PEZHVAKEIRAN.COM اطلاعیه‌ی سازمان های جبهه ملی ایران در اروپا در سوگ دکترهوشنگ صمیمی
 

اطلاعیه‌ی سازمان های جبهه ملی ایران در اروپا در سوگ دکترهوشنگ صمیمی

با نهایت درد و اندوه از از درگذشت دوست و همرزم گرامی، دکتر هوشنگ صمیمی که پس از چند سال مقاومت در برابر بیماری مهلکی که بدان دچار بود، سرانجام روز پنجشنبه ی گذشته اول اکتبر ۲۰۱۵  از پا درآمد، خبر یافتیم. در سوگ آن انسان ارجمند و دوست گرانقدر سازمان های جبهه ملی ایران در اروپا لازم می داند که پیش از هر چیز به خانواده ی محترم وی، همسر ارجمندش بانو ماریون صمیمی، دختران گرامی اش مینو، ماندانا و یاسمین، نوادگان دلبندش، و بالأخره برادر ارجمندش هرمز صمیمی و همه ی دوستان و دوستدارانش صمیمانه تسلیت گوید.

هوشنگ صمیمی نه تنها انسانی شریف و درستکار بود، بلکه او همچنین دوستی بود مهربان و دوست داشتنی و پزشکی حاذق، دلسوز و خدمتگزار که حرفه ی پزشکی را پیش از هرچیز وظیفه ی انسانی والایی می دانست که می بایست در خدمت انسانیت قرار می گرفت.       

هوشنگ، ایرانی وطنخواه و آزاده ای بود که عشق به میهن عزیزش او را از همان آغاز جوانی به آزادیخواهی و در نتیجه به پیروی از راه مصدق و مبارزه در صفوف جبهه ملی ایران رهنمون شده بود. وی در دوران تحصیلات دانشگاهی خود در آلمان به سازمان های جبهه ملی ایران در اروپا پیوست و به دنبال انقلاب اسلامی در ایران که او نیز مانند همه ی آزادیخواهان واقعی از سلطه ی یک نظام توتالیتر در کشور به سختی متأسف شده بود ضمن ادامه ی کوشش در این سازمان دو دوره به عضویت هیأت اجرایی جبهه ملی ایران در اروپا درآمد و با نهایت قاطعیت و دقت از عهده ی این وظیفه ی خود برآمد. از خصائص برجسته ی او یکی روشن بینی وی بود و دیگر شیوه ی بیان سنجیده و صراحت لهجه ی او.

در ضایعه ی دردناک و تأسف بار فقدان آن یار گرامی سازمان های جبهه ملی ایران در اروپا، همراه با تجدید مراتب همدردی با خانواده ی بزرگ ملی و همه ی یاران او، بار دیگر اندوه همرزمان دیرین او را بیان داشته برای نزدیکان و دوستداران او شکیبایی آرزو می کند.   

شنبه، یازدهم مهرماه ۱۳۹۴، برابر با سوم اکتبر ۲۰۱۵

سازمان های جبهه ملی ایران در اروپا

دکتر علی راسخ افشار، دکتر پرویز داورپناه، علی شاکری زند، دکتر علی گوشه، مهندس مهدی مقدس زاده.

منبع:پژواک ایران