PEZHVAKEIRAN.COM ۱۷ نماينده پارلمان اروپا از مارتين شولتز می‌پرسند، پاسخ لاريجاني به نامه شما چه بود؟
 

۱۷ نماينده پارلمان اروپا از مارتين شولتز می‌پرسند، پاسخ لاريجاني به نامه شما چه بود؟

 

مارتين شولتز رييس پارلمان اروپا يک هفته پيش در نامه‌ای به لاريجاني رييس مجلس حکومت اسلامي ايران از او در مورد پرونده ريحانه جباري سؤال کرد. اين نامه در ادامه يک کمپين جهاني گسترده عليه حکم اعدام ريحانه جباري نوشته شد و رييس پارلمان در حقيقت از جمهوري اسلامي ايران در مورد اين پرونده سؤال کرده و اعلام کرد که مخالف اعدام است و در اين مورد در مورد تحقيقات و نحوه رسيدگي به پرونده، ايرادات جدي می‌بیند و خواهان رسيدگي مجدد به اين پرونده شد.

اکنون باگذشت هفت روز از ارسال اين نامه، جمهوري اسلامي ايران، ظاهراً هنوز به مارتين شولتز رسماً پاسخ نداده است. ۱۷نماينده پارلمان اروپا از کشور ايتاليا روز گذشته با ارسال يک نامه به شولتز از او پرسيدند پاسخ چه بود و همه می‌خواهند بدانند جمهوري اسلامي ايران و لاريجاني رييس مجلس اين حکومت چه پاسخي به اتحاديه اروپا در اين مورد داده است.

همزمان يک سناتور از ايتاليا از طرف حزبي که نمایندگی‌اش می‌کند نامه‌ای به جمهوري اسلامي ايران نوشته و خواهان روشن شدن وضعيت پرونده ريحانه جباري شده است.

در آلمان با پخش مصاحبه‌ای از شعله پاکروان در بخش اخبار شبکه اول تلويزيون آلمان و در جريان قرار گرفتن میلیون‌ها نفر در مورد اين پرونده، روز چهارشنبه سرنوشت ريحانه در اکثر رسانه‌های آلماني منعکس شد و تلويزيون آلمان در پربیننده‌ترین ساعات، گزارشي پخش کرد با عنوان «افتضاح سيستم قضايي ايران» و ريحانه اکنون در آلمان يکي از معروف‌ترین چهره‌ها است. يکي از فعالين مدافع حقوق انسان و اومانیست‌های آلماني روز گذشته نوشت: اين عکس دختر جواني که در پشت تريبون دادگاه از خود دفاع می‌کند، اين عکس ريحانه به سمبل اعتراض عليه اعدام در آلمان تبدیل‌شده و يک عکس تاريخي شده است.

جمهوري اسلامي ايران از زبان اژه‌ای و لاريجاني رييس حقوق بشر! جمهوري اسلامي، کماکان می‌گوید اگر رضايت حاصل نشود، ريحانه بايد اعدام بشود.

شجريان خواننده معروف ايراني روز چهارشنبه اين هفته با يک پيام خطاب به خانواده سربندي از آن‌ها خواست، مانع اجراي حکم اعدام ريحانه شوند.

کمپين نجات ريحانه یک‌بار ديگر از همگان دعوت می‌کند کمک کنند ريحانه را نجات دهيم. این‌یک کمپين مهم عليه اعدام‌ها در ايران و عليه سيستم قضايي وحشتناک و بی‌رحم اين حکومت است.

 

دبیرخانه کميته بین‌المللی عليه اعدام

۲٣ اکتبر ۲۰۱۴

منبع:پژواک ایران