PEZHVAKEIRAN.COM وخامت حال یک زندانی سیاسی در زندان اوین
 

وخامت حال یک زندانی سیاسی در زندان اوین

وخامت حال یک زندانی سیاسی در زندان اوین

دکتر اسدالله اسدی زندانی هویت طلب آذری ، روز چهارشنبه و پس از چند روز مصرف داروهای مجهول الهویه ای که از سوی بهداری اوین به وی خورانده شد ، دچار خونریزی توام با استفراغ شد و صبح امروز به انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد.

اسد الله اسدی پزشک ترک زبان اهل تبریز است که ماهها انفرادی توام با شکنجه های شدید را در اداره اطلاعات تبریز پشت سر گذاشت و از سوی دادگاه انقلاب ابتدا به ۱۰ سال زندان محکوم شد ولی پس از امضای طوماری از سوی اهالی اذربایجان در شرح خدمات انساندوستانه وی ، ۵ سال از حبس وی بخشوده شد . دکتر اسدی پس از انتقال بخش زیادی از زندانیان امنیتی از بند ۳۵۰ در بهار سال گذشته به بند ۷ زندان اوین ، محل نگهداری زندانیان با جرایم عادی منتقل شد و از یک هفته پیش داروهای وی به صورت پودر شده به وی خورانده شده است . این اقدام بهداری اوین از سوی دکتر اسدی با اعتراض مواجه شده است ، چرا که به اعتقاد این زندانی قومیتی ، استفراغ خونی و تهوع شدید و سرگیجه های مکرر نشان از آن دارد که داروهای متفاوت از تجویز پزشکان به وی خورانده می شود . او خواستار مرخصی استعلاجی برای روشن شدن نوع مسمومیت دارویی است . دکتر اسدالله اسدی از جمله زندانیان محبوب بند ۳۵۰ زندان اوین بود که همواره در امور پزشکی تحت عنوان فوریت های پزشکی ، کمک حال زندانیان بیمار تا قبل از اعزام آنها به مراکز درمانی بود . ۱۳ ماه انفرادی توام با شکنجه های شدید ، از جمله زدن کابل به کف پاها ، آویزان کردن از چاه ، اعدام نمایشی در اداره اطلاعات تبریز این پزشک اذری را دچار بیماری های مختلف از جمله حملات افسردگی کرده است و اکنون سالهاست در زندان از داروهای روان درمانی استفاده می کند.

در طول بیش از ۱۸۰ جلسه بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات تبریز، دکتر اسدی مورد انواع شکنجه ها قرار گرفت، به گونه ای که به دلیل ضربات پوتین به ناحیه سر و شکم دچار مشکلات شدید کلیوی و در اثر نگهداری طولانی مدت در انفرادی های تاریک ، تقریبا بینایی خود را از دست داد و ضربات شدید موجب خونریزی در سیستم دفع ادرار وی شده است. به دلیل تایید خسارات ناشی از زندان از سوی کمیسیون پزشکی او سال گذشته هر دو عدسی چشم خود را در بیمارستان تحت نظر زندان عمل کرد و اکنون تا حدی بینایی خود را بازیافته است . دکتر اسدالله اسدی در سال ۱۳۵۹ به استخدام اداره آموزش و پرورش درآمد و در سال ۱۳۷۲ توانست در رشته پزشکی از دانشگاه تبریز فارغ التحصیل گردد. او بارها به اتهام وابستگی به حزب خلق مسلمان ، مورد ازار و اذیت نهادهای امنیتی قرار داشته است . در حال حاضر و پس از خونریزی شدید توام با استفراغ از ناحیه معده و بالا گرفتن اعتراضات سایر زندانیان ، وی بدون اعزام به بیمارستان به انفرادی منتقل شده است .

 

 

منبع:پژواک ایران