آخرین اخبار مربوط به دراویش

تشکر خانواده‌های دراویش زندانی از دراویش سراسر کشور؛ اجازه بدهید خانواده‌ها مطالبات زندانیان را پیگیری کنند

bani-adam02

خانواده‌های ۹ فعال حقوق دراویش محبوس در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز با انتشار پیام تشکر از دراویش گنابادی سراسر کشور خواستند با صبوری و متانتی که از آنان سراغ می‌رود اجازه بدهند در روزهای آتی بدون تشکیل تجمع، وعده‌های رییس پلیس تهران از سوی خانواده‌های زندانیان پیگیری شود. به گزارش مجذوبان نور، در پیام تشکر خانواده‌های دراویش آمده است: «برادران و خواهران ایمانی. حضور شما در این دو روز تجلی ظاهری حس نوع دوستی و مصداق عملی شعر شیخ بزرگوار جناب سعدی رحمه الله علیه بود که فرمود «چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضو‌ها را نماند قرار» ضمن اظهار تشکر از شما بزرگواران به استحضار می‌رسانیم که با صبر و متانتی که از دراویش عزیز انتظار می‌رود، اجازه بدهند طی دو روز آتی، بدون تشکیل تجمع، وعده‌های رییس پلیس تهران از سوی خانواده‌های زندانیان پی گیری شود و نتایج این پیگیری‌ها به آن‌ها اعلام شود».

یادآور می‌شود تجمع دراویش گنابادی در روزهای ۲۹ و ۳۰ شهریور ماه که با دخالت خشونت آمیز نیروهای امنیتی به آشوب کشیده شده و در نتیجه آن بیش از ۹۰۰ درویش بازداشت و ده‌ها زخمی و مجروح برجا ماند، آقای ساجدی‌نیا فرمانده پلیس تهران پس از آنکه شماری از دراویش کشور اعلام کردند برای همراهی با سایر دراویش در مطالبه حقوق قانونی پیروان طریقت و عرفان مقابل دادستانی عازم تهران هستند، با خانواده دو تن از دراویش زندانی دیدار کرده و به آنان قول پیگیری مطالبات خانواده‌های زندانیان از طریق مراجع قضایی را داد.

در پی وعده رییس پلیس تهران دراویش اظهار امیدواری کردند تا تحقق وعده‌ها که امیدوارند هر چه سریع‌تر صورت بگیرد، دست از تجمع بعدی برخواهند داشت.

گفتنی است دوهزار درویش عضو کمپین کوچ سراسری دراویش از ایران به اوین با انتشار بیانیه‌هایی اعلام کرده بودند برای برداشتن سایه سنگین نگاه امنیتی از سر پیروان عرفان و همچنین احقاق حقوق زندانیان درویش با چشم و دست بسته مقابل دادستانی تجمع خواهند کرد و در صورتی که رغبتی به تامین این مطالبات قانونی از سوی مسوولان نشان داده نشود حاضرند زندانی شوند

 

آزادی دراویش بازداشتی؛ رییس پلیس تهران به خانواده دراویش زندانی وعده پی گیری داد

1

به دنبال حرکت شمار بیشتری از دراویش از سراسر کشور و اعلام حضور برای ادامه تجمعات در مقابل دادستانی تهران، سردار ساجدی نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در ملاقات با همسران دو تن از دراویش زندانی وعده داد که در مقام فرماندهی پلیس تهران وضعیت و مشکلات دراویش را در مراجع ذی ربط پی گیری کند.

به گزارش مجذوبان نور، در پی این گفته رییس پلیس تهران، دراویش بازداشت شده اعلام کردند تا زمان تحقق وعده‌ها که بر اساس عقل و منطق و اسناد موجود می‌باید به سرعت صورت گیرد، گفته‌های فرمانده محترم پلیس تهران را حقیقی و انسانی فرض کرده و به رغم آسیب‌هایی که در این ده سال از وعده‌های سیاسی خورده‌اند، امیدوارند این مقام نظامی-امنیتی به وعده‌هایش جامه عمل بپوشاند.

خبر‌ها حاکی است که دراویش بازداشتی در پی این گفته‌ها از کلانتری‌های محل بازداشت آزاد شده و شماری از دراویش گنابادی با نثار شاخه‌های گل از آزادی برادرانشان در مقابل کلانتری استقبال کردند. دراویش حاضر همچنین به نشانه برادری و دوستی اهل تصوف، گل‌هایی را نیز نثار مامورانی کردند که تا ساعاتی پیش ایشان را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند. یادآور می‌شود بیش از ۸۰۰ درویش گنابادی در جریان تجمع برگزار نشده امروز و دیروز (۲۹ و ۳۰ شهریور ماه) با اعمال خشونت از سوی ماموران انتظامی و امنیتی بازداشت شده بودند.

