PEZHVAKEIRAN.COM وخامت حال خبات محمد‌زاده زندانی سیاسیکُرد
 

وخامت حال خبات محمد‌زاده زندانی سیاسیکُرد

 

خبات محمدزاده فرزند يونس اهل روستای گرماش از توابع سنندج، در جريان اعتصاب عمومی مردم کردستان که در اعتراض به اعدام فرزاد کمانگر و ديگر زندانيان سياسی انجام گرفت، بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خبات طی هجوم ماموران امنيتی به منزل پدرش، در روستای گرماش، و پس از تفتيش منزل، بازداشت شد، حدود سه ماه پس از بازداشت خبات محمدزاده که در زمان بازداشت فقط 19 سال داشت، هیچ خبری از وی در دست نبود و هيچ يک از مراجع قضايی و امنيتی مسئوليت دستگيری و يا بازداشت و نگهداری وی را برعهده نمی‌گرفتند.بعدها مشخص شد که وی در بازداشت اداره اطلاعات سنندج بوده است.

خبات محمدزاده، سرانجام به اتهام همکاری با یک حزب مخالف نظام جمهوری اسلامی، از طریق شرکت در اعتصاب عمومی سنندج که در اعتراض به اعدام فــــرزاد کمانگر، شیــــرین علم‌هولی، علی حیدری، مهدی اسلامیان و فرهاد وکیلی صورت گرفته بود، به 16 سال حبس محکوم شد.

حکم اولیه دادگاه انقلاب اسلامی سنندج، نهایتا در دادگاه تجدید نظر به 8 سال کاهش یافت، چهار سال از اعدام فرزاد کمانگر و یارانش و چهار سال از حبس خبات محمدزاده در اعتراض به این اعدام‌ها می‌گذرد.

خبات امروز 23 سال دارد و طبق آخرین خبر  از زندان سنندج این زندانی که در بند پاک زندان مرکزی این شهر محبوس می‌باشد، از یک ماه پیش دچار التهابُ عفونت کلیه و درد شدید شده اما مسوولان زندان مرکزی سنندج از انتقال وی به بیمارستان ممانعت به عمل می‌آوردند.

خانواده‌ی این زندانی سیاسی کُرد اعلام داشته‌اند تمامی هزینه‌های بیمارستان برای بستری وی پرداخت شده و تنها در صورت صدور مدت یک هفته مرخصی برای این زندانی سیاسی، سلامتی وی بازخواهد گشت.

با این حال از انتقال وی به بیمارستان یا صدور مرخصی استعلاجی برای این زندانی سیاسی ممانعت به عمل می‌آید

منبع:پژواک ایران