکنجه و آدمکشی را تداعی معانی میکند!                                                                             

اما علیرغم تمام  زورگوئی ها و  سرکوبگریهای رژیم خودکامه،  مبارزه توده های زحمتکش در راه  رهائی از چنگال  ظلم و استثمار، همچنان با تمام  قدرت و صلابت ادامه دارد . رژیم ضد کارگری به خاطر حفظ سلطه ننگین خود، با توسل به قهر ضد انقلابی، مبارزات حق طلبانه کارگران و دیگر زحمتکشان را وحشیانه سرکوب کرده و دسته دسته از کارگران معترض را روانه زندانها و شکنجه گاهها میکند. جلادان رژیم،انقلابیون و مبارزین را در زندانها و شکنجه گاه ها  به وحشیانه ترین وجهی در زیر شکنجه های قرون وسطائی، به قتل میرسانند.  اما با تمام وحشیگریها و اعمال ننگین ضد انسانی،  رژیم ضد مردمی قادر نیست مقاومت و پایداری توده های بپا خاسته را درهم شکسته و در پهنه کشور، سکوت گورستان بر قرار کند.امروز از هر زمانی بیشتر، خطر مرگ و نابودی رژِیم آزادیکش جمهوری اسلامی را تهدید میکند.                             

 سی و پنج سال تمام است  آخوندهای خونخوار، واعظان ریاکار و دیگر عوام فریبان مفت خور و جیره خوار رژیم، در منابر ومساجد، مردم به ستوه آمده از دست ظلم و تعدی را به صبر و بردباری  فرا خوانده و آنها را به تن دادن به سرنوشتی که گویا خدا وتقد یر نصیبشان کرده و سر فرود آوردن  در مقابل فقر و فلاکت و ظلم و استثمار، ترغیب و تهدید میکنند. همه ساله  میلیاردها  پول  حاصله از نفت  و رنج وکوشش توده ها ی زحمتکش، توسط خودکامگان حاکم صرف تبلیغات دینی، ساختن مساجد و تعمیر زیارتگاه ها و برگزاری مراسم مذهبی میشود. رژیم خودکامه با  تصویب و اجرای قوانین قرون وسطائی ، دانش  آموزان و دانشجویان را مجبور به خواندن و  یاد گرفتن اصول دین و مذهب کرده و کتابهای درسی را برای مغز شوئی  نوباوگان و جوانان، مملو از مطالب خرافی و ضد علمی میکند. مرتجعین حاکم،  با هزار تاکتیک و تمهید ارتجاعی، مذبوحانه میکوشند دانشگاه ها و دیگر مراکز درسی را به مراکز اسلامی و مدرسه های دینی مبدل سازند. علیرغم همه این تدابیر ارتجاعی، گرایش  به اندیشه های انقلابی و روشنگرانه در بین نسل جوان کشور، هر روز طرفداران بیشتری پیدا میکند. در عین حال، به طورروزافزونی برابعاد مخالفت کارگران و دیگر توده های  زحمتکش با رژیم ضد مردمی، افزوده میشود.                      