 

در روز دوم تجمع، ۱۰۰ درویش دیگر به جمع دراویش بازداشتی اضافه شد

darvishes 02

 

شمار بازداشت‌های امروز دراویش گنابادی که در جریان حملات خونین امروز ماموران امنیتی دستگیر شده‌اند بیش از ۱۰۰ تن گزارش شده است.

به گزارش مجذوبان نور، صبحگاه امروز یکشنبه ۳۰ شهریور، شمار زیادی از ماموران امنیتی در پوشش‌های نظامی و لباس شخصی محدوده خیابان بهشت و همچنین پارک شهر را قرق کرده و صد‌ها درویش را محاصره کرده بودند که پس از ساعاتی به محاصره اکتفا نکرده و با گاز اشک آور و ضربات باتوم به جمع حاضر حمله بردند. در جریان حملات خونین این نظامیان بیش از ۱۰۰ درویش مرد و شماری از بانوان دستگیر شدند که خانم‌ها به پارکینگ شهرداری واقع در خیابان بهشت منتقل شده اما بخشی از آقایان به سه کلانتری نارمک، فرجام و شوش و شماری دیگر به مکانی نامعلوم انتقال یافته‌اند.

بنا بر این گزارش تعداد ۱۰۰ درویش دیگر، به جمع ۸۰۰ درویشی که روز گذشته بازداشت و روانه کلانتری‌های تهران شدند، افزوده شد.

این گزارش می‌افزاید، یورش امروز ماموران نظامی و امنیتی به دراویش محصور در خیابان بهشت ده‌ها زخمی نیز برجا گذاشته است که حال چهارتن از آنان بسیار وخیم گزارش شده است. این چهار درویش در جو سنگین امنیتی به اورژانس بیمارستان سجاد منتقل شده‌اند.

 

اخرین خبر‌ها از دراویش بازداشتی؛ موج گسترده اعتصاب غذای دراویش در بازداشتگاه‌های نیروی انتظامی

hunger-strike-2014

ضرب و جرح‌های خشونت آمیز و بازداشت‌های فله‌ای دیروز و امروز ماموران امنیتی، دراویش را از خواسته‌های قانونی‌شان منصرف نکرده است. از کلانتری‌ها خبر می‌رسد دراویش بازداشتی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش مجذوبان نور، از کلانتری‌های ۱۳۰ نازی آباد، ۱۲۵ یوسف آباد و ۱۳۴ شهرک غرب، ۱۲۶ افسریه، بی‌سیم (شوش) خبر رسیده است که عده‌ای از دراویش محبوس در بازداشتگاه‌های این کلانتری‌ها اعلام اعتصاب غذای حمایتی کرده و از ماموران خواسته‌اند با اجرای قانون منع بازداشت بیش از ۲۴ ساعت، تمام آن‌ها را برای انجام بازپرسی به دادسرا تحویل بدهند.

این گزارش می‌افزاید ماموران با ادبیاتی توهین آمیز در پاسخ به این خواسته دراویش گفته‌اند تا به ما دستور ندهند شما را هیچ جا نمی‌بریم.

طبق آخرین اخبار ۱۷ درویش بازداشتی در کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب را در یک سلول بسیار کثیف و عاری از هر گونه امکانات نگهداری کرده و دو نفر به نام‌های رحیم مظفری و ابراهیم رضایی را به خاطر ضعف شدید جسمی ناشی از ضربات باتوم و استنشاق گاز اشک آور روانه بیمارستان کرده‌اند، همچنین ۲۳ درویش بازداشتی در کلانتری ۱۳۰ نازی‌آباد نیز در شرایط اسفبار بهداشتی نگهداری می‌شوند.

پیش از این نیز مجذوبان نور از انتقال سه تن از دراویش با نام‌های علی جمشیدی، محمد جعفر انتصاری، علی عظیمی‌پور به بیمارستان در اثر بیماری قلبی و تشنج خبر داده بود.

قابل توجه است که مجلس درویشی شبهای دوشنبه توسط دراویش بازداشت شده در تمامی کلانتری‌ها، همزمان با حسینه امیر سلیمانی تهران در حال برگزاری است.

نیروهای انتظامی و امنیتی روز گذشته قریب به ۸۰۰ درویش را بازداشت و در بیش از ۱۳ کلانتری تهران و استان البرز روانه کردند.

