PEZHVAKEIRAN.COM از ستاد جلیلی تا مشاورت ولایتی؛ سکونت‌گاه عامل بورسیه۷۵۰ آقازاده
 

از ستاد جلیلی تا مشاورت ولایتی؛ سکونت‌گاه عامل بورسیه۷۵۰ آقازاده



سحام : پس از کش و قوس‌های فراوان درخصوص ماجرای جنجالی «بورسیه‌های غیرقانونی» که منجربه استیضاح وزیرعلوم دولت یازدهم نیز شد، درنهایت روزشنبه(۳ آبان ماه ۱۳۹۳) وزارت علوم طی بیانیه ای درخصوص۳۷۷۲ نفر بورسیه تعیین تکلیف کرد.

به گزارش سحام، دربیانیه رسمی وزارت علوم نکات رمزآلود و سربسته ای وجود دارد؛ از جمله این‌که به فردی اشاره شده است که به تنهایی عامل بورس گرفتن۷۵۰ نفر از این افراد بوده است و البته در بیانیه هیچ نامی از وی به میان نیامده است. پس از انتشار این بیانیه، خبرنگارسحام ضمن تماس با یک منبع مطلع، هویت این فرد را شناسایی کرد.

این فرد روزشنبه پس از بیانیه وزارت علوم که بدون نام بردن از وی تنها به نقشش در بورسیه کردن۷۵۰ نفر اشاره شده بود، هراسان شد و در اولین واکنش خود ضمن مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، آسمان و ریسمان را به هم بافت و به مانند رویه حاکمان جمهوری اسلامی پس ازکودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸، اشتباهات خود را به گردن فتنه و فتنه گران انداخت! تا بدین وسیله زمینه تبری خود را از خطاهای مدیریتی اش فراهم نماید و نتیجه دادگاه احتمالی را با حمله به فتنه گران! پیشاپیش تعیین کرده باشد. وی هم‌چنین درمصاحبه با خبرگزاری امنیتی تسنیم، خواستار بررسی بورسیه های دوره اصلاحات شده است!

این منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار سحام گفت: «فرد مورد اشاره دربیانیه وزارت علوم «غلام رضا خواجه سروی» نام دارد که در دولت قبل با عنوان معاون فرهنگی کامران دانشجو در وزارت علوم فعالیت کرده است.»

این منبع مطلع هم‌چنین اظهارکرد که: «غلام رضا خواجه سروی در آن دوران با پیگیری پرونده های فرزندان برخی رجال نامدار، به دنبال بیمه کردن آینده شغلی و سیاسی خود بود که از این میان می‌توان به پیگیری بورسیه ای که شخصا برای دخترعلی اکبر ولایتی انجام داده، اشاره کرد. دخترعلی اکبرولایتی درسال ۱۳۹۱ و در بادی امر موفق به دریافت بورسیه دکترای داخل نشد وآقای خواجه سروی با اخذ نظرمثبت کامران دانشجو و دستوراکید وی توانست دخترآقای ولایتی را که هیچ کدام از شرایط اولیه دریافت بورس را نداشت،  در لیست بورسیه‌ها بگنجاند.»

این منبع آگاه افزود: «خواجه سروی، که از وی به عنوان یکی ازاعضای تندرو ستاد انتخاباتی سعیدجلیلی یاد می شود، متهم به استفاده ازامکانات وزارت علوم درانتخابات یازدهم به نفع سعید جلیلی است. وی پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم، به دلیل نزدیکی به علی اکبر ولایتی در ماجرای بورس دختر وی، ردای مشاورت ارشد ولایتی را در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پوشید. این درحالی ست که خواجه سروی از لحاظ سیاسی، اختلاف دیدگاه زیادی با علی اکبر ولایتی داشته، اما قرابت زیادی با جبهه پایداری دارد.»

این منبع آگاه به سحام گفت:«در بررسی‌های انجام شده، بیش از۷۵۰ معرفی نامه و توصیه نامه توسط خواجه سروی و با امضا این فرد در پرونده های بورسیه شدگان یافت شده است که درمیان افراد بورسیه شده می‌توان به نام‌های منصوره مصلحی(دخترحیدرمصلحی وزیرسابق اطلاعات)، حنانه سادات صفوی(دخترسید یحیی رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران و دستیارارشد رهبرایران)، محمد آقاسی (داماد یحیی رحیم صفوی)، حسن اشتری(فرزند سردارحسین اشتری جانشین فرمانده نیروی انتظامی)، زهرا موسوی گرکانی(فرزند آیت الله موسوی گرکانی رئیس دیوان‌عالی کشور)، سیدنظام موسوی(مدیرعامل خبرگزاری فارس)، محسن پیرهادی(عضوکنونی شورای شهر)، مهدی پیرهادی(داماد حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی) و… اشاره کرد.

گفتنی ست غلام‌رضا خواجه سروی درگفت‌وگوی روزشنبه ۳ آبان ماه ۱۳۹۳ خود با خبرگزاری تسنیم گفته است: «عوامل فتنه و کسانی که در دوران فتنه و حوادث سال ۸۸ نتوانستند دانشگاه‌ها را به‌لحاظ حضور دانشجویان متدین و انقلابی با خود همسو کنند، به‌نوعی درصدد انتقام‌گیری از دانشجویان هستند. به این شکل و با اشکال خیلی عوام‌پسند و درقالب حرف‌های به‌ ظاهر زیبا و ادعاهایی نظیر اینکه حضوراین افراد جای نخبگان را تنگ کرد و افراد با استعداد از بورسیه جا ماندند دانشجویان و نخبگان را با خود همراه می‌کنند.»

منبع:سحام نیوز