PEZHVAKEIRAN.COM رونمایی ازجانشین بابک زنجانی؛ ازجابجایی هزاران میلیاردی اموال دولت تا خرید منزل۴۷ میلیاردی
 

رونمایی ازجانشین بابک زنجانی؛ ازجابجایی هزاران میلیاردی اموال دولت تا خرید منزل۴۷ میلیاردی

هشتم مهرماه ۱۳۹۳، «ارسلان فتحی پور» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از رانت ۷هزارمیلیارد تومانی سه صراف با همکاری بانک مرکزی خبرداد وگفت: «سه صراف درسال ۹۰ با همکاری بانک مرکزی ۷هزارمیلیارد تومان سود کرده اند که اکنون این رانت نسبت به پرونده سواستفاده مالی سه هزارمیلیارد تومانی اهمیت بیشتری دارد.»

انتشار این خبر دریکی از وب‌سایت های حامی دولت حسن روحانی، پس ازساعاتی، منجر به توقیف و فیلتر این وب‌سایت شد.

در۲۰ مهرماه ۱۳۹۳ نیزآملی لاریجانی رییس قوه قضاییه گفت: «عده‌ای در رسانه‌ها و حتی برخی مسئولان راه افتاده‌اند و می‌گویند فساد همه جا را گرفته است. این کاراشتباهی است. مهم این است که یک دستگاه حکومتی عزمش درمبارزه با فساد جزم باشد که به‌حمدالله جمهوری اسلامی ایران این‌طوراست.» وی در ادامه رسانه ها و نمایندگان مجلس را تهدید کرد و گفت:« به دادستان تهران دستور پیگیری و تعقیب رسانه‌های متخلف که نسبت به انعکاس مفاسد بزرگ‌نمایی می‌کنند را داده است».

به نظر می‌رسد سخنان آملی لاریجانی بیشتر به خاطر پیشگیری و ترس از مطرح شدن نام افرادی هم‌چون«حیدرمصلحی» وزیراطلاعات دولت احمدی نژاد و«داماد وی» درپشت پرده فعالیت‌های «بابک زنجانی»، ساپورت اطلاعاتی وامنیتی وزارت اطلاعات وقت از بابک زنجانی و مطرح شدن نام«غلام‌حسین محسنی اژه ای» در پرونده اختلاس۳۰۰۰ میلیارد تومانی و… باشد.

درهمین راستا براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار سحام، «ناصرسیدی» از دوستان و نزدیکان«حمید پورمحمد گل سفید»، که صاحب «صرافی‌ گارانتی» درخیابان ایرانشهرتهران است یکی از افرادی ست که از رانت ۷۰۰۰ هزارمیلیارد تومانی بهره برده است.

«سیدی» در زمان ریاست «سیدحمید پورمحمد گل سفید» بر« شرکت شاهد»- از شرکت های مهم بنیاد شهید- نماینده وی در دوبی بوده و فعالیت‌های اقتصادی متنوعی دراین کشور داشته است.

از نکات جالب فعالیت‌های وی، به جز واردات کالاهای اساسی در دولت محمود احمدی نژاد که توسط «ناصر سیدی» وشرکتش«زرین تجارت پرشیا»انجام می پذیرفته، جابجایی پول‌های مرتبط با سازمان حج و زیارت و ده‌ها اقدام مشابهی بوده که انجام داده است؛«کارمزد» این«رانت اهدایی» حمید پورمحمد گل سفید و جبهه پایداری به«ناصرسیدی»، فقط از ناحیه انتقال پول‌های سازمان حج و زیارت، رقمی بیش از ۱۰۰۰میلیاردتومان در سال است.

سیدی درحال حاضر درمنزلی به قیمت ۴۷ میلیاردتومان در شهر تهران ساکن و در دوبی نیز، ساختمانی به مبلغ ۱۰۰میلیون درهم خریداری کرده است.

وی هم اکنون درحال ساخت مجتمعی در شهرستان خوی است که هزینه های ساخت این مجتمع، بسیار بیشتراز چند صد میلیاردتومان است.

به دلیل نقش«ناصرسیدی» و شرکت‌های اقماری اش درانتقال وجوه مالی به سایرکشورهای دنیا و فعالیت رمزآلود این شرکت‌ها درانجام عملیات پول‌شویی، وی و مجموعه شرکت‌های اقماری، درلیست جدید تحریم‌های آمریکا قرار گرفته اند.

