PEZHVAKEIRAN.COM حسین رونقی از ابلاغ حکم زندان ۴ ماه به پدر خود خبر داد
 

حسین رونقی از ابلاغ حکم زندان ۴ ماه به پدر خود خبر داد

حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر، از صدور حکم زندان ۴ ماهه به احمد رونقی ملکی پدر خود خبر داد.

وی امروز یکشنبه ۱۴ تیر در صفحه فیس بوک خود نوشته که حکم بازداشت پدرش به اتهام "اطلاع رسانی و مصاحبه در مورد فرزندش" و در یک "دادگاه غیابی" صادر شده است.

حسین رونقی ملکی، از ۲۸ خرداد با وثیقه یک میلیارد و چهارصد میلیون تومانی در مرخصی درمانی به سر می برد. او در حالی به مرخصی اعزام شد که دچار مشکلات شدید کلیه، قلب و دستگاه گوارش بود.

این وبلاگ نویس، با تاکید بر اینکه او و خانواده اش هیچ اطلاعی از پرونده احمد رونقی ملکی ندارند، نوشته است وقتی امروز پلیس به در منزل آمده، ساکنان خانه تصور می کرده اند که قصدشان دستگیری پسر خانواده است.

حسین رونقی پس از انتخابات بحث برانگیز سال ۱۳۸۸ بازداشت و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر و رئیس جمهور، به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

او پس از ۳۲ ماه حبس با وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شد اما بار دیگر در شهریور ماه سال ۱۳۹۰ هنگام امدادرسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی بازداشت و به پنج ماه حبس دیگر محکوم شد.

حسین رونقی ملکی در شهریور گذشته به علت مشکلات شدید جسمانی از زندان آزاد شد اما مسئولان قضایی در اسفند ماه، او را مجددا به زندان بازگرداندند.

منبع:پژواک ایران