تمامی این دراویش اعلام کرده‌اند خواسته‌شان پیوستن به برادران زندانیشان یعنی ۹ وکیل محبوس در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز است و مانند آن‌ها تا آزادی کامل پیروان عرفان از قید نگاه امنیتی در اعتصاب غذا می‌مانند.

 

میزان خشونت‌های امروز ماموران امنیتی قابل تصور نیست / ۴ درویش مجروح به اورژانس بیمارستان سجاد منتقل شدند+ تصاویر مجروحان امروز

Injured 6

گزارش‌های رسیده از مراکز درمانی از وخامت شدید وضعیت جسمی شماری از دراویش مضروب در حادثه حمله امروز ماموران امنیتی به دراویش محصور در خیابان بهشت حکایت دارد.

به گزارش مجذوبان نور، انتقال ۴ درویش به اورژانس بیمارستان سجاد که همگی دچار خونریزی شدید بوده و به اغما رفته‌اند تنها گوشه‌ای از میزان غیر قابل تصور اعمال خشونت توسط ماموران در سرکوب دراویش را بیان می‌کند.

تشکیل تونل باتوم و فرود آوردن ضربات بسیار مهلک بر سر و دست و کتف دراویشی که کاملا در انحصار ماموران بوده‌اند، عده‌ای بی‌شمار مجروح و زخمی برجا گذاشته و از این میان بسیاری را روانه بیمارستان‌ها کرده است.

این گزارش می‌افزاید آقایان سجاد اسداللهی، محمود غلامی، علی بیرانوند و بیژن کیانمنش چهار درویشی هستند که در جوی شدیدا امنیتی به اورژانس بیمارستان سجاد منتقل شده‌اند.

گفته می‌شود ماموران امنیتی اورژانس سجاد را به قرق خویش درآورده و اجازه ورود به محل بستری این چهار درویش مجروح را نمی‌دهند.

همچنین گزارش‌هایی از انتقال دراویش مجروح به دیگر بیمارستان‌ها به مجذوبان نور رسیده است که به محض مشخص شدن نام آسیب دیدگان و محل بستری آن‌ها، در این وبسایت خبری منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

در ادامه تصاویر بخشی از مجروحین امروز را مشاهده می‌کنید:

View the embedded image gallery online at: http://www.majzooban.org/fa/#sigFreeId549bd2ab3d

 

 

در پی حملات نظامیان به دراویش محصور در خیابان بهشت؛ گزارش تصویری از ده‌ها درویش مجروح که به مراکز درمانی اعزام شدند‬

darvishes 09

شمار زنان و مردان حادثه دیده در حمله امروز نظامیان به دراویش محصور در خیابان بهشت از ۵۰ تن گذشت، در میان حادثه دیدگان یک کودک شش ماهه دیده می‌شود.

به گزارش مجذوبان نور، به دنبال حمله فیزیکی یگان ویژه نیروهای امنیتی به دراویشی که در نرده‌های امنیتی ماموران محصور بودند، بسیاری از درویش در اثر ضربات باتوم دچار شکستگی اعضای بدن از جمله سر و دست شده و به درمانگاه صالح که جنب حسینه دراویش قرار دارد، منتقل شدند. همچنین یک کودک شش ماهه از اثرات گازاشک آور که از سوی نظامیان میان دراویش پرتاب شده بود، بیهوش شده است. لازم به ذکر است در پی تلاش برای محلق شدن آن عده از دراویش که از صبح در پارکینگ شهرداری محبوس شده بودند به سایر دراویش مضروب شده در خیابان بهشت، آن‌ها نیز به شدت مورد حمله مامورین قرار گرفتند و جراحت برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

یادآور می‌شود دراویش گنابادی در حالی مورد تهاجم ماموران امنیتی قرار گرفته‌اند که پیش‌تر اعلام کرده بودند قصد ایشان تجمع با چشم‌ها و دست‌های بسته در مقابل دادستانی برای مطالبه حقوق قانونی پیروان عرفان و تصوف و پایان دادن به اعتصاب غذای ۹ وکیل و فعال حقوق دراویش است اما ماموران امنیتی قبل از تشکیل تجمع اقدام به دستگیری خشونت آمیز ایشان کردند.

