PEZHVAKEIRAN.COM امین انواری بازداشت شد
 

امین انواری بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – صبح روز گذشته امین انواری، فعال مدنی و دانشجوی دانشگاه امیرکبیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و منزل ایشان مورد بازرسی این نیروها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز گذشته چهار خودروی متعلق به نهادهای امنیتی به حکم شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به منزل امین انواری رستمی، فعال مدنی و دانشجوی دانشگاه امیرکبیر مراجعه و پس از تفتیش منزل و ضبط اموال، این فعال مدنی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

بنا به همین گزارش در بازرسی منزل امین انواری اقلامی از قبیل لپ تاپ، گوشی های همراه و سیستم های رایانه ای این فعال مدنی توسط نیروهای امنیتی ضبط شد.

امین انواری روز شنبه یازدهم مهر ماه از سوی دادسرای اوین احضار شده بود و قرار بود که او روز یکشنبه، دوازدهم مهرماه به این دادسرا مراجعه کند. اما صبحگاه همین روز با مراجعه نیروهای امنیتی به منزلش دستگیر و پس از ضبط اموال شخصی به مکان نامعلومی انتقال یافت.

این فعال مدنی و دانشجوی دانشگاه امیرکبیر در مرداد ماه سال جاری و پس از صدوز حکم توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب احضار شده بود.

دادگاه این فعال مدنی به تازگی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد و وی به اتهامات تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به مقامات کشوری (مصباح یزدی) در فیسبوک، مجموعا به دو سال و شش ماه حبس محکوم شد که به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمد.

امین انواری رستمی، بیست و یک ساله و دانشجوی ترم ۵ مهندسی نرم افزار دانشگاه امیر کبیر (پلی تکنیک)، در نهم دی ماه ۱۳۹۳ از سوی پلیس امنیت و به دستور دادسرای ۱۳ اوین بازداشت شد و پس از بازجویی با قرار کفالت ۳۰ میلیونی آزاد شد، این در حالی بود که وی از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی به صورت تلفنی و “جهت یک کار دفتری” احضار شده بود.

به گفته یکی از نزدیکان وی “تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و مقامات کشوری در فیسبوک، حمایت رسمی از همجنس بازان و مرتدینی چون شاهین نجفی و حمایت از بهاییت” بخشی از اتهاماتی بود که به این دانشجوی جوان وارد شد.

منبع:پژواک ایران