PEZHVAKEIRAN.COM عوضی کیست؟
 

عوضی کیست؟





سحام نیوز: ‌ بخشی از فساد های کم نظیر مالی مقامات کشور در دوران حاکمیت ۸ ساله اصولگرایان، هرازگاهی توسط مقامات فعلی افشا می گردد. در این راستا افرادی نظیر شیخ احمد جنتی به هدف سرپوش گذاشتن و انحراف افکار عمومی از فاجعه فساد و تباهی حاکم در نظام، به محصورین جنبش سبز حمله کرده و معمولا مردم و صاحبان اندیشه و فکر را از جایگاه خطیب نماز جمعه مورد بی احترامی قرار می دهند. شیخ احمد جنتی در آخرین اظهار نظر خود آنانی که خواهان رفع حصر اقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد هستند را “چهار تا عوضی” خواند. اما براستی عوضی کیست؟ مردم خواهان رفع حصر و بازگشت عقل و درایت به کشور یا آنانی که به هدف تسلط بر منابع مادی و معنوی کشور، در دو انتخابات ۸۴ و ۸۸ با دست بردن در آرای مردم، احمدی نژاد و تیم فاسد وی را بر کشور تحمیل کردند؟

هنگامیکه تابلوی اعلان آرای وزارت کشور در ساعت ۷ صبح آقایان هاشمی و کروبی را پیشتاز دور اول انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴معرفی می کرد، نماینده شورای نگهبان با حضور در سیمای ملی، رسما پروژه نهاد های اصلی قدرت مبنی بر به قدرت رساندن احمدی نژاد را اجرایی کرد. احمدی نژاد جایگزین کروبی شد و با عبور از مرحله دوم به پاستور رفت. نهاد های نظارتی یکی پس از دیگری عقیم یا منحل شدند تا دولت محبوب صاحبان قدرت بدون دغدغه به کاری که نتیجه آن امروز بر همگان روشن شده، مشغول گردد. فساد و تملق جایگزین عقل و تدبیر گردید. آقایان جنتی و مصباح دو روحانی سرشناس نقش مقدس سازی دولت را بر عهده گرفتند. سخنان سخیف و نامه های عوامانه احمدی نژاد به رئیس جمهور آمریکا توسط جنتی “الهام الهی” خوانده شد و مصباح مخالفت با دولت را مخالفت با خدا نامید. جنتی که در تملق و چاپلوسی گوی سبقت را دیگر رقبای خود ربوده بود در خطبه نماز جمعه به نامه احمدی نژاد به جرج بوش ( او نامه را فاقد اهمیت و پاسخ دانست) اشاره کرد و گفت:

این نامه الهام خداوند است. خداوند به مردم و این مملکت عنایت دارد و ما باید قدر این عنایت را بدانیم. این حرکت در تاریخ سابقه نداشته و ادامه راه امام در این راستا است. … رئیس‌جمهور به همتای خود نامه نوشته و این نامه واقعاً نامه عجیب و غریبی است. به نظر من باید این نامه را بچه‌ها همه بخوانند. در مدارس و دانشگاه‌ها خوانده شود، صدا و سیما مکرر بخواند و در آینده نیز در کتاب‌های درسی قرار داده شود. این نامه چیز ساده‌ای نیست… این مرد (آقای احمدی‌نژاد) واقعاً مردی شجاع، متدین و مقتدر است که به حرف خود ایمان دارد. این مرد آبروی مملکت و اسلام است. همان‌طور که گفتم این نامه، الهام است و خداوند لطف دارد و می‌خواهد قدرت این مملکت را زیاد کند و به این نحو الهام می‌کند. در داخل و خارج کجا چنین نامه‌ای نوشته شده است که این‌گونه همه را مبهوت کرده باشد. ”

کروبی تنها کسی بود که تملق مذبوحانه جنتی را تحمل نکرد و آن را مایه آبروریزی روحانیت دانست.

شیخ احمد جنتی مجری پروژه ای شد که دنیای مردم و آخرت خود را معامله کرد. مسئولیت رسوایی و فساد دولت گذشته مسئولیتی جمعی است بویژه آنانی که برای بقای این قدرت فانی، دین خود را در معرض فروش گذاشتند.

منبع:سحام نیوز