اسامی مجروحینی که به درمانگاه صالح منتقل شدند به شرح زیر است:

۱. اصغر بیرانوند  ۲. دکتر زکوی  ۳. رضا پاپی  ۴. محمدرضا جعفریان  ۵. محمد رحمتی  ۶. مرتضی نعیمی  ۷. جعفر آروان  ۸. محمدغضنفری  ۹. احمد حاتمی  ۱۰. محمد سهیلی فر  ۱۱. ابراهیم بخشی  ۱۲. رضا ابراهیمی  ۱۳. احسان دالوند  ۱۴. فرزانه صادقی  ۱۵. محمود فلاوند  ۱۶. امراله صادقی  ۱۷. سیدعلی مرتضوی  ۱۸. علی حیدری  ۱۹. اصغر صلواتی  ۲۰. ناصر فولادی  ۲۱. محمد بهداد  ۲۲. رامین اشکو  ۲۳. محمدرضا مگوی  ۲۴. علی زین العبادی  ۲۵. محمدرضا عیسوند  ۲۶. حسین کرم‌پور  ۲۷. امید چگنی  ۲۸. آرش ریحانی  ۲۹. نازنین زعفری  ۳۰. داود عینی  ۳۱. آرزو ملک محمدی  ۳۲. سمیرا بهبانی  ۳۳. احسان حسابی  ۳۴. معصومه ثناییان  ۳۵. حامد ذاکری  ۳۶. سهیلا ندیمی  ۳۷. زهرا زمانی  ۳۸. مریم عابدین‌زاده  ۳۹. حامد چگنی  ۴۰. مسعود عباس‌زاده  ۴۱. جلال قاءدرحمتی  ۴۲. مهناز مرادی  ۴۳. شیرین احمدی  ۴۴. محمود رحمتی  ۴۵. علی بیرانوند  ۴۶. علی کردی  ۴۷. علی مرتضوی  ۴۸. المیرا یزدانی  ۴۹. مهنوش صادقی  ۵۰. شهناز مومنی  ۵۱. فرزانه احمدی  ۵۲. سهراب مرجانی

View the embedded image gallery online at: http://www.majzooban.org/fa/#sigFreeIdaaefd9cfe0
 

حمله نظامیان به تجمع دراویش و تشکیل تونل باتوم

ضرب و شتم دراویش

نیروهای امنیتی و پلیس امنیت تجمع اعتراضی دراویش گنابادی را به آشوب و درگیری کشاند.

به گزارش مجذوبان نور، نیروهای امنیتی و پلیس امنیت پس از محاصره چند ساعته دراویش در خیابان بهشت که حسینه دراویش گنابادی نیز در آن واقع است، این محل را به صحنه آشوب و درگیری تبدیل کرد. نظامیان مستقر در خیابان بهشت با پرتاب گاز اشک آور میان دراویش محصور در نرده‌های یگان ویژه نیروی انتظامی، با باتوم به جان دراویش افتاده‌اند. همچنین خبر رسیده است نیروهای امنیتی تونل باتوم درست کرده و با ضرب و شتم دراویش آن‌ها را به داخل حسینیه امیرسلیمانی واقع در کوچه معراج خیابان بهشت انتقال می‌دهند. یک کودک ۹ ماهه در اثر پرتاپ مکرر گاز اشک آور دچار اختلال جدی تنفسی شده است، ۳ تن از دراویش دچار شکستگی سر شدند و بیش از ۵۰ مجروح به جای مانده است. حملات خشونت بار ماموران به دراویش در حالی آغاز شده است که دراویش پیش از این اعلام کرده بودند حاضرند با پای خود و برای حفظ امنیت کشور به زندان بروند زیرا به رغم مصونیتی که در قانون و شرع دارند، از سوی عده‌ای از شارعان و قاضیان و حتی مقامات کشوری و دولتی بی‌دین و ضد امنیتی خوانده می‌شوند. جمع صد‌ها نفری دراویش در حلقه تنگ شونده نیروهای امنیتی فریاد لافتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار سر می‌دهند.

 

 

 

 

 

 

تحقیر، فحاشی، ضرب و شتم دراویش بازداشتی در کلانتری‌ها؛ دو درویش به بیمارستان اعزام شدند

29-shahrivar-bazdasht

اخبار رسیده از کلانتری‌های محل بازداشت دراویش گنابادی، حاکی از وضعیت بسیار نامساعد بازداشت شدگان، همراه با ضرب و شتم و تحقیر و توهین به دراویش است.

به گزارش مجذوبان نور، تا اکنون دو درویش به نام‌های محمدجعفر انتصاری و علی عظیمی‌پور به دلیل حمله قلبی از کلانتری‌ها به بیمارستان‌های فیروزآبادی و شهدای تجریش منتقل شده و دو درویش دیگر به نام‌های علی اسکندری و علی دریس در اثر عارضه فشار خون بالا و مریضی کلیوی در شرایط بسیار نامساعد کلانتری شهرک قدس به سر می‌برند.

