وضعیت نامساعد علی شریعتی و دیگر زندانیان سیاسی در بند ۸ زندان اوین

چکیده :دومین دادگاه علی شریعتی، نهم شهریور به ریاست قاضی صلواتی برگزار خواهد شد. این زندانی سیاسی که 20 تیرماه سال جاری بعد از 5 ماه نگهداری در بازداشتگاه 209 به بند 8 منتقل شده، به علت شلوغی این بند و علیرغم داشتن مشکل سیاتیک، کف خواب شده است....

 

دومین دادگاه علی شریعتی، زندانی سیاسی سبز، محبوس در بند ۸ زندان اوین نهم شهریور به ریاست قاضی صلواتی برگزار خواهد شد.

به گزارش کلمه، این زندانی سیاسی که ۲۰ تیرماه سال جاری بعد از ۵ ماه نگهداری در بازداشتگاه ۲۰۹ به بند ۸ منتقل شده، به علت شلوغی این بند و علیرغم داشتن مشکل سیاتیک، کف خواب شده است.

اخباری که هر روز از بند ۸ زندان اوین به دست می رسد حاکی از فضا و شرایط بد زندانیان در این بند است. شرایط سختی که طی ماه های اخیر و انتقال غیرقانونی زندانیان سیاسی به این بند دشوارتر شده است.

هفته ی گذشته کلمه در گزارشی با تشریح بند ۸ زندان اوین هشدار داده بود که این بند با بیش از هزار زندانی که ۷ تا ۸ برابر ظرفیت استاندارد به لحاظ فضایی و بیش از دو برابر ظرفیت تخت های این زندان است، به اندازه ای دارای شرایط سخت برای زندانیان است که به تبعیدگاه اوین مشهور شده است.

همچنین گزارش ها حاکی از آن است که اولین دادگاه علی شریعتی که مانند تعدادی دیگر از جوانان سبز محبوس در این بند در شرایط نامساعدی به سر می برد در ۳۰ خرداد ماه ناتمام ماند و اینک باید نهم شهریور سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی شرکت کند.

پیش از این کلمه، گزارش داده بود که این زندانی سبز در بند ۲۰۹ زندان اوین به بهانه تراشیدن اجباری موهای سر، در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

علی شریعتی از سیاتیک و بیماری کلیوی رنج می برد که از دوران حبس قبلی همراه وی شده و خانواده اش نگران اند که ادامه بازداشت وی در شرایط نامناسب، سلامتی او را به خطر بیندازد.

علی شریعتی در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ نیز بازداشت شده بود. او در دادگاه بدوی به دو سال حبس محکوم شد که در مرحله تجدید نظر به یک سال کاهش یافت. شریعتی همچنین در نیمه شعبان سال گذشته نیز برای مدت یک هفته بازداشت شد. آخرین بازداشت وی مربوط به ۲۹ بهمن سال ۹۳ است و او در این مدت یکبار نیز دست به اعتصاب غذای اعتراضی زد.

منبع:پژواک ایران