جواد الطیباوی سخنگوی شبه نظامیان «عصائب اهل حق» گفت که گروه تندروی داعش با مین گذاری تکریت، عملیات آزادی سازی این شهر توسط نیروهای عراقی را با مشکل روبرو کرده است.

جواد الطیباوی به خبرگزاری فرانسه گفته است که داعش، خیابان‌ها، ساختمان‌ها، پل‌ها و همه جای شهر تکریت را مین گذاری کرده است.

وی افزود: «نیروهای ما به دلیل این اقدامات دفاعی داعش، از پیشروی به سمت تکریت خودداری کردند، چرا که نیاز به نیروهای ویژه جنگ‌های خیابانی داریم.»

گروه داعش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی، به سلاح تک تیراندازان، حملات انتحاری و مین گذاری منازل و راه‌ها روی آورده است.

الطیباوی ادامه داد که جنگ آزادی تکریت به دلیل اقدامات داعش، بسیار سخت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شماری از عناصر داعش در محاصره نیروهای عراقی قرار دارند، اظهار داشت که آن‌ها با شجاعت می‌جنگند.

عملیات آزاد سازی تکریت، مرکز استان صلاح الدین، با شرکت ۳۰ هزار نفر از افراد ارتش، پلیس، نیروهای بسیج مردمی و بعضی از عشایر سنی عراق، از ۸ مارس گذشته آغاز شد.

محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق روز گذشته از توقف عملیات آزاد سازی تکریت به دلیل بمب‌های کنار جاده ای، و تک تیر انداز‌ها خبر داد.

سرلشکر عبدالوهاب الساعدی، فرمانده عملیات صلاح الدین، روز یکشنبه گذشته تاکید کرده بود که مشارکت نیروهای ائتلاف در عملیات آزاد سازی تکریت، ضروری به نظر می‌رسد. او گفت که از‌‌ همان آغاز از طریق وزارات دفاع، کمک‌های هوایی ائتلاف را درخواست کردم اما اینگونه نشد.