پیش‌تر نیز دولت آمریکا و اتحادیه اروپا، «بابک زنجانی» را به دلیل انجام عملیات پول‌شویی و انتقال قاچاق نفت ایران به سایرکشورها درلیست تحریم‌های خود قرار داده بودند.

در همین راستا، فردی به نام«جلالی» که در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، مدیرکل وزارت اطلاعات درارومیه بوده و با نام مستعار«رحمانی»، یکی ازاعضای «باند مشهورارومیه- مشایی» به حساب می آمده، پس از بازنشستگی به عنوان مدیرکل حراست شرکت سرمایه گذاری امید(متعلق به بانک سپه) گمارده شده که بنا به گزارشات مکررمنتشرشده در رسانه ها، شرکت سرمایه گذاری امید از مکان‌هایی ست که به حیاط خلوت‌«حمید پورمحمد گل سفید» مشهوراست. این شرکت گردش مالی بسیار زیادی در سال دارد و در اغلب پروژه های اقتصادی سهامدار است.

در شرکت سرمایه گذاری امید(متعلق به بانک سپه) غالبا مدیران مسئله دار «شرکت‌های شاهد» و«باندامنیتی ارومیه- مشایی» صاحب مسئولیت هستند که این نیروها پیش‌ترتحت مدیریت«حمید پورمحمد» درشرکت «شاهد» بوده اند.

نکته اساسی و با اهمیت درمورد نکات ذکر شده بالا این است که«رحمانی» یا همان«جلالی»، شوهرخواهر«ناصرسیدی» می‌باشد که وظیفه رفع و رجوع و صاف کردن ناهمواری‌های امنیتی ایجاد شده برای «ناصرسیدی» را به عهده دارد و «سیدی» با گماردن شوهرخواهرخود دراین مجموعه، به واسطه نفوذ«حمید پورمحمد گل سفید» به نحوی راه را برهرگونه پیگیری‌های امنیتی و قضایی برای خود و «حمید پورمحمدگل سفید» بسته است.

پیش تر رادیوکوچه نیز خبرداده بود: «سیدحمید پورمحمد گل سفید»، که از وی به عنوان متهم ردیف دوم پرونده اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی نام برده می شود، با فشار به مدیرعامل فعلی بانک سپه برای انتصاب فردی به نام«علی عباس شکربیگی» – که در وزارت اطلاعات با نام «شاکری» شناخته می شود- به مدیرکلی حراست این بانک، راه را بر پیگیری این پرونده مسدود کرده و این پرونده کلان فساد اقتصادی مدت‌هاست که متوقف مانده است.

بنا به اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار سحام،«علی عباس شکربیگی» یا«شاکری»، یکی از افراد تحت نفوذ«حیدرمصلحی» وزیرسابق اطلاعات است که درمعاونت اقتصادی وزارت اطلاعات یک کارشناس ساده پولی و ارزی بود، اما با نزدیک شدن به وزیر وانجام کارهای خصوصی وی، به ناگاه ارتقاء مقام پیدا کرده و به بازجویی پرونده اختلاس کلان ۳۰۰۰ میلیارد تومانی منصوب شد.

خبرنگارسحام درتلاش برای به دست آوردن تصویرساختمان‌های مسکونی و برج‌های احداث شده «ناصر سیدی» – که با استفاده از رانت های اهدایی«سیدحمید پورمحمدگل سفید» – قائم مقام سابق بانک مرکزی و معاون فعلی «محمدباقر نوبخت»- تهیه شده است- بود که به دلیل سیستم امنیتی گسترده و وجود نگهبانان و بادی‌گاردهای متعدد دربرابر ساختمان‌ها و حفاظت اطلاعاتی- امنیتی از این اماکن، عکس برداری از ساختمان‌ها و دارایی‌های وی تاکنون میسر نشده است.

تلاش های سحام در زمینه افشای مفاسد این تیم مفاسد اقتصادی وابسته به «جبهه پایداری و مصباح یزدی» و«اسفندیاررحیم مشایی» هم‌چنان ادامه دارد.

منبع:سحام نیوز