همچنین خبر رسیده است آقایان صالح مرادی، سلیم سخاوت، اصغر میراب‌زاده، علی زیدوند، رضا و علیرضا آزرم، عبدالامیر محبوبی‌نژاد، عباس دهقان، سعید رضا‌زاده و رضا قربانی پس از بازجویی در کلانتری و ثبت عکس ایشان در جریان بازجویی، به بازداشتگاه منتقل شده‌اند. این افراد پس از بازداشت اعلام اعتصاب غذا کرده بودند.

همچنین گزارشاتی از نگهداری دراویش در سیاه چال‌ها و تا حد ممکن جدا از هم رسیده است، دراويش معترض كه شب گذشته را در كلانتري‌هاي مختلف تهران و در كنار ساير بازداشت شدگان گذرانده‌اند، وضعيت بهداشتي را در آن مكان‌ها اسفبار گزارش كرده‌اند.

با این وجود این دراویش از روحیه بالایی برخوردار بوده به گونه‌ای که همچنان بر در خواست زندانی شدن خود پای می‌فشارند به طوری که باعث تعجب و سردرگمی مسئولین انتظامی بازداشتگاه‌ها شده است.

رفتارهای خشونت بار و تحقیرآمیز ماموران امنیتی در حالی بر دراویش بازداشتی اعمال می‌شود که این دراویش از مدت‌ها پیش اعلام کرده بودند در اعتراض به جو امنیتی تحمیل شده بر پیروان طریقت و عرفان حاضرند خودخواسته و با رضایت شخصی زندانی شوند.

یادآور می‌شود علاوه بر ۸۰۰ درویش بازداشت شده در جریان تجمع برگزار نشده دراویش در روز گذشته، امروز نیز قریب به ۵۰۰ درویش در خیابان بهشت در محاصره نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفته‌اند تا نتوانند تجمعشان را در مقابل دادستانی برگزار کنند.

خواسته این دراویش پایان دادن به اعتصاب غذای نه وکیل و فعال حقوق دراویش گنابادی محبوس در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز و همچنین جلوگیری از حملات سازمان یافته خودسران به پیروان طریقت و عرفان است

 

حمله فیزیکی ماموران به دراویش محصور در خیابان بهشت

30-Shahrivar-01

همزمان با افزایش شمار دراویش در حصار امنیتی ماموران مستقر در خیابان بهشت، خبر می‌رسد ماموران با حمله فیزیکی، دو درویش را سخت مجروح کرده‌اند.

به گزارش مجذوبان نور، به رغم اعلام قبلی دراویش که تجمع آن‌ها در مقابل دادستانی با چشم و دست بسته وبدون حتی ایراد شعار صورت خواهد گرفت، ماموران امنیتی پیش از شکل گیری هر گونه تجمعی، جو را متشنج کرده و علاوه بر بازداشت ۸۰۰ درویش در روز گذشته، امروز نیز به تشنج آفرینی ادامه دادند.

در جریان تحرکات امروز ماموران علیه دراویش سربازی که نام او در مجذوبان نور محفوظ است یک بانوی درویش به نام مریم فیسانی را با ضربات مشت مورد هجوم قرار داده و لب و دندان‌های وی را به شدت مجروح کرده است. همچنین خانم نازنین صفری نیز به با ضربه باتوم دچار شکستگی دست شد و به درمانگاه منتقل شد.

همچنین درویشی دیگر به نام رامین اعتمادی از ناحیه قفسه سینه با لگد یکی از ماموران مضروب و به اختلال تنفسی دچار شده است.

اسامی و نوع سانحه دراویش آسیب دیده در جریان رویدادهای امروز تجمع دراویش گنابادی در مجذوبان نور منتشر خواهد شد.

 

در خیابان بهشت چه می‌گذرد؟ / گزارش مجذوبان نور از محاصره دراویش گنابادی

30-Shahrivar-03

تجمع روز شنبه ۲۹ شهریور دراویش گنابادی مقابل دادستانی که با دخالت نیروهای امنیتی ناکام ماند، با اعلام قبلی دراویش به روز دوم کشید. اینک صد‌ها درویش گنابادی در خیابان بهشت به محاصره نیروهای امنیتی درآمده‌اند.

