بیش از ۱۰۰ روز بی خبری از سرنوشت سامان قادری آذر شهروند بوکانی

 

«سامان قادری آذر»، شهروند کُرد بوکانی، ۱۰۹ روز پیش در ۲۳ دی ماه ۱۳۹۴، در محل کارش توسط ماموران اطلاعات سپاه بوکان بازداشت شد و تاکنون کسی از سرنوشت او اطلاعی در دست ندارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «سامان قادری آذر» فرزند «غفور»، پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل شده و گزارش شده خانواده او برای دریافت اطلاع از محل نگهداری و وضعیت فرزندشان بارها به نهادهای امنیتی در شهرهای بوکان، ارومیه، مهاباد و میاندوآب مراجعه کرده‌اند اما پاسخ روشنی از سرنوشت قطعی این شهروند بازداشت شده به آنها داده نشده است.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، ادارەی اطلاعات ارومیە به خانواده این شهروند بازداشت شده گفته‌اند: “سامان قادری آذر پس از بازداشت به تهران منتقل شده اما پس از مراجعه خانواده، مسوولان امنیتی وزارت اطلاعات گفته‌اند که در آنجا نیست.”

شغل این شهروند ۲۵ ساله بوکانی عکاسی است و با وجود پیگیری‌های مداوم خانواده کماکان از دلایل احتمالی بازداشت وی اطلاعی در دست نیست.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از گذشت ۱۰۹ روز از بازداشت این شهروند بوکانی نهادهای امنیتی حاضر به پاسخ‌گویی و اطلاع‌رسانی از دلایل بازداشت، محل نگهداری، وضعیت فعلی و سرنوشت قطعی «سامان قادری آذر» نیستند.

خانواده این شهروند بوکانی از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر خواستار مداخله و کمک فوری جهت اطلاع یافتن از سلامت فرزندشان شده‌اند.

منبع:پژواک ایران