روزنامه «مردم امروز» با انتشار «من شارلی هستم» توقیف شد

 

رادیو زمانه ـ ترورهای اخیر فرانسه، در ایران از مطبوعات قربانی گرفت. روزنامه «مردم امروز» به دلیل انتشار تیتر «من شارلی هستم» از زبان جرج کلونی، بازیگر سینما، توقیف شد.

روزنامه «مردم امروز» به مدیرمسئولی احمد ستاری و سردبیری محمد قوچانی پس از انتشار تنها ۱۹ شماره با دستور بازپرس شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه روز شنبه ۲۷ دی توقیف شد.

خبرگزاری‌های ایران در دو خط خبر توقیف «مردم امروز» را بدون توضیح بیشتر منتشر کردند. تنها خبرگزاری تسنیم به‌نقل از محمد قوچانی کوتاه نوشته است: «این روزنامه به دلیل چاپ مطلبی در ارتباط با ماجرای شارلی ‌ابدو توقیف شد.»

دو روز پیش زهره طبیب‌زاده، نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگویی که خبرگزاری فارس با او انجام داد از علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست با این روزنامه «برخورد قاطع کند» وگرنه استیضاح می‌شود.

طبیب‌زاده گفت: «انتظار ما از وزارت ارشاد این است که حساسیت‌های لازم را در حکومت دینی داشته باشد. پیامبر اسلام دارای بالاترین جایگاه در فرق اسلامی است، لذا جمهوری اسلامی ایران باید اولین جایی باشد که فریاد مخالفت با این هتک حرمت‌ها را سر دهد.»

او همچنین گفت: «اگر وزیر ارشاد [با «مردم امروز»] برخورد قاطعی نکند، اصلاً وزیر دولت اسلامی نیست و حتماً پرونده استیضاح او رو خواهد آمد.»
پیش از این مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس وزارت ارشاد را به «برخورد دوگانه با رسانه‌ها» و مدارا با روزنامه «مردم امروز» متهم کرده بود.

روزنامه کیهان به مدیرمسئولی حسین شریعتمداری نیز در مطلبی که روز پنج‌شنبه ۲۵ دی منتشر کرد و تیتر اول آن بود، به روزنامه‌ «مردم امروز» حمله‌ کرد و کشته‌شدگان نشریه «شارلی ابدو» را «مهدورالدم» نامید.
کیهان نوشت: «مشخص نيست به چه علت روزنامه "مردم امروز" به سردبيری يک مجرم سابقه‌دار در فتنه ۸۸ در حمايت از توهين‌کنندگان به پيامبر اسلام تيتر زده است!»

کیهان از «سکوت هيأت نظارت بر مطبوعات و دستگاه قضائی» در برابر روزنامه «مردم امروز» انتقاد کرد و خواهان برخورد قاطع با این روزنامه شد.
روزنامه «مردم امروز» با هدف «حمایت از دولت» منتشر می‌شود. نخستین شماره این روزنامه شنبه (۶ دی/ ۲۷ دسامبر ۲۰۱۴) روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها قرار گرفت.

منبع:پژواک ایران