به گزارش مجذوبان نور، ماموران امنیتی امروز هم با ترفندهای مختلف مانع از حضور دراویش در مقابل دادستانی شده‌اند تا مبادا صدای ایشان به گوش جهان برسد. مرتب بر شمار دراویش افزوده می‌شود و تعداد آن‌ها قریب به ۵۰۰ نفر برآورد شده. ماموران عده‌ای را به خیابان بهشت محصور می‌کند و عده‌ای را با ون به مکان‌های نامعلوم منتقل می‌کنند. دخالت نیروهای امنیتی زن برای برخورد خشونت آمیز با بانوان درویش نظامیان مستقر در خیابان بهشت برای متفرق کردن بانوان درویشی که به نشانه اعتراض در خیابان نشسته‌اند، شماری مامور زن را را در آن خیابان مستقر کرده‌اند. علت دخالت دادن ماموران زن برای شکستن مقاومت بانوان درویش عنوان شده است. خانم‌های درویش در مقابل اجبار و تهدید ماموران در انتقال آن‌ها به داخل حسینیه امیر سلیمانی، کف خیابان بهشت نشسته‌اند و خواسته‌هاشان را بیان می‌کنند. حضور ماموران زن برای اعمال خشونت بیشتر علیه بانوان درویش اعلام شده است. خبر می‌رسد شماری از این خانم‌های درویش را سوار ون‌های نظامی کرده و به پارکینگ شهرداری منتقل می‌کنند.

انتقال دراویش بازداشتی اطراف دادستانی به خیابان بهشت / حصارکشی ماموران امنیتی به دور دراویش

از خیابان بهشت خبر می‌رسد ماموران امنیتی، دراویشی را که در اطراف دادستانی بازداشت شده‌اند به خیابان بهشت منتقل می‌کنند. صد‌ها درویش زن و مرد اینک در خیابان بهشت به صورت نشسته در حصار امنیتی شمار زیادی از نیروهای گارد قرار گرفته‌اند. این ماموران با اعمال خشونت گوشی‌های همراه دراویش و برخی رهگذران را گرفته، سیم کارت و رم‌ها را ضبط کرده و گوشی‌ها را می‌شکنند.

خواسته این دراویش پایان دادن به ستم بر پیروان عرفان، رفع محدودیت‌های غیرقانونی و محاکمه آمران و ماموران اعمال فشار‌ها و شکنجه‌ها بر دراویش گنابادی است.

یادآور می‌شود، اینک نزدیک به ۸۰۰ درویش در کلانتری‌های تهران و ۹ وکیل دادگستری و فعال حقوق دراویش در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز محبوس هستند. این افراد با انتشار بیانیه‌هایی اظهار کرده‌اند در صورتی که مقامات کشور در جهت رفع محدودیت‌های تحمیل شده بر اهل طریقت و عرفان اقدام نکنند، به طور خودخواسته و مسالمت آمیز حاضرند دستگیر و زندانی شوند.

 

خبر فوری :محاصره دراویش درخیابان بهشت

1

 

نیروهای امنیتی و انتظامی از ساعات اولیه صبح  امروز یکشنبه ۳۰ شهریور حدود ۳۰۰ درویش گنابادی عضو کمپین کوچ به زندان اوین را که قصد ادامه تجمع ناکام روز گذشته‌شان در مقابل دادستانی را داشتند به محاصره سربازان و خودروهای انتظامی درآورده‌اند.

به گزارش مجذوبان نور، دراویش اینک در تنگنای محاصره ماموران که مانع از حرکت آن‌ها به سمت دادستانی می‌شوند قرار گرفته و صدای فریاد از خیابان بهشت به گوش می‌رسد. این افراد که در میان آن‌ها نزدیک به ۵۰ زن نیز حضور دارند توسط مامورین انتظامی و ماشین‌های ون و انتظامی محاصره شده‌اند تا جمعیت به سمت کاخ دادگستری و دادستانی کشیده نشود. همچنین خبر رسیده است در جریان وقایع امروز خانم نازیلا نوری، پزشکی که به تازگی خطاب به آقای حسن روحانی رییس جمهور ایران نامه نوشته و از وی خواستار پایان بخشیدن به ستم بر دراویش گنابادی و تصحیح حرف‌های وزیر اطلاعات شده بود، توسط نیروهای مستقر در خیابان بهشت دستگیر شده است. دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی از صبح روز گذشته به دنبال اعلام این خبر که قصد تجمع صلح آمیز با دستان و چشم‌های بسته در مقابل دادستانی دارند در محدوده بازار تهران مورد حمله ماموران قرار گرفته و از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب دیروز قریب به ۸۰۰ نفر از آنان بازداشت شدند. این دراویش با اعلام اینکه ساعت ۹ امروز مقابل دادستانی گردهم خواهند آمد گفته بودند هدفشان از برگزاری تجمع مقابل دادستانی پایان بخشیدن به حملات خودسر‌ها به پیروان متصوفه و برداشتن نگاه امنیتی از دراویش است و در صورتی که مسوولان به خواسته ایشان توجه نکنند حاضرند خودخواسته و بدون درگیری به زندان بروند. یادآور می‌شود این کمپین از زمانی راه افتاده است که ۹ درویش گنابادی محبوس در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز در اعتراض به رفتارهای غیرقانونی با دراویش دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند .

 

اعزام یک درویش از کلانتری به بیمارستان / وضعیت دراویش منتقل شده از کلانتری فیض آباد نامشخص است

29-shahrivar-bazdasht

علی جمشیدی از دراویش بازداشت شده در جریان دستگیری‌های امروز در خیابان‌های منتهی به دادستانی تهران، به دلیل ضبط دارو‌هایش توسط ماموران انتظامی، به تشنج دچار شده و به بیمارستان اعزام شد.

به گزارش مجذوبان نور، این درویش پس از دستگیری در محدوده بازار، به کلانتری ۱۴۱ گلستان واقع در دهکده المپیک انتقال یافته بود. همچنین خبر رسیده است که از میان دراویش بازداشت شده در کلانتری فیض آباد، ۱۰ نفر به کلانتری گلستان و بقیه به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند.

یادآور می‌شود نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تجمع روز شنبه دراویش گنابادی در مقابل دادستانی، قریب به ۸۰۰ درویش را در اطراف دادستانی بازداشت کرده و به ۱۳ کلانتری مختلف تهران و استان البرز انتقال داده‌اند.

این دراویش پیش از این اعلام کرده بودند برای اعتراض به سنگینی نگاه امنیتی بر پیروان طریقت و عرفان و همچنین پایان دادن به اعتصاب غذای ۲۰ روزه ۹ وکیل و فعال حقوق دراویش محبوس در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز، با دست‌ها و چشم‌های بسته و بدون ایراد شعار مقابل دادستانی تجمع خواهند کرد.

این افراد اعلام کرده بودند در صورتی که مسوولان حکومت و دولت تمایلی به پایان دادن به ظلم و ستم بر پیروان طریقت و عرفان نداشته باشند، می‌توانند حکم زندان و بازداشت بقیه دراویش گنابادی را نیز صادر کنند.

 

 

نامه پزشکان درویش خطاب به رییس جمهور: اعتصاب غذای دراویش نتیجه صحبت‌های وزیر اطلاعات است

Rohani-hasan-02

شماری از پزشکان پیرو طریقت نعمت اللهی گنابادی با ارسال نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی، نسبت به در خطر بودن جان دراویش اعتصاب کرده در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز از وی خواستند به عنوان مجری قانون اساسی، دست خودسران را از اعمال فشار بر زندانیان عقیده و پیروان تصوف و عرفان کوتاه کرده و از این طریق سلامت جسم و جان این زندانیان را تامین کند.

به گزارش مجذوبان نور، پزشکان امضاکننده این نامه با بیان اینکه اعتصاب غذای دراویش زندانی نتیجه حرف‌های نسنجیده سید محمود علوی وزیر اطلاعات آقای روحانی بوده است، نوشته‌اند: از سویی آقای یونسی، مشاور جنابعالی در امور اقوام و اقلیت‌ها، حمله به دراویش در قم و سوزاندن و تخریب حسینیه ایشان در دولت قبل را ناشی از دادن گزارش‌های غلط به دستگاه‌های امنیتی می‌داند اما از سوی دیگر وزیر اطلاعات جنابعالی، جای اینکه آب بر آتش بریزد، آب در آسیاب جهل یک عده دنیادوست که دین را دستاویز کارهای ضدبشریشان کرده‌اند می‌ریزد و باعث می‌شود حقی دیگر از حقوق ضایع شده دراویش زندانی چنان تباه شود که ایشان امید به زندگی آرام و حفظ سلامتی را نادیده بگیرند و دست به اعتصاب غذای نامحدود بزنند و با انتشار وصیتنامه‌ای اعلام کنند دست از جانشان شسته‌اند.

آقای علوی وزیر اطلاعات ایران در سمینار روسای آموزش و پرورش مناطق کشور، درویشی و بی‌دینی را مترادف هم آورده و از معلمان خواسته بود جلو بی‌دینی و درویش شدن دانش آموزان را بگیرند.