500سال پیش، در اروپا  با پیدایش مذهب پروتستانیسم، بسیاری از سنت های دینی بغایت ارتجاعی رایج در دوران فئودالیسم مورد انتقاد قرار گرفته وفساد و تباهی کلیسا با نهایت بیرحمی، افشا گردید. اینک تحت سلطه رژیم تاریک اندیش جمهوری اسلامی، در قرن 21 میلادی، در دوران رواج دانش وگسترش دامنه اندیشه های روشنگرانه ، قرون وسطای بس سرد و نفرت انگیزی هنوز در ایران حاکم است!  درایران کنونی هم، نظیر قرون وسطی دراروپا،  مشتی روحانی و دینمدارجنایتکارو سود جو، بر جان ومال مردم حاکمند . جای  پاپ اعظم غرقه در فساد قرون وسطی را، ولی  فقیه فاسد و زشت سیرتی گرفته است که  اقتدارش به مراتب بیشتراز پاپ قرون وسطی و سیطره جنایت کارانه اش به درجات، وحشیانه تر میباشد . پس از گذشت 500 سال از دوران تاریکی و جهالت قرون وسطای اروپا، در ایران اسیر و دربند، اینک رژیمی برسر کار است که هر فریاد اعتراض و آزادیخواهی را با  بدترین عقوبت ها در گلوها خفه ساخته و به وحشیانه ترین متد های شکنجه در حق  دگر اندیشان و کوشندگان علیه تسلط جهل و تاریکی،متوسل میشود. اما اگر در قرون وسطی، این بورژوازی نوخاسته، مذهب پروتستانیسم و رفرمیست های مذهبی از قبیل  مارتین لوتر و کالون بودند که در مقابل فئودالیسم و کلیسای کاتولیک قد علم کرده و سلطه پاپ اعظم را به مبارزه می طلبیدند، در دنیای کنونی که  پرولتاریا و بورژوازی به مثابه دو طبقه متخاصم در مقابل یکدیگر  قرار گرفته اند، در مقابله با رژیم دینی و قرون وسطائی حاکم در ایران، دیگر جائی برای  رفرمیسم دینی  و امثال مارتین لوتر ها و کالون ها نیست .  دوران  قد علم کردن دین های "ملایم"  در مقابله با دین های "سنتی"،  دیگر به پایان رسیده است. امروز تنها مارکسیسم انقلابی و سکولاریسم پیگیر است که از قدرت و توان جنگیدن علیه سلطه رژیم های  دینی از نوع رژیم حاکم در ایران،  برخوردار می باشد. در عین حال، تنها طبقه اجتماعی که   قادر است این مبارزه عظیم طبقاتی را  رهبری کند، همانا طبقه کارگر می باشد. طبقه تحت ستمی که در مبارزه در راه آزادی از چنگ  ظلم و استثمار، تنها زنجیر های خود را از دست میدهد.    

     دی ماه 1392

 

