شکنجه یک زندانی محبوس در زندان شیبان اهواز

 زندانی محبوس در زندان شیبان اهواز روز دوشنبه ۵ بهمن ماه سال جاری از سوی «محمدى» مسوول داخلى زندان به دلیل گرایش او به مذهب اهل سنت و همچنین برپایی نماز به سبک آن، پس از وقت ادارى مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته و در پی این ضرب و شتم دست های او صدمه دیده است.

 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شایان ذکر است دست راست این زندانی محبوس در زندان شیبان اهواز پیش تر در هنگام بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات اهواز در اثر شکنجه شدید شکسته شده است.
 
«ماجد آلبوغبیش» فرزند مالک متولد ۱۳۵۷ از اهالی فلاحیه (شادگان) روستای “حدبه” پیش تر در سال ۱۳۸۵ به اتهام “انجام عملیات بر علیه مقام امنیتی”، “درگیری با نیروهای اداره اطلاعات”، “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” ، در “محمره” (خرمشهر) بازداشت و از سوی قاضى «دریس مسلم » در شعبه بازپرسی “محمره ” و همچنین شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز محاکمه و به ۸ سال و پرداخت یک میلیارد ریال محکوم شد.
 
یک منبع آگاه از نامبرده طی مصاحبه ای اعلام کرده است “محکومیت ماجد به اتمام رسیده اما به دلیل عدم پرداخت مبلغ تا کنون در زندان بسر مى برد”.
 
این منبع آگاه در ادامه افزوده است ” خانواده آلبوغبیش از روز دوشنبه ۵ بهمن سال جاری تا کنون موفق به دیدن ماجد نشده اند و روز پنجشنبه تا شب در مقابل درب زندان جهت کسب خبر از وضعیت جسمانى او در انتظار بودند.”
 
«ماجد آلبوغبیش» متأهل و داراى یک فرزند است که پس از دستگیرى و صدور حکم،همسرش بنا به دلائلى از او طلاق گرفته است.
 
هم پرونده های این زندانی، «امید بغلانى» متولد ۱۳۵۹ متأهل از اهالى محمره و «محمد مجدم» متولد ۱۳۶۲ از اهالى اهواز پس از بازداشت «ماجد» از منطقه متواری شده و در سال ۱۳۹۰ در شهرستان “مهران” نزدیکی مرز عراق، از سوی ماموران اطلاعات بازداشت و پس از انتقال به “محمره” و سپس اهواز در دادگاه انقلاب محاکمه و هر کدام به ۱۶ سال حبس و پرداخت یک میلیارد محکوم شده اند.
 
این سه زندانى پیش تر در زندان کارون بوده و اخیرا همراه حدود ۲۲۰ زندانی سیاسی، مدنی و مذهبى اهل سنت عرب از زندان کارون به زندان شیبان( مجتمع حرفه آموزى اهواز ) منتقل شده اند.
 
متاسفانه بدلیل عدم اطلاع رسانى تا کنون اسامى این سه زندانی در هیچ رسانه ای ذکر نشده است.

منبع:پژواک ایران