با تمام قوا در برابر اعدامها بایستیم!

 

 

جمهوری اسلامی دور  تازه ای از اعدامهای جمعی را آغاز کرده است.  به گزارش کمیته بین المللی علیه اعدام  در عرض سه هفته گذشته بیش از 55 نفر در ایران اعدام شده اند. قربانیان این جنایت  زندانیان عادی و اکثرا متهمین پرونده های مواد مخدر اند اما علت و هدف اعدامهای  اخیر کاملا سیاسی است. این تلاش حکومت اسلامی برای زهر چشم گرفتن از جامعه بدنبال  سر کشیدن جام زهر هسته ای در لوزان است. رو بمردم تیغ میکشند که برباد رفتن پروژه  هسته ای و کوتاه آمدن در برابر "شیطان بزرگ" را جبران کنند.

 

اعدام  به هر دلیل  و بهانه ای چیزی بجز قتل عمد دولتی نیست و در همه کشورها باید ملغی بشود اما در  ایران تحت سلطه جمهوری اسلامی اعدام به یک رکن بقای حکومت است. میزنند و میکشند که  قدرت جهنمی شان را حفظ کنند. میدانند که تعامل و ساز ش آنها با دولتهائی که تا کنون  شیطان بزرگ و استکبار جهانی و دشمن اسلام و غیره قلمداد میکرده اند عملا فراخوانی  خواهد بود به تعرض هر چه گسترده تر توده مردم به ستوه آمده از وضعیت موجود. فرجام  نهائی توافقات هسته ای هر چه باشد و رابطه جمهوری اسلامی با غرب به هر جا برسد  جامعه ایران با حکومت اسلامی سر سازش ندارد. سازش  با دول غربی ممکن است مخالفت  خوانیهای نهادها و سازمانهای حقوق بشری را تخفیف بدهد اما مبارزه توده مرم برای  برخورداری از منزلت و معیشت  درخور شان انسان را شدید تر و گسترده تر خواهد کرد. شاخص دور ه ای که آغاز  میشود نه جنون آدمکشی و اعدامهای جمعی حکومت، بلکه میتواند و باید گسترش اعتراضات و  مبارزات توده ای باشد. مبارزه برای توقف اعدامها و برای لغو مجازات اعدام یک عرصه  مهم بچالش کشیدن جمهوری اسلامی در شرایط حاضر است.

 

اگر جمهوری اسلامی  رکورد دار اعدام در دنیا است، مردم ایران نیز در صف اول مبارزه علیه اعدام قرار  دارند. مردم ایران بویژه در یکسال اخیر با صدای بلند مخالفت خود را با مجازات اعدام  اعلام داشته اند. و امروز  جنبش علیه اعدام در ایران بمراتب قوی تر و گسترده تر از  هر زمان دیگری است. حکومت اسلامی هر چه بیشتر اعدام میکند منفورتر و مستاصل تر  میشود. میتوان و باید با قدرت در برابر اعدامها ایستاد و جمهوری اسلامی را به عقب  راند.

 

حزب کمونیست  کارگری همه  فعالین جنبش علیه اعدام، نیروهای سیاسی مترقی و انساندوست و احزاب چپ و  انقلابی را به اعتراض علیه موج تازه اعدامها و مبارزه متحد و پیگیر برای لغو مجازات  اعدام در ایران فرامیخواند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵ آوریل

منبع:پژواک ایران