PEZHVAKEIRAN.COM جلسه دوم صلح و سازش با حضور ريحانه جباري
 

جلسه دوم صلح و سازش با حضور ريحانه جباري

 

امروز سه‌شنبه در تهران جلسه صلح و سازش بين دو خانواده جباري و سربندي برگزار شد. خبرگزاری‌های رسمی جمهوري اسلامي اعلام کردند که در این جلسه جلال سربندي پسر مقتول، مادر ریحانه جباری و همچنين وکیل ريحانه و سرپرست دادسرای جنایی تهران شرکت داشتند ما اين نشست بدون نتيجه پايان يافت.

روزنامه همشهري امشب اعلام کرد که در جلسه بعدي که فردا برگزارمی شود، ريحانه نيز حضور خواهد داشت.

درخواست خانواده مقتول کماکان اين است که ريحانه اعلام کند همه‌چیز را دروغ گفته و اصلاً پدر آن‌ها قصد تعرض و تجاوز به ريحانه را نداشته است.

ظاهراً تکذيب اين امر از سوي ريحانه کمک بزرگي به باز پس گرفتن آبروي خانواده هست و همشهري از قول جلال سربندي نوشت: «ولي دم مقتول مشکلاتي را که اين سال‌ها تحمل کرده را بازگو کرد و گفت ما از خون می‌گذریم اما از آبرو نمی‌شود به‌راحتی گذشت در پايان اين جلسه مقرر شد جلسه ديگري با حضور ريحانه براي جلب رضايت اولياي دم ادامه پيدا کند.»

رسانه‌های حکومت اسلامي ايران امروز در کمال خونسردي نوشتند اگر اين جلسه به نتيجه نرسد، ريحانه را اعدام خواهند کرد. آن‌ها البته همه می‌دانند که به‌حکم اعدام ريحانه تاکنون علاوه بر ۲۰۴ هزار نفر امضاکنندگان طومار اعتراضي، اتحاديه اروپا و نمايندگان پارلمان‌ها و وزراي امور خارجه چندين کشور، سازمان ملل، عفو بین‌الملل و چندين نهاد مدافع حقوق انسان اعتراض کرده و میلیون‌ها نفر در دنيا در جريان اين واقعه قرارگرفته و در ايران حساسيت زيادي نسبت به اين پرونده وجود دارد.

کميته بین‌المللی عليه اعدام یک‌بار ديگر از همگان دعوت می‌کند فراز و نشیب‌های اين پرونده را دقیقاً زير نظر داشته و کمک کنند ريحانه را از اعدام نجات دهيم.

 

دبیرخانه کميته بین‌المللی عليه اعدام

۱۴ اکتبر ۲۰۱۴

 

منبع:پژواک ایران