PEZHVAKEIRAN.COM افشاگری نمایندگان علیه زمین خواری یکدیگر در صحن علنی مجلس
 

افشاگری نمایندگان علیه زمین خواری یکدیگر در صحن علنی مجلس

كسي فكرش را نمي‌كرد نطق ديروز مقداد نجف‌نژاد جنجالي شود، اما شد. كسي كه با كمال اعتماد به نفس و پشت تريبون مجلس احمد توكلي، ديگر همكار خود را «رواني» خطاب و متهم به «زمين‌خواري» كرد. مقداد نجف‌نژاد كه انگار دلش پر بود و بار چند هفته سكوت را يدك مي‌كشيد در نطق ميان دستور از تريبون علني مجلس استفاده كرد تا بگويد از هر گونه اتهامي مبني بر زمين‌خواري مبرا است و در مقابل، احمد توكلي را متهم به زمين‌خواري در شهرك غرب كرد. دعواي نجف نژاد و توكلي اما به همان نطق نماينده بابلسر محدود نماند و توكلي هم بلافاصله در پاسخ‌هاي خود نجف نژاد را متهم به «زمين خواري» كرد.

نجف نژاد در نطق ميان دستور خود بيان كرد كه «به تازگي در برخي از روزنامه‌ها و سايت‌ها عليه من نسبت ناروايي درج شده كه آن را ظلم آشكار به خود و اهانت به مردم حوزه انتخابيه‌ام مي‌دانم و منشأ اين ظلم سايت الف و شخص آقاي توكلي است.» اشاره او به گزارشي است كه سايت الف در نهم تيرماه سال جاري منتشر كرده و در آن نجف‌نژاد متهم شده بود كه زمين در نظر گرفته شده براي ساخت خانه جوان در شهر بابلسر را بعد از قطعه قطعه كردن فروخته است. روز 18 خرداد ماه سال جاري اعلام شد كه نجف‌نژاد به دليل فروش زميني ? هكتاري در بلوار ساحلي بابلسر كه از بنياد مستضعفان و جانبازان براي ايجاد كتابخانه، زمين بازي و پارك دريافت شده بود به اشخاص ثالث، بر اساس راي شعبه ?? دادگاه تجديد نظر استان مازندران محكوم شده است. حتي قبل از اين نماينده بنياد مستضعفان گفته بود كه: «طرح تحقيق و تفحص از بنياد مستضعفان نيز كه توسط نجف نژاد پيگيري مي‌شده به?دليل تحت فشار گذاشتن بنياد براي منصرف شدن از اين شكايت بوده است. » اينها هم البته قسمتي از گزارش سايت الف بود كه نجف نژاد گفته است كامل نيست. اما نجف‌نژاد در نطق ميان دستور خود باز هم تاكيد كرد كه «در تاريخ 13آذر92 نامه‌يي را در كمال آرامش و اطمينان و شهامت به آقاي لاريجاني رييس مجلس نوشتم و در آن گفتم كه چنانچه اينجانب حتي يك سانتيمتر زمين از بنياد مستضعفان براي خود يا اقوام يا دودمانم در سراسر كشور دريافت كردم، ضمن سلب مالكيت از خود حاضر به تحمل هرگونه مجازات هستم.»

او حتي ديروز در صحن علني مجلس خطاب به احمد توكلي كه پيگير پرونده زمين‌خواري در بابلسر است گفت: «آقاي توكلي؛ شما هم مي‌توانيد چنين ادعايي كنيد؛ شما كه پرونده زمين‌خواري‌تان كاملا روشن است. شما چند هزار متر زمين فقط در شهرك غرب از بنياد مستضعفان به صورت شخصي گرفتيد و متعهد شديد كه 20 درصد عوايد آن را براي يتيمان اختصاص دهيد. بترسيد از آه يتيم كه آن را هم پرداخت نكرديد. الآن قيمت آن زمان كه به ثمن بخس با تخفيف به شما فروخته شد ده‌ها ميليارد ‌تومان است غير از اين شما چند هزار متر زمين در منطقه ييلاقي دماوند به صورت شخصي گرفتيد؛ دست پيش مي‌گيريد كه پس نمانيد؟ واقعا آدم از آدم‌هايي كه شعارشان گوش فلك را كر مي‌كند ولي در عمل پايشان مي‌لنگد، تعجب مي‌كند.» اما باز هم اينها اوج سخنان تند نجف‌نژاد نبود. چرا كه او در قسمت ديگري از صحبت‌هايش گفت: «آقاي توكلي شما بيماريد و بيماري مزمن داريد لذا به روانپزشك مراجعه كنيد بلكه درمان شويد.» بعد هم البته توكلي را دعوت كرد تا براي رقابت انتخاباتي به زادگاه خود برگردد تا ببيند چقدر مردم او را قبول دارند. اما احمد توكلي نيز ساكت نماند و در پاسخ به ادعاهاي نجف‌نژاد بيان كرد كه «من خودم را مبري مي‌دانم و اگر مبري نمي‌دانستم دستم را مانند آقاي نجف‌نژاد در لانه زنبور نمي‌كردم.»

توكلي تاكيد كرد كه «در روزهاي اول دادگاه جزايي و عمومي بابلسر ايشان را محكوم كرده، معامله را باطل اعلام كردند و آن را جزو تصرف شخصي دانستند بعد از آن پرونده به دادگاه تجديدنظر رفته و در آنجا قاضي ضمن اينكه عنوان كرده بنياد شهيد حقي ندارد چون معامله تمام شده تصريح كرده كه اين زمين حق مردم بابلسر است و بايد از دست اين آقايان پس گرفته شود. دادگاه دوم تصريح كرده كه اين تخلف صورت گرفته و بنياد مستضعفان نيز تقاضاي اعمال ماده 18 قانون را كرده كه سه مستشار قوه قضاييه درباره اين مساله نظريه داده و گفته‌اند اين كار تخلف بوده است كه پس از آن حكم ابطال معامله، صادر و دستور صادر شده ساختمان‌هاي ساخته آن قلع و قمع شود.» توكلي گفت: «خريدار اين زمين‌ها متاسفانه يكي از بدنام‌ترين و متخلف‌ترين صندوقدارهاي اعتباري است. بنده متاسفم كه چنين اتفاقي افتاده است. » اما بعد از اين سخنان علي لاريجاني هم هر چه تلاش كرد نتوانست جلوي ادامه اين بحث را بگيرد و دوباره تريبون به مقداد نجف‌نژاد رسيد تا پاسخ توكلي را بدهد. او گفت كه توكلي تنها قسمتي از حقيقت را گفته و الان او و همكارانش تمام اختيارات را از خود سلب و در اختيار يك صندوق قرض‌الحسنه در بابلسر قرار داده‌اند. هر چند قطع ميكروفن مقداد نجف‌نژاد مانع ادامه يافتن اين بحث شد اما به نظر نمي‌رسد كه دامنه اين موضوع در روزهاي آينده به سادگي قطع شود. موضوعي كه دو نفر از نمايندگان متعلق به طيف اصولگراي سنتي مجلس را عملا در جنگ «زمين‌خواري» مقابل هم قرار داده است.

منبع:مرکز دموکراسی