ظلم به نظام !!
فـرهاد مهدوی

 

لاریجانی می گوید: نحوه ی پوشش رسانه ها از اسید پاشی، ظلم به نظام است!

 

فاجعه ی جنایت بار و سازمان یافته ی اسید پاشی علیه زنان و دختران هموطن ما در اصفهان، موجی از خشم و عصبانیت عمومی علیه باندهای تبهکار وابسته به رژیم که نقش آنها در این فجایع تقریبا مشخص شده را برانگیخت و برگزاری تظاهرات و تجمعات اعتراضی چندی را به ویژه در تهران و اصفهان در پی داشت.

روشن بود که رزیم نمی توانست نسبت به این بی آبرویی رسوا کننده بی تفاوت بماند و ناگزیر باید واکنشی نشان می داد. حالا برادران لاریجانی روسای قوای قضائیه و مقننه یکی بعد از دیگری به میدان آمده و نسبت به این پدیده ی جنایتکارانه مشخصا ابراز نظر کرده اند. از وارد شدن مستقیم و علنی لاریجانی ها به فاجعه ی اسید پاشی های زنجیزه یی در اصفهان باید استقبال کرد و چه خوب که بالاخره کسی یا کسانی که از قضا خودشان در زمینه سازی این فاجعه ی دلخراش علیه زنان و دختران نقش عمده یی داشته اند پا پیش گذاشته اند، این فرصت مغتنمی است تا بیش از پیش از آنها خواست تا پاسخگو باشند. به اشتراک گذاری

لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ی رژیم، 26 اکتبر در اظهاراتی به فاجعه ی اسیدپاشی در اصفهان اشاره کرد و گفت: "چرا باید فضا را آلوده کنید در حالی که اکنون در مورد امر به معروف و نهی از منکر طرحی هم در مجلس مطرح است. حالا اگر غربی ها به این فضا دامن بزنند مقتضای ذات آنهاست چون ضد انقلابند، اما برای برخی رسانه ها متاسفم که موضوع را به امر به معروف وصل کردند."

قاضی القضات رژیم به جای این که بر حسب وظیفه اطلاع رسانی کند و از وضعیت پرونده ی اسید پاشی های جنایتکارانه ی اخیر برای مردم بگوید، شمشیر اتهام زنی را دور سر می چرخاند و با طلبکاری وفاحت بار، پوشش خبری بعضی رسانه های ایران از موارد اسید پاشی در اصفهان را "ظلم فاحش به نظام" می خواند!

واقعیت این است که برخوردها و رفتارهای اخیر رژیم و به خصوص مجلس ارتجاع و ائمه ی جمعه ی جیره خوار رژیم این ذهنیت عمومی را به درستی بوجود آورده است که اراذل و اوباش وابسته به رژیم، عامل و پشت ماجرای اسید پاشی ها در اصفهان بوده اند، و لاریجانی هم به همین خاطر عصبانی به میدان آمده تا از رژیم رفع اتهام کند و همه چیز را به گردن رسانه ها بیاندازد. البته زمینه سازی استفاده از تاک تیک جنایتکارانه ی اسید پاشی توسط عوامل خبیث رژیم رسواتر از آن است که بتوان آن راکتمان کرد:

 

روز 16 مهرماه، نمایندگان رژیم در مجلس ارتجاع با شتابزدگی  کلیات طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را به تصویب رساندند. بر اساس این طرح از این پس هیچ کس و هیچ نهادی نمی توانست عناصر خودسر وابسته به رژیم را از انجام به اصطلاح امر به معروف و نهی از منکر بازدارد. همان موقع فراوان در این باره گفته شد که این طرح خلاف قانون است و در صورت تصویب نهایی و تبدیل آن به قانون، راه را برای اقدامات خودسرانه ی گروه ها و افراد تندرو باز خواهد کرد، و کارت دعوتی است برای اقدامات افراطی و افزایش پتانسیل حرکات و اقدامات ضد مردمی. حتی دولت نیز با این طرح فراقانونی آشکارا به مخالفت برخاست. البته هیچ کس و به خصوص لاریجانی رئیس مجلس رژیم به این مخالفت ها و هشدارها اعتنایی نکرد!

علاوه بر تصویب کلیات طرح 24 ماده یی حمایت از آمران به معروف، ائمه ی جمعه ی مرتجع و وابسته به رژیم نیز در یک کُر همآهنگ و هارمونی شده، به بهانه ی بی حجابی و بد حجابی  به شانتاژ و جوسازی بسیار شیطنت آمیز و خطرناک علیه زنان و دختران ایرانی. پرداختند، در اینجا با پوزش از زنان میهن مان برخی از این جوسازی های ضد مردمی را به اختصار می آوریم.

 

-  یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان:

«مساله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته و برای مقابله با بد حجابی باید چوب تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد.»، «امر به معروف و نهی از منکر هم زمان قدیم به صورت افرادی به نام محتسب بود که شلاق به دست بوده است.»

 

-  اظهارات عجیب احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد:

زنان بد حجاب، خفاشان شب و گرگان درنده روز هستند

گناه معضل بی حجابی و بد حجابی از سرقت وآدم كشی هم بدتر است

«معضل بی حجابی و بد حجابی از بدترين انواع فسق و فجور در جامعه است، اشاعه فسق و فجور، فحشاء، لاابالی گری، شرارت ها و اكثر مشكلات جامعه كه امنيت عمومی را به مخاطره می اندازد از تبعات منفی بی حجابی و بد حجابی است. بايد قاطعانه با اين معضلات اساسی جامعه برخورد شود.»

 

-  احمد خاتمی، امام جمعه تهران: برای حل مساله حجاب باید خون ریخته شود

«هیچ یک از مسوولان به فکر حل کردن و پیدا کردن راه حل برای این مشکل نبوده و به نظر می رسد دیگر با کار فرهنگی نمی­توان جلوی بد حجابی را در جامعه گرفت و فکر می کنم برای حل این مساله باید خون ... ریخته شود تا این معضل از جامعه ما ریشه کن شود.»

 

-  احمد جنتی، امام جمعه تهران: هيچ كس حق ندارد نيروی انتظامی را در مبارزه با بد حجابی محدود كند

«واجب است كه زنان پوشش اسلامی داشته باشند و اين موضوع از سوی هيچ يک از مسلمين انكار نشده است كه زن نمی تواند با هر چهره ی كه مي خواهد در جامعه ظاهر شود.» اگر زنی بدون حجاب به خيابان آمد با او چه كار بايد كرد؟ «آيا بايد با بهانه كار فرهنگی اين زن را رها كرد تا جوانان فاسد شوند و ما فقط به خواندن روايت براي آنها اكتفا كنيم تا اين موضوع زياد شود؟» «از طرف ديگر اين موضوع يعني برخورد با بد حجابی مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است.»

 

-  علی برهان، امام جمعه مهریز یزد: زنان بد حجاب مانند الاغ های پالان دار هستند

مردم مهریز تحمل وجود یک خانم مانتویی را در شهرشان ندارند

«انسان آدم بی حجاب را مانند الاغ لخت و بی پالان یک بار ببیند چشمانش سیر می شود و دیگر وسوسه نمی شود و شماها الاغ بی پالان ندیده اید، که حتما دیده اید و در زمان شاه زنان بی حجاب زیاد بودند ولی جلب توجه نمی کردند ولی هم اکنون زنان بد حجاب که مانند الاغ های پالان دار هستند در جامعه فراوانند و خودنمایی می کنند.»

 

اینها فقط بخشی از مواضع ضد انسانی و زن ستیزانه ی ائمه ی جمعه و جماعت رژیم  است که بدون هیچ تردیدی اسید پاشی در جامعه ی ما را علیه زنان رمینه سازی کرد و اگر مردم یک صدا در مقابل این جنایت وحشتناک نمی ایستادند معلوم نبود که اپیدمی آن تا کجا قرار بود گسترش یابد. به همین خاطر است که یکی از شعارهای متداول این روزها بخصوص در تظاهرات اعتراضی به تاک تیک ضد انسانی اسید پاشی این است: "امام جمعه ی ما، ننگ ماست، ننگ ماست."

بدین ترتیب آیا باز هم  تردیدی باقی میماند که کارگزاران پلید رژیم توطئه یی را علیه زنان و دختران بی دفاع ایرانی طراحی کرده و آن را بزدلانه به وسیله ی عوامل خبیث خود به اجرا گذاشته اند؟ لاریجانی باید به این سئوال پاشخ دهد که آیا همه این اتفاقات از تصویب طرح آمران به معروف در مجلس ارتجاع گرفته تا سازماندهی ائمه جمعه علیه زنان و دختران و بعد موجی از اسید پاشی های جنایت بار علیه زنان در اصفهان، همه و همه تصادقی بوده است ؟ همه ی قرائن حاکی است که این اتفاقات تصادفی نبوده و نمی توانسته تصادفی بوده باشد. و اگر جنایت اسید پاشی حالا با بی آبرویی دامن رژیم را گرفته و انگشت اتهام به سوی رژیم نشانه رفته چندان هم بی ارتباط نیست و هیچ ربطی هم به رسانه ها چنان که لاریجانی مدعی آن است، ندارد.

فرهاد مهـدوی

27 اکتبر 2014

 

 

 

 

منبع:پژواک ایران