منبع:پژواک ایران


حسن جداری

فهرست مطالب حسن جداری در سایت پژواک ایران 

*اعدام های پی در پی، نشانه ترس ووحشت رژیم!  [2020 Dec] 
* سرنگونی رژیم، در گروهمبستگی واتحاد عمل!   [2020 Nov] 
*تشدید تضاد های بینا امپریالیستی درجهانی پرتلاطم!   [2020 Nov] 
* نگاهی اجمالی به تاریخ گذشته ایران!  [2020 Sep] 
*اهمیت عنصرآگاهی درجنبش های کارگری!   [2020 Jul] 
*ایران،سرزمین ملت ها، آداب ورسوم وزبانهای مختلف!   [2020 Jun] 
*انقلاب، کدام انقلاب، دموکراتیک یا سوسیالیستی!   [2020 Feb] 
* مروری بر زندگی پر تلاطم جعفرپیشه وری!  [2019 Dec] 
*دشمن مشترک زحمتکشان کرد، ترک، فارس و ....!   [2019 Dec] 
*قهرانقلابی توده ها، پاسخ قهرارتجاع هار! ‏ ‏  [2019 Nov] 
*نه به حمله نظامی امریکا، نه به رژیم جمهوری اسلامی ! زنده باد انقلاب توده های زحمتکش!  [2019 Jun] 
*اقوام ، ملت یا ملت های ایران!   [2019 May] 
* پان اسلامیسم و پان آریائیسم، دو روی یک سکه!  [2018 Dec] 
*کارگر می رزمد، ذلت نمی پذیرد!‏ ‏   [2018 Dec] 
*ظولمه قارشی عصیان!  [2018 Aug] 
*خیزش های سهمگین توده ها، ناقوس مرگ رژیم را به صدا درآورده است!   جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته، نابود باید گردد! [2018 Aug] 
* راه رهائی کارگران و زحمتکشان ایران!   [2018 Jul] 
*ٰ نگاهی اجمالی به تاریخ صد سال گذشته ایران!  [2018 May] 
*جمهوری اسلامی ، جمهوری ایرانی، جمهوری دموکراتیک کارگران و زحمتکشان!   [2018 Jan] 
*‏ آذربایجان به پا خیز ! ‏ ‏  [2018 Jan] 
*خیزش های پرشور و رزمنده ضد رژیمی، ‏درسرتاسرایران!‏   [2018 Jan] 
*پدیده ای به نام شوونیسم در سایت های اپوزیسیون!  [2017 Jun] 
* حل مساله ملی در ایران، در گرو سرنگونی رژیم!   [2017 Jun] 
*انتحابات فرمایشی رژِیم، چه چیزی را تغییر میدهد؟ ‏   [2017 May] 
*چرا باید انتخابات فرمایشی رژیم را تحریم کرد؟  [2017 May] 
*رقابت امپریالیست ها و خطر وقوع جنگ جهانی ‏سوم!   [2017 Mar] 
*نگرش به گذشته ها، به مثابه درمان آلام اجتماعی!‏   [2017 Jan] 
*مرگ هاشمی رفسنجانی و قیل و قال «اصلاح طلبان»!   [2017 Jan] 
*دو رژیم آزادیکش، دوکشتاروحشیانه!   [2016 Dec] 
*فراکسیون مناطق ترک نشین مجلس، توطئه و تمهیدی ارتجاعی!  [2016 Nov] 
*دنیائی پرتلاطم، رخدادهای تکان دهنده!‏  [2016 Oct] 
*مساله ملی،اپوزیسیون بورژوائی وطبقه کارگر!‏   [2016 Sep] 
*ننگ تاریخ بشر!‏ ‏   [2016 Sep] 
*رژیم جمهوری اسلامی ، رژیم دزدان کاخ نشین!  [2016 Aug] 
* قانلی بیرمیدان !  [2016 Jun] 
*شلاق زدن به کارگران، جنایتی دهشتناک!  [2016 May] 
* کوتله وی عصیان ! غزلی به ترکی با ترجمه فارسی  [2016 May] 
*برتری طلبی قومی و نژادی!  [2016 Apr] 
*یاران را چه شد!  [2016 Apr] 
*تحریم یا عدم تحریم انتخابات! کدام انتخابات؟  [2016 Jan] 
* یادی از فرقه دموکرات آذربایجان!  [2015 Dec] 
*دو قطعه شعر در رابطه با قتل‌های زنجیره‌ای پاییز ۱۳۷۷  [2015 Dec] 
*رژیم جمهوری اسلامی؛ حامیان و مخالفین!  [2015 Dec] 
*شوونیسم زبان فارسی! ستمدیدگی زبانهای غیر فارس ایران [2015 Nov] 
*به مناسبت باز گشائی مدارس در ایران! نگاهی بر برخی از مشکلات آموزشی  [2015 Oct] 
