PEZHVAKEIRAN.COM نامه سرگشاده 22 وکیل دادگستری علیه فشار های رژیم بر وکلا
 

نامه سرگشاده 22 وکیل دادگستری علیه فشار های رژیم بر وکلا

 

 
از وکلای دادگستری سراسر ایران دعوت شده است که از روز شنبه 13 تیر، با مراجعه به کانون وکلای دادگستری مرکز یا با فرستادن پیامک به شماره ی 09124653357 از نامه ی اعتراضی وکلای دادگستری پشتیبانی کنند

 

گروهی از وکلای دادگستری ایران در نامه ی سرگشاده ای به رؤسای سه قوه ی کشور به فشارهای اخیر حکومت بر وکلای دادگستری اعتراض کردند.

به گزارش "هرانا" این نامه که از سوی 22 تن از وکلای دادگستری صادر شده،  مورد استقبال وکلای دادگستری سراسر کشور قرار گرفته و تاکنون بسیاری از وکلا آن را امضا کرده اند.

در این نامه، از جمله،  بازرسی و رفتار توهین آمیز با وکلای دادگستری در مراجع قضایی،  ممنوع ساختن شماری از وکلای زن از ورود به مراجع قضایی به بهانه ی " حجاب نامناسب"، رفتار زننده با محمد مقیمی، وکیل بازداشت شده و تبصره ی ماده ی 48 قانون جدید آیین دادرسی کیفری  به عنوان  موارد مورد اعتراض ذکر شده اند.

بنا به تبصره ی ماده ی 48 قانون جدید آیین دادرسی کیفری رژیم جمهوری اسلامی، متهمان سیاسی و امنیتی از حق انتخاب وکیل دادگستری محروم شده اند و تنها وکلای حزب اللهی مورد تأیید رئیس قوه ی قضائیه ی رژیم می توانند به عنوان وکیل این گروه از  متهمان تعیین شوند!

عبدالصمد خرمشاهی، آرش کیخسروی، محمد مقیمی، طیبه السادات شکوهی نیا، امیر فرهاد حنیف زادگان، شقایق فروغی، بابک پاک نیا، عبدالرضا دیو سالار، نجمه ریاحی، پیام درخشان، محمد شیروانی و سعید باقری از امضا کنندگان این نامه هستند.

از وکلای دادگستری سراسر ایران دعوت شده است که از روز شنبه 13 تیر، به کانون وکلای دادگستری مرکز مراجعه و این نامه ی اعتراضی را امضا کنند، یا اینکه  متن زیر را با تلفن همراه به شماره ی 09124653357  پیامک نمایند:

اینجانب ( نام و نام خانوادگی ) دارای شماره پروانه ..... از کانون وکلا .... بوسیله ارسال این پیامک اقدام به تایید و امضاء نامه سرگشاده وکلا در خصوص مشکلات صنفی به روسای قوای سه گانه نموده و صراحتا تایید می نمایم کاملا از محتویات متن مطلع بوده و با علم و اطلاع کامل اقدام به تایید و امضا آن بوسیله ارسال پیامک می نمایم.

 

 

 

منبع:پژواک ایران