 

هتاکی ماموران به بانوان درویش / ۸۹ زن و کودک در محاصره نیروهای امنیتی

هتاکی ماموران به بانوان درویش / ۸۹ زن و کودک در محاصره نیروهای امنیتی

ماموران امنیتی و انتظامی مستقر در خیابان بهشت، با مسدود کردن ورودی و خروجی‌های کوچه معراج آن خیابان ۸۹ زن درویش و کودکان ایشان را محاصره کرده و با ضربات باتوم و هتاکی قصد گسیل دادن ایشان به داخل حسینیه دراویش را دارند. مجذوبان نور گزارش می‌دهد شماری از این زنان جز مددکاران اجتماعی بوده و برخی نیز جزو خانواده‌های ۹ وکیل و فعال حقوق دراویش محبوس در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز هستند، در میان آنهافاطمه دانشجو و بشیر یداللهی فرزندان دو وکیل زندانی و چهار کودک زیر سه سال دیگر نیز دیده می‌شوند. گفتی است واکنش‌هایی که این بانوان در اعتراض به توهین‌های مامورین نیز با شوکر برقی پاسخ داده شده است. گفته شده است که زنان درویش تحت محاصره در پاسخ به تهدید ماموران که قصد فرستادن ایشان به داخل حسینیه دراویش را دارند گفته‌اند: قصد ما رفتن به زندان است نه به حسینیه. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود. اسامی بانوان درویش محصور: ۱. احمدی فرزانه ۲. اسدی خاطره ۳. امیری عاطفه ۴. بشیر یداللهی (کودک ۶ ساله) ۵. انتظاری آرزو ۶. آزاده زهرا ۷. آزادی افسانه ۸. آزادی‌پور زهرا ۹. آزادی مریم ۱۰. آکار پریزاد ۱۱. آکار ماهزاد ۱۲. انتظاری سیما ۱۳. بانو خلیلی ۱۴. بروجردی زینب ۱۵. بشکال طاهره (به همراه کودک خردسالش یگانه) ۱۶. بصیری عصمت ۱۷. بصیری ششده فریبا ۱۸. بنکدار بهاره ۱۹. بنکدار انسیه ۲۰. بنکدار بهیه ۲۱. بهبودی گوهر ۲۲. بهرامی فریبا ۲۳. پازوکی شهرزاد ۲۴. پیل تن فائزه ۲۵. ترابی گودرزی سکینه ۲۶. حاجی‌زاده زینب ۲۷. خانی صدیقه ۲۸. خلیلی صدیقه ۲۹. خلیلی محبوبه ۳۰. دانشجو فاطمه (کودک خردسال) ۳۱. رجاییان سیمین ۳۲. آهو بی‌مرز ۳۳. رکنی لادن ۳۴. سالاری طوبی ۳۵. سلیمانی هما ۳۶. سمیرا صمیمی ۳۷. سوادکوهی زهرا ۳۸. سیکاری سپیده ۳۹. شهبازیان جمیله ۴۰. شیرینی مریم ۴۱. صابری زهرا ۴۲. صادقی فرنوش ۴۳. صادقی مهرنوش ۴۴. صادقی مژده ۴۵. صانعی ناهید ۴۶. صنعت پرست شهلا ۴۷. صنعت پرست محبوبه ۴۸. صنعت دوست فرشته ۴۹. طریقتی مریم ۵۰. عابدی‌زاده مریم ۵۱. عبادی فریبا ۵۲. عبادی مریم (به همراه کودک دوساله‌اش) ۵۳. عباس‌زاده آزیتا ۵۴. عبدالله‌زاده مهین ۵۵. عبداللهی رقیه ۵۶. علاقبند شیما ۵۷. علایی (وکیل) ۵۸. غفوری فرح ۵۹. غلامی انسیه ۶۰. غلامی مریم ۶۱. فتاحی کبری ۶۲. فتاحی فریبا ۶۳. فرمودی رقیه ۶۴. فرمودی زینت ۶۵. فرید نیا صالح (نه ماهه) ۶۶. فریضی آذر ۶۷. فلاحی فاطمه ۶۸. قلندری‌نژاد زهرا ۶۹. کنعانیان ناهید ۷۰. کارگر سارا ۷۱. کریمی کلثوم ۷۲. گلابی بتول ۷۳. مرادی ملیحه ۷۴. مرادی فهمیمه ۷۵. مفاخری پریسا ۷۶. مفاخری شبنم ۷۷. ملک افضلی سیمین ۷۸. ملک افضلی مهین ۷۹. ملک محمدی آرزو ۸۰. مهاجر مرجان ۸۱. نعمت الهی زهرا ۸۲. نیرومند فهیمه ۸۳. هدایتی مریم ۸۴. هدایتی مهتاب ۸۵. هرندی فریبا ۸۶. لیلی نایب‌زاده ۸۷. یداللهی عاطفه ۸۸. یزدانی المیرا ۸۹. یگانه حیدری (سه ساله)

 

منبع:مجذوبان نور