PEZHVAKEIRAN.COM تایید حکم سه سال حبس سهیل عربی در دادگاه تجدیدنظر/ ارجاع حکم اعدام به دیوان عالی کشور
 

تایید حکم سه سال حبس سهیل عربی در دادگاه تجدیدنظر/ ارجاع حکم اعدام به دیوان عالی کشور

چکیده :سهیل عربی در حکمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب که در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شده، به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری، به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است. این زندانی همچنین در بخش دیگری از پرونده خود، به اتهام سب النبی به اعدام محکوم شده که این حکم پس از اعتراض وی به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارسال شده است....

شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر، حکم حبس سه ساله سهیل عربی را که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی صادر شده بود، عینا تایید کرد.

به گزارش خبرنگار کلمه، شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران، کمتر از یک ماه پس از ارجاع رای دادگاه بدوی مبنی بر سه سال حبس تعزیری، این حکم را تایید کرده است. اتهامات این زندانی سیاسی و عقیدتی در این پرونده “تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری” ذکر شده است.

بر اساس این گزارش، بخش دیگری از پرونده این زندانی بند ۳۵۰ که آذرماه سال ۹۲ توسط سپاه پاسداران بازداشت شده و در بند ۲ الف تحت فشار و شکنجه بوده است، با اتهام سب النبی و حکم بدوی اعدام جهت تجدیدنظر به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارسال شده است.

سهیل عربی با توجه به حرفه اش که عکاسی بوده است، از فعالان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک بوده که مطالبی را در نقد دولت و بعضا با رویکرد طنز منتشر می کرده است. این زندانی عقیدتی، از جمله قربانیان پروژه سال گذشته اطلاعات سپاه برای برخورد با شهروندان فعال در فیس بوک است.

سهیل عربی و وکیلش با اعتراض به اتهام سب النبی، مکررا این اتهام را رد کرده اند. آنها همچنین به ماده ۲۶۳ قانون مجازات اسلامی در مورد اتهام سب النبی استناد می کنند که می گوید: “هرگاه متهم به سب، ادعا نماید که اظهارات وی از روی اکراه، غفلت، سهو یا در حالت

منبع:کلمه