PEZHVAKEIRAN.COM وضعیت نگران کننده اصغر محمودیان در زندان سمنان
 

وضعیت نگران کننده اصغر محمودیان در زندان سمنان



 اصغر محمودیان که به زندان سمنان تبعید شده در شرایط جسمی نگران کننده‌ای بسر می‌برد.

بنا به گزارش گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی اصغر محمودیان ۶۳ ساله، زندانی که به بیماریهای پروستات، گرفتگی عروق قلب، همورویید و بیماری تنفسی مبتلاست هم‌اکنون در زندان مرکزی سمنان در شرایط نا‌مطلوب و نگران کننده‌ای بسر می‌برد.

وی همچنین به‌دلیل تاخیر در بازگشت از مرخصی که برای درمان بیماری‌هایش اتفاق افتاده با مشکلات قضایی روبرو شده و امکان صدور حکم جریمه و یا شلاق برای وی وجود دارد.

یکی از بستگان وی به گزارشگر هرانا گفت: «وقتی آقای محمودیان برای ۴ روز به مرخصی آمد ما تصمیم گرفتیم اقدام به درمان برخی بیماریهای‌اش کنیم و به همین دلیل وی مدتی با تاخیر به زندان بازگشت. اکنون با وجودی که مدارک پزشکی وی موجود است مسئولین قضایی قبول نمی‌کنند و قرار است به‌دلیل تاخیر در بازگشت از مرخصی برایش حکم صادر کنند. یکی از مسئولین گفته یا حکم شلاق صادر خواهد شد و یا جریمه نقدی.»

این زندانی سیاسی به اتهام محاربه به ۶ سال حبس همراه با تبعید محکوم شده است، ماده‌ای که طبق قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، اصلاح شده و بر اساس اصل حقوقی پذیرفته شده در قوانین ایران و بین المللی، حکم وی باید تغییر یابد.

منبع:هرانا