* مساله طبقاتی ومساله ملی در ایران!  در رد برتری طلبی قومی و نژادی [2015 Sep] 
*حقوق بشر، بازیچه دست قدرت های سلطه گر!  [2015 Aug] 
* تفرقه و نفاق افکندن بین خلق های ایران، به سود رژیم شوونیست جمهوری اسلامی است!  [2015 Jul] 
*خاطرات من از دوران حکومت فرقه دموکرات آذربایجان!  [2015 Jul] 
*تاریخ معاصرآذربایجان و شوونیست های طیف "چپ"!   [2015 Jun] 
*" آذری یا زبان باستان آذربایجان"، رد پای کسروی!   [2015 May] 
* رژیم جمهوری اسلامی ، مظهر ستم ملی و شوونیسم!  [2015 May] 
* نگرشی به مساله ملی، در رابطه با مبارزات ضد رژیمی!  [2014 Nov] 
*آغاز سال تحصیلی در ایران و مشکل زبان!  [2014 Sep] 
*هگلیسم یا مارکسیسم! سرمایه داری یا سوسیالیسم!  [2014 Mar] 
*رژِیمی فریبکار، «فرهنگستانی» مرتجع و شوونیست !   [2014 Feb] 
*انتقاد با سلاح و سلاح انتقاد!   [2014 Jan] 
*جواب خصم خونخوار!  [2014 Jan] 
*راه خطا پیمودن در برخورد به مساله ملی!   [2014 Jan] 
*سردمداران رژیم، غارتگران هستی توده ها!  [2014 Jan] 
*قاجارها یا پهلوی ها! ( 1)  [2013 Dec] 
*روز 21 آذر 1325، در تاریخ معاصر ایران   [2013 Dec] 
* گلچینی از دیوان حافظ شیرازی، شاعر عصیانگر و آزاد اندیش!  [2013 Dec] 
* قادینین قدرتی! (قدرت زن)  [2013 Nov] 
*فارسی، زبانی تحمیلی برای ملت های غیر فارس!   [2013 Nov] 
*شوق و شور جانفشانان!  [2013 Oct] 
*رژیم اشرار !   [2013 Jun] 
*روحانی، سر کوبگری دیگر!  [2013 Jun] 
*رژیمی آزادیکش! انتخاباتی فرمایشی!   [2013 May] 
* بهار خاطره ها!  [2013 May] 
*کارگر هم، انسان است!  [2013 May] 
*غرش وفریاد!  [2013 Apr] 
* در پیرامون «کنفرانس» باکو!  [2013 Apr] 
*شهر آفتاب!  [2013 Apr] 
*بازار ریا!  [2013 Mar] 
*کج اندیشی ها در رابطه با مساله ملی در ایران ( 1)  [2013 Feb] 
*نبرد خلق!   [2013 Feb] 
* بدترین نوع حکومت!  [2013 Jan] 
*معجز شبستری، شاعر و متفکر شهیر آذربایجان! در یکصد و چهلمین سالگرد تولدش [2013 Jan] 
* در رابطه با رفراندوم برای" استقلال" آذربایجان!  [2012 Dec] 
*روز 21 آذر 1325، در تاریخ معاصر ایران   [2012 Dec] 
*راه ناهموار!   [2012 Nov] 
*باید رساتر شود این فریاد ها!  [2012 Nov] 
*تنها راه رهائی زحمتکشان!  [2012 Oct] 
*اگر کارگران به پا نخیرند، خانه ظلم ویران نمی شود!  [2012 Jul] 
*علیه انقیاد طلبان و سازشکاران!  [2012 Jul] 
*مظهر جهل و خرافات!  [2012 Jul] 
*پيرامون مساله ملی در ايران!   [2012 Jul] 
*ملانین جوری ،مکری، حیله لری !  [2012 Jul] 
*صمد بهرنگی، معلم کبیر روستاهای آذربایجان  [2012 Jun] 
*حکومت ننگین!  [2012 Jun] 
*تاریخچه ملی شدن صنایع نفت و کودتای 28 مرداد 1332  [2012 Jun] 
*خون «ندا»!  [2012 Jun] 
*توفان خشم !  [2012 Jun] 
*حماسه آذربایجان!  [2012 May] 
*دخالت خارجی یا تکیه به نیروی توده ها ؟!  [2012 May] 
*فریاد کن ای کارگر! بمناسبت اول ماه مه، روزفرخنده جهانی کارگران [2012 Apr] 
*تعدی و شرارت!  [2012 Apr] 
*من این کشتار و این سرکوب و زندان را نمیخواهم !  [2012 Mar] 
*بهار دل انگیز !  [2012 Mar] 
*بهار آزادی!  [2012 Feb] 
*جواب خصم خونخوار!  [2012 Jan] 
*ای خوش آنروزی...  [2011 Aug]