PEZHVAKEIRAN.COM با لبی خندان و چشمی گریان تبریک و تسلیت بخاطر توافق هسته ای
 

با لبی خندان و چشمی گریان تبریک و تسلیت بخاطر توافق هسته ای
عبدالرضا رستمی

لبی خندان بخاطر اینکه سایه ی شوم جنگ از سر مردممان فعلا دور شده، از اینکه ملتمان مانند مردم یمن و سوریه و عراق کشته و بی خانمان و ... نمیشوند جای تبریک دارد.

جنگی که کثیف ترین باندهای ارتجاعی داخلی و بین المللی طرح آنرا داشتند از شریعمتداری و رجوی تا جان بولتن ها و نتانیاهو.

چشمی گریان بخاطر اینکه در حساسترین شرایط داخلی و بین المللی، رژیم از این گردنه هم عبور کرد و هیچ اپوزیسیون مردمی که راهنمای این دوره باشد مردم ما ندارند، لذا به استقبال ظریف میروند.

مدعیان اپوزیسیون که مشغول عیاشی در ویلاهایشان در اسپانیا یا در حرمسراهای سیمرغ در اشرف هستند.

در نتیجه رژیم آخوندی هم به راحتی جام زهر را سر میکشد و ابایی هم از پاسخگویی ندارد و بهای عوارض آنرا هم میتواند در نبود هماوردی بپردازد، مطمئن هستم اگر شرایط و فضای سیاسی مانند سال 1388 بود و رژیم از قیام و تظاهرات جوانان میترسید اصلا وارد این مذاکره نمیشد.

اینکه آینده ی این توافق چی میشود هنوز مشخص نیست اما تا همینجا این سرفصل بنظر من مهمترین گردنه ای بوده که رژیم آخوندی عبور کرده است.

بزرگترین پروژه ی رژیم آخوندی در این 10 الی 15 سال گذشته موضوع هسته ای بوده. بودجه ی آن مشخص نیست ولی صدها میلیارد دلار است خود روحانی بعد از سرکار آمدن گفت که خزانه ی خالی تحویل گرفتیم، یعنی درآمد هشت ساله ی دولت احمدی نژاد که نصف کل درآمد فروش نفت کشورمان از روز اول کشف نفت تا به امروز بوده حداقل مخارجی است که صرف فعالیتهای هسته ای شده است.

این انرژی هسته ای چند ریال و چند شاهی برای اقتصاد مملکت سودآور بوده است، چه تعداد کودکان کار و کارتن خواب را پناه داده است؟

چقدر از فروش کلیه جلوگیری کرده است، چقدر دریاچه ارومیه و رود کارون و ... جنگلهای شمال و ... را احیا کرده است؟

اینها سوالاتی است که آخوندها باید جواب بدهند که نمیدهند.

نتیجه گیریهایی از این توافق

یک: بدلیل اهمیت این توافق در صحنه ی داخلی و بین المللی که نزدیک به دو هفته خبر یک دنیا بوده، بطور باور نکردنی ثابت شد که کثیف ترین، ارتجاعی ترین و بی پرنسیب ترین باندهای داخلی و منطقه ای و بین المللی، از جنگ طلبان جمهوریخواه آمریکا تا نتانیاهو تا رجوی و شریعتمداری در یک جبهه هستند و حاضرند برای منافع حقیر خودشان، ملتی را به قربانگاه جنگ ببرند. رفتن نتانیاهو بدون دعوت اوباما به آمریکا و پیام نمایندگان آمریکا به دولتمردان ایران همه رکوردهایی هستند که نشاندهنده ی این حقیقت است.

دو: ولایت فقیه نشان داد که مانند جدش خمینی اگر لازم باشد اهل نوشیدن جام زهر است و حاضر است آبرویش را با شیطان هم معامله کند و دست از هر شعاری که داده و شِکری که خورده و خورده بود بکشد.

 

عبدالرضا رستمی/ 6.4.2015/ آلمان

منبع:پژواک ایران