PEZHVAKEIRAN.COM اطلاعیه حزب کمونیست کارگری درمورد گران شدن بنزین و گاز
 

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری درمورد گران شدن بنزین و گاز

در حالیکه دولت اعلام کرده بود که در سال ۹۴ حامل های انرژی گران نمیشود، بطور ناگهانی بنزین را تک نرخی اعلام کرد که این به معنی ۴۳ درصد افزایش قیمت است. بر اساس این تصمیم قیمت هر لیتر بنزین ۱۰۰۰ تومان و قیمت سوپر هر لیتر ۱۲۰۰ تومان تعیین شده و سهمیه های ۷۰۰ تومانی به خودروها متوقف شده است. گفته شده که نرخ گازوئیل و مازوت نیز به لیتری ۳۰۰ تومان و نفت سفید به لیتری  ۱۵۰ تومان افزایش خواهد یافت. بهای گاز خانگی نیز ۱۵ درصد افزایش یافت. کارشناسان حکومتی میگویند که این افزایش قیمت تا ۳۰ درصد تورم بدنبال خواهد داشت. فی الحال متعاقب این تصمیم، افزایش قیمت برخی کالاها از جمله در بخش حمل و نقل شروع شده است.
 
افزایش قیمت بنزین و گاز تعرض دیگری از جانب مفتخوران حاکم به سفره خالی اکثریت قریب به اتفاق مردم است و شدیدا محکوم است و با اعتراض گسترده مردم پاسخ خواهد گرفت.
 
میگویند دولت کسری بودجه دارد و از قبل گرانی بنزین ۴ هزار میلیارد تومان از جیب مردم تولید درآمد میکند. این در حالی است که هزینه فعالیت های تروریستی و ارتجاعی دولت در یمن و عراق و سایر کشورهای منطقه و یا هزینه هایی که صرف موسسات مذهبی و ارگانهای سرکوب مردم میشود بارها و بارها از این رقم بالاتر است. میزان اختلاس هرروزه مقامات حکومتی و آیت الله ها نیز دهها بار از این رقم بیشتر است و همه این هزینه ها از جیب مردم پرداخت میشود.
 
گران شدن قیمت گاز و بنزین در راستای سیاست ریاضت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی برای انطباق با سیاست های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است و به اینجا ختم نمیشود. جمهوری اسلامی خواب های بدتری برای مردم دیده است.
 
جمهوری اسلامی تلاش میکند بحران و استیصالش را با تعرض دنباله دار به معیشت مردم تخفیف دهد اما از این بحران نجات نخواهد یافت. باید اعتراضات را گسترش داد و از همه طرف بر سر این حکومت ریخت. در مقابل این سیاست های جنایتکارانه علیه مردم، باید به قطع یارانه بر کالاهای اساسی اعتراض کرد، از پرداخت قبض آب و برق و گاز خودداری کرد، پرچم طب رایگان و تحصیل رایگان را برافراشت و خواست حقوق بالاتر از خط فقر را به خواست عمومی در سراسر کشور تبدیل کرد. جبهه مبارزه کارگران و اقشار مختلف مردم باید فشرده تر و گسترده تر شود. راهی جز انقلاب برای رهایی از فلاکت اقتصادی و جمهوری اسلامی وجود ندارد.
 
حزب کمونیست کارگری ایران
۷ خرداد ۱۳۹۴، ۲۸ مه ۲۰۱۵

منبع:پژواک ایران