PEZHVAKEIRAN.COM آتش افروزی امپریالیست ها در کردستان عراق !
 

آتش افروزی امپریالیست ها در کردستان عراق !

ظهور دار و دسته جنایتکار داعش که دستاویزی جهت سرازیر شدن هر چه بیشتر سلاح های مرگبار امپریالیست ها به منطقه خاورمیانه شده ، بار دیگر به روشنی نشان می دهد که قدرت های غربی از علم کردن بنیاد گرائی اسلامی و دمیدن بر جثه نحیف داعش چه خواب هائی برای این منطقه دیده اند و چگونه با دمیدن بر آتش بحران و شعله ور کردن جنگ در جهت اهداف استراتژیک خود گام بر می دارند. آن ها از یک سو جنگ و ناامنی و کشتار راه می اندازند و از سوی دیگر با کمک دستگاه های تبلیغاتی شان به عنوان ناجی مردم وارد صحنه شده و در حالی که مردم ستمدیده را به قتلگاه می فرستند، سعی می کنند خود را در نظر مردم فرشته نجات جلوه دهند. در چهارچوب همین سیاست ریاکارانه و جنایتکارانه است که آتشی که امپریالیست ها و مزدوران شان مدت هاست در سوریه و عراق بر پا کرده اند ، هر روز شعله ور تر گشته و مناطق و مردم بیشتری را در شعله های خود می سوزاند. امروز شعله های این آتش بیشتر از قبل کُردستان عراق را در می نوردد و جان و زندگی مردم ستمدیده این منطقه را می سوزاند.

 

اگر تا دیروز مردم کُردستان سوریه آماج یورش های وحشیانه دار و دسته های اسلام گرا قرار داشتند و محاصره جنایتکارانه شهر "کوبان" در این منطقه جلوه بارزی از وحشیگری های داعش بود، امروز این دار و دسته جنایتکار قلمرو کُردستان عراق را نیز مورد حمله قرار داده اند تا جایی که خبرگزاری ها از نزدیک شدن نیرو های داعش به اربیل مرکز قلمرو دولت خودگردان کُردستان عراق خبر می دهند. این امر در شرایطی که دامن زدن به عفریت جنگ در عراق نیاز مبرم امپریالیست های غرب می باشد منجر به ارسال تسلیحات از سوی دولت های امپریالیستی به منطقه و فروش اسلحه به دولت "اقلیم" کُردستان برای مقابله با خطر داعش شده است. گزارشات مربوط به ارسال اسلحه از طرف آمریکا، انگلستان و فرانسه به این منطقه قبل از هر چیز انعکاس بحرانی شدن هر چه بیشتر اوضاع منطقه و در نتیجه تاخت و تاز قدرت های امپریالیستی ای ست که از عواقب این بحران سود می برند.

 

در چنین شرایطی است که ناگهان امپریالیسم آمریکا و شرکایش طرفدار حقوق اقلیت ها شده و تحت نام دفاع از حقوق آن ها در صدد بر آمده اند که دولت خودگردان کُردستان را به سلاح های مرگبار خود مسلح نمایند و اصلا هم به روی خود نمی آورند که اولا این هیولا را خودشان پرورانده و به جان مردم منطقه انداخته اند و ثانیا چرا وقتی که مردم کوبان در محاصره آدم خواران داعش قرار داشتند و داعش حتی سلاح شیمیائی هم علیه آن ها به کار برد ، آن ها یاد حقوق مردم کُرد نیفتادند؟  هنوز خون مردم مبارز کوبان سوریه بر خاک کُردستان خشک نشده بود که با حمله داعش به سنجار، اقلیت ایزدی ساکن این منطقه زیر تیغ شمشیر "خلیفه" مخلوق امپریالیسم رفت و آن ها فجایعی در این دیار آفریدند که زبان از توصیف آن قاصر است. چرا در این مورد آمریکا و امپریالیست های اروپائی به فکر مقابله با داعش نیفتادند و چرا در کشور های خود با داعشی های تروریست و جنایتکار علناً هم چون شهروندان عادی برخورد می کنند و انگار نه انگار که آن ها به عنوان تروریست حتی امنیت خود مردم اروپا را به خطر انداخته اند!  

 

خلقهای مبارز!

واقعیت این است که نظام سرمایه داری را بحران فرا گرفته است و قدرت های جهانی برای مقابله با این بحران راهی که در مقابل خود قرار داده اند این است که اولا با ایجاد ناامنی و بحران، جنگ راه بیندازند و در حالی که از این شرایط جنگی برای فروش سلاح های مرگبار خود سود می جویند مناطق نفوذ خود را در رقابت با قدرت های امپریالیستی دیگر گسترش داده و در حالی که بازار های قبلی را دو چندان می چاپند ، بازار های جدیدی برای خود دست و پا کنند. ثانیا همین قدرت های ضد خلقی با خلق کردن و تغذیه و تسلیح دار و دسته های فاشیست و جنایتکاری نظیر داعش و انداختن آن ها به جان توده های تحت ستم می کوشند تا هر گونه حرکت انقلابی و جنبش ضد امپریالیستی و ضد سرمایه داری خلق های تحت ستم را سرکوب کرده و یا به حاشیه رانده و مقهور آتش افروزی های مزدوران اسلامی خویش نظیر داعش سازند.  هم چنین وجود و تقویت داعش و ایجاد پوشش تبلیغاتی و فضا دادن به این دار و دسته و جنایات ددمنشانه آن ها در منطقه و نفرتی که این جنایات در قلب و روح توده های تحت ستم می آفریند ، زمینه ای است که امپریالیست ها و در راس آن ها آمریکا چهره ضد خلقی خویش به عنوان دشمن اصلی خلق های تحت ستم منطقه را در پشت ریش جنایتکاران داعشی و سایر جریانات اسلامی وابسته و ارتجاعی پنهان کنند. با فهم این واقعیات است که می توان جهت و ماهیت تضادهای کنونی در منطقه را درک کرد و متوجه شد که تبلیغات کنونی امپریالیست ها و دفاع مسخره شان از "حقوق انسانی" اقلیت های تحت ستم و به طور مشخص از خلق کُرد فاقد هر گونه اصالتی بوده و اتفاقا تجربه نشان داده که راه رهائی مردم منطقه از جنگ و خونریزی و ستم بر اقلیت ها منوط به نابودی سلطه امپریالیسم بر منطقه و زدن ریشه دار و دسته های رنگارنگ ضد انقلابی وابسته به امپریالیسم است.  به همین دلیل هم باید کوشید تا با افشای چهره و نقش امپریالیسم در تشدید بحران جاری در منطقه از هر فرصتی برای سازماندهی مبارزه توده ها علیه سلطه جهنمی امپریالیست ها و مزدوران شان سود جست. راه رهائی از وضع نکبت بار کنونی تنها وابسته به تلاش برای شناخت دشمنان مردم در هر لباسی و نابودی آن ها به دست پرتوان توده هاست. توده های انقلابی در شرایط جهنمی ای که بدست امپریالیسم آمریکا و شرکاء در منطقه خاورمیانه به وجود آمده نباید اجازه دهند که در جنگ بین نیروهائی که سرشان به امپریالیست ها وصل است ملعبه دست آن ها شده و به قتلگاه فرستاده شوند بلکه باید راه مستقل خود، راه مبارزه با دشمنان شان را در پیش گیرند و به این واقعیت آگاه باشند که تنها تحت یک رهبری انقلابی است که قادر به رسیدن به آزادی خواهند بود.

 

مرگ بر امپریالیسم و سگ های زنجیریش!

پیروز باد باد مبارزات ضد امپریالیستی دمکراتیک خلقهای تحت ستم چهان!

نابود باد امپریالیسم!

مرگ بر رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی!

پیروز باد انقلاب!   زنده باد کمونیسم!

 

با ایمان به پیروزی راهمان

 

چریکهای فدایی خلق ایران

24 مرداد 1393 - 15  آگوست 2014

 

منبع:پژواک ایران