PEZHVAKEIRAN.COM انتقال زندانی سرطانی به جای بیمارستان به سلول انفرادی
 

انتقال زندانی سرطانی به جای بیمارستان به سلول انفرادی

 

افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی مبتلا به سرطان روده، به دلیل اعتراض به وضعیت جسمانی خود، به سلول انفرادی زندان میناب منتقل شد.

بنابه گزارش کمپین دفاع زندانیان سیاسی و مدنی، افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی که مدتی است به دلیل ابتلا به سرطان روده، در وضعیت وخیم جسمی به سر می‌برد و همواره مسوولان با درمان وی مخالفت كرده‌اند، امروز پنج‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه ۱۳۹۳، این زندانی سیاسی پس از اعتراض به وضعیت غیرانسانی و عدم انتقال به بیمارستان جهت درمان، به دستور مسوول زندان میناب به بند انفرادی منتقل شد.

گفته شده افشین سهراب‌زاده ۲۳ساله، به دلیل بیماری سرطان روده و خونریزی داخلی به شدت در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد و دردهای او تنها با تزریق مسکن از سوی پزشک بهداری زندان کمی تسکین می‌یابد.

بنابه این گزارش آقای وحدت‌خواه، پزشکی که وی را در بیمارستان معاینه کرده؛ تشخیص داده است که در صورت ماندن وی در زندان، مرگ او حتمی خواهد بود.

یکی از نزدیکان به خانواده این زندانی سیاسی به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت:«شش ماه پیش دادگاه انقلاب سنندج وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی برای مرخصی درمانی این زندانی صادر کرد. خانواده افشین وسایل خانه‌شان را حراج کردند و از جاهای مختلف قرض کردند تا وثیقه را تهیه کنند اما پس از تهیه این پول، قاضی ناظر بر زندان میناب و دادستان این شهر، ۲۲۰میلیون تومان وثیقه بیش‌تر خواست.»

این زندانی مدت دو سال، دچار خونریزی معده بوده و همواره با مشکلات جسمی روبرو بوده، ولی هیچ‌گاه تحت درمان پزشکی قرار نگرفته است.

افشین سهراب‌زاده، ساکن شهر کرمانشاه در تاریخ ۱۸ خردادماه ۱۳۸۹، از سوی نیروهای اداره اطلاعات شهر کامیاران بازداشت شد و از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت (کومله)، به ۲۵ سال زندان همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شد. او اوایل اسفندماه ۱۳۹۰، از زندان مرکزی سنندج به زندان میناب تبعید شد.

این زندانی سیاسی ۱۲ تیرماه۱۳۹۲، در اعتراض به وضعیت بد زندان میناب، عدم درمان مناسب و تبعیدش به این زندان، با خوردن شیشه‌های لامپ و زدن رگ دستش اقدام به خودکشی کرده بود.

 

منبع